2024. 09. 06. péntek
Zakariás
: 394 Ft   : 354 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

5,5 millió utasra számít idén a Budapest Airport

5,5 millió utasra számít idén a Budapest Airport
Budapest Airport  |  2020. 09. 08., 17:16

A Budapest Airport az év hátralévő részében várható járattörlések és utasszámcsökkenés miatt újra számolta a 3 hónappal ezelőtt kiadott éves prognózisát. Az új előrejelzés szerint az idei utasszám a tervezett maximum egyharmada lesz idén, ami 5,5 millió utast jelent. A koronavírus-járvány okozta drasztikus utasszám-csökkenés Európa-szerte megfigyelhető: a kontinensen 2020 augusztusáig 1,15 milliárd légi utas „tűnt el” a járvány miatt bevezetett utazási korlátozások miatt.

A Budapest Airport a tavalyi utasforgalmi rekord után idén újabb rekord évre számított, több mint 17 millió utassal. Ehhez képest a repülőtér augusztus végéig összesen csak 3,5 millió utast kezelt, szemben a tavaly augusztus végéig fogadott 10,6 millió utassal. Az áprilisi mélypont után - lassú emelkedést követően - augusztusban az utasszám elérte a 393 665 főt, azonban ez is messze elmarad a tavaly augusztusi 1,6 milliós utasszámtól.

A kormány által bejelentett beutazási korlátozások várhatóan hasonlóképpen fogják befolyásolni az utasforgalmat, mint ahogyan az március közepe és június között történt. A Wizz Air és a Ryanair már bejelentette járattörléseit a következő időszakra, a többi légitársaság pedig a napokban dönt a menetrend újra tervezéséről és járataik törléséről. A légitársaságokkal folytatott megbeszélések alapján a Budapest Airport úgy látja, hogy a következő napokban jelentős mennyiségű járat törlését jelenthetik be, és várhatóan a hét második felére alakul ki az a végleges menetrend, amely a rendelet érvényességéig elérhető lesz Budapestről. Várhatóan főképp a nagy európai csomópontokba – London, Berlin, Párizs, stb. – indulnak majd ezt követően is járatok, hogy a rendelet által engedélyezett üzleti utasforgalmat ki tudják szolgálni.

A várható járattörlések és utasszámcsökkenés alapján a Budapest Airport arra számít, hogy a következő időszakban legfeljebb napi 3000 utas várható, az ilyenkor szokásos napi 45-50 000 helyett. Ezért az idei éves utasszám a tervezett maximum egyharmada, legfeljebb 5,5 millió utas lehet idén.

Ez egyben azt is jelenti, hogy a Budapest Airport 2020-as, még a koronavírus-járvány előtti üzleti terve sem az utasszám, sem pedig a pénzügyi mutatók terén nem fog teljesülni. A vállalat március óta a leálló légiközlekedés következtében szinte minden bevételétől elesett, ami a 2020-as pénzügyi eredményekre is jelentős hatással lesz. A Budapest Airport ezért számos költségcsökkentő intézkedést vezetett be, és a következő hónapokban kizárólag a repülőtér biztonságos üzemeltetése érdekében szükséges kiadásokra fog költeni. Ez a beruházások számának erőteljes csökkentését, szerződések újra tárgyalását vagy megszüntetését, és a repülőtér biztonságos üzemeltetéséhez nem szükséges költségek redukálását jelenti, a meglévő források felelősségteljes, az alapvető repülőtér-üzemeltetésre és a bérekre történő megőrzése érdekében.

Bár a jelenlegi válság drasztikus hatást gyakorol a Budapest Airport Zrt.-re is, a korábbi évek felelős gazdálkodásának köszönhetően a vállalat működése stabil, és a repülőtér üzemeltetője a továbbiakban is garantálni tudja a repülőtér biztonságos és folyamatos működését, illetve az ehhez szükséges személyi állomány rendelkezésre állását.

393 665 utas augusztusban, 5,5 millió fő a várható éves utasszám

A Budapest Airport 2020 augusztusában 393 665 induló és érkező utast kezelt, ami 29,2%-os növekedés a júliusi adathoz képest, viszont még mindig több, mint 75%-os csökkenés az előző év azonos időszakához viszonyítva. Az áprilisi mélypontnál – amikor a repülőtér forgalma a 10 ezer főt sem érte el - az augusztusi utasszám közel 40-szer magasabb, ami a nyaralóforgalomnak is köszönhető. A szeptembertől érvényben lévő beutazási korlátozások ugyanakkor várhatóan hasonlóképpen fogják befolyásolni az utasforgalmat, mint ahogyan az március közepe és június között történt, vagyis a forgalom már szeptemberben folyamatosan csökkenni fog.

A várható járattörlések és utasszámcsökkenés alapján a Budapest Airport arra számít, hogy a következő időszakban legfeljebb napi 3000 utas várható, az ilyenkor szokásos napi 45-50 000 helyett. Ezért az idei éves utasszám a tervezett maximum egyharmada, legfeljebb 5,5 millió utas lehet. A koronavírus-járvány okozta drasztikus utasszámcsökkenés Európa-szerte megfigyelhető; a kontinensen 2020 augusztusáig 1,15 milliárd légi utas „tűnt el” a járvány miatt bevezetett utazási korlátozások miatt.

A korábbi évek felelős gazdálkodásának köszönhetően ugyanakkor a Budapest Airport működése stabil, és a repülőtér üzemeltetője a továbbiakban is garantálni tudja a repülőtér biztonságos és folyamatos üzemelését, illetve az ehhez szükséges személyi állomány rendelkezésre állását.

Információ átszálló utasoknak

A Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren tranzitálásra/átszállásra - a hatóságok által kidolgozott eljárásrend betartása mellett - van lehetőség. A repülőjáratok közötti átszállás légitársaságok közötti váltás esetén is biztosított, ugyanakkor a Budapest Airport arra kéri az utasokat, hogy utazás előtt győződjenek meg arról, hogy a tovább utazásra foglalt járatát nem törölték. Ellenkező esetben, amennyiben a légitársaság az adott járatot törli, az utasnak a repülőtér tranzit területén kell elutazásáig várakoznia.

Lezárják a 2. Terminál utasforgalmi területeinek egy részét

A Budapest Airport az újbóli forgalomcsökkenésre felkészülve – a szükségessé vált költségcsökkentési intézkedések részeként – a 2. Terminál alábbi forgalmi területeit lezárja:

  • 1. móló utasforgalmi területei
  • 2A Terminál utasfelvételi csarnok és érkezési oldal
  • B oldali utasmóló indulási szintjének egy része

Az induló utasok az utasfelvételt és a poggyászfeladást a 2B oldalon tudják elvégezni. A tranzitterületen a 2A és 2B Terminál (a fent felsorolt kivételekkel) és a SkyCourt utasforgalmi területei nyitva maradnak. Az érkező utasok a 2B Terminálon tudják elhagyni a repülőteret.

Forrás: BUD

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 07. 30., 09:00
Bár napjainkban a szerepe már jelentősen csökken, a Panavia program során kifejlesztett repülőgép még mindig első vonalbeli csapásmérőnek számít. A prototípus fél évszázaddal ezelőtt emelkedett először a levegőbe.
2024. 08. 05., 09:15
Már korábban is hírt adtunk lapunkon arról, hogy hazánkhoz hasonlóan Hollandia és Ausztria is az Embraer új katonai szállító repülőgépét, a C-390-est szerezné be kiöregedő Hercules flottájuk cseretípusaként. A tervekből Farnborough-ban lett konkrétum.
2024-08-20 21:30:00
Augusztus 20-án már hagyomány, hogy az államalapítás ünnepének részeként - a tisztavatást követően - légiparádét rendeznek Budapesten. Nem volt ez másképp idén sem: a Magyar Légierő merev- és forgószárnyas típusai különböző kötelékekkel és szóló bemutatókkal készültek az eseményre.
2024-08-13 15:48:44
Hosszas előkészítő munkálatok után, idén ősszel elkezdik felújítani a kecskeméti MH Egészségügyi Központ Repülőorvosi, Alkalmasságvizsgáló és Gyógyító Intézet barokamrája műszaki vezérlését.
2024-08-06 12:54:34
A Puma vadászezred gyásznapjának 80. évfordulójára emlékezve, 2024. augusztus 7-én, szerda délelőtt, az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár 3 gépes Gripen köteléke tisztelgő repülést hajt végre a Kereki – Balaton – Balatonalmádi – Veszprém-Jutas repülőtér – Káld – Kenyeri repülőtér – Fertőszentmiklós – Sopron útvonalon.
   MÁSOK ÍRTÁK
2024. 09. 04., 10:14
A tegnapi napon a megszokott helyszínen, a Gyöngyös melletti pipishegyi repülőtéren kezdetét vette a Magyar Honvédség hagyományos őszi kutató-mentő gyakorlata, az Air Wolf Hunting.
2024. 09. 03., 11:32
Második alkalommal rendeztek sikeres reptérnapot a kiskunfélegyházi repülőtéren a napokban.
2024. 08. 30., 10:52
Ezekben a napokban célegyenesbe érkezik a 29. börgöndi repülőnap szervezése, a vármegye hosszú ideje legnépesebb rendezvénye szeptember 8-án, vasárnap várja látogatóit.
2024. 08. 28., 09:31
Az 1975 decemberében érkezett HA-YLR lajstromjelű Jak-40-es a típus első példánya volt Magyarországon, korábban magyar pilóta ilyen gépen nem repült.

  Legfrissebbek most

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A II. világháború csendes-óceáni hadszínterét kezdetben a japán flotta uralta. A Pearl Harbor utáni hónapok a nyugati szövetségesek számára valóságos vesszőfutást jelentettek, amelynek során számos hadihajót és tengerészek ezreit vesztették el.