2025. 03. 15. szombat
Kristóf
: 400 Ft   : 369 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

604 ezer utas fordult meg a budapesti repülőtéren az első félévben

604 ezer utas fordult meg a budapesti repülőtéren az első félévben
Budapest Airport  |  2021. 07. 15., 14:43

A világszerte növekvő átoltottsági adatoknak, valamint az utazási korlátozások fokozatos enyhítésének köszönhetően egyre többen választják újra a repülős utazást. A nyári szezon beköszöntével a jelenlegi dinamikus visszaépülés várhatóan júliusban és augusztusban is folytatódni fog. Az első félévben összesen 603 585 utast kezelt a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér, ennek közel felét a nyár első hónapjában, júniusban.

A budapesti repülőtér utasforgalmi adatain egyértelműen látszik a nyári szezon kezdete, de a növekvő forgalomban az átoltottság mértéke, az utazási korlátozások enyhítése és a Budapestről egyre több célállomásra induló repülőjáratok száma is komoly szerepet játszik. Az év első hat hónapjában több mint 600 ezer utas fordult meg a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren; a 2021 első negyedévében tapasztalt stagnálást áprilisban és májusban mérsékelt növekedés követte, de júniusban már 266 481 utasra kúszott fel a budapesti légikikötő forgalma, ami a májusi összforgalomnak több mint háromszorosa. A légitársaságok által kínált kapacitás a második negyedévben a tavalyihoz képest közel megduplázódott, a népszerű célállomások esetében pedig akár közel 500%-kal is nőtt.

Az év első három hónapjában a napi utasforgalom 2-3000 fő között alakult, amely júniusra megközelítette a napi átlagos 10 000 főt, és várhatóan júliusban és augusztusban jelentősen tovább fog emelkedni.

Negyedéves összehasonlításban a második negyedév, vagyis a tavaszi adatok a legbeszédesebbek: a 2020-as évvel összehasonlítva az idei tavasz 257 százalékkal volt erősebb a tavalyinál.

Hamarosan akár 120 desztináció is elérhető lesz Budapestről

Az elmúlt időszakban a légitársaságok rugalmasan reagáltak az utazási korlátozások enyhítésére, és fokozatosan építették vissza vagy sűrítették járataikat, annak függvényében, hogy mely célország iránt nőtt meg az igény a határok megnyílásával vagy a belépés könnyítésével párhuzamosan. Az korábban is látható volt, hogy az utazási kedv nem hagyott alább, mesterséges utazási korlátok fogták vissza az utasforgalmat; ezek fokozatos megszűnésével azonban egyre többen ülnek újra repülőre, különösen a kedvelt célországok felé.

Budapestről a járvány előtt 153 desztinációt vehettek célba az utasok, amelyből 2021 júniusában már 90, az elkövetkező hónapokban pedig akár összesen 120 célállomás is elérhető lehet a magyar fővárosból menetrend szerinti járatokkal. Júniusban átlagosan heti 250-300 menetrend szerint közlekedő járatot szolgált ki a repülőtér, emellett újra megjelentek a charterjáratok is a legnépszerűbb nyaralócélpontok – Egyiptom, Görögország és Törökország közkedvelt nyaralóhelyei – felé. A tavalyi évben a válság ellenére új útvonalként jelent meg a Budapestről induló menetrendben az egyiptomi Hurghada, amely 2021-ben a legnépszerűbb nyaralódesztináció is lett egyben. Az egyiptomi üdülővárost Barcelona és Antalya követi, összességében pedig a frankfurti, az amszterdami és a londoni útvonalakat választották a legtöbben.

Chris Dinsdale, a Budapest Airport vezérigazgatója elmondta: „Az első félévben elsősorban arra törekedtünk, hogy visszaépítsük a 2019-es rekordévben meglévő desztinációk legtöbbjét, hogy a Budapestről utazók és ide érkezők a célállomások minél szélesebb palettájáról tudjanak választani. A július elejétől életbe lépett, egységes uniós digitális COVID-igazolványról szóló szabályozás hatalmas lépés az európai légi utasforgalom visszaállítása felé, hiszen minél kiszámíthatóbb és minél tervezhetőbb az utazás, annál többen ülnek újra repülőre.” Hozzátette: „Nekünk repülőtér-üzemeltetőként az a dolgunk, hogy az infrastruktúrát és a megfelelő létszámú személyzetet felkészítsük és biztosítsuk a fellendülő forgalom kezeléséhez, illetve az utasainkra és a kényelmükre maximálisan odafigyelve biztonságos környezetet teremtsünk a repülőtéri tartózkodáshoz.”

Július 1-jétől szabadabb az utazás, fontos a célország szabályairól tájékozódni

A július 1-től érvényes EU-s védettségi igazolásnak köszönhetően a koronavíruson átesett, a célországban elfogadott ellenanyaggal oltott, illetve a negatív PCR-teszttel rendelkező utasok számára szabaddá és biztonságossá válik a mozgás az Európai Unión belül. Emellett az egyes országokkal kötött kétoldalú megállapodásoknak megfelelően magyar védettségi igazolvánnyal számos, a schengeni övezeten kívül eső célállomásra is lehet utazni, de kizárólag azokba az országokba, amelyekkel kölcsönösen elfogadjuk egymás védettségi igazolásait. Minden más úti cél esetében pedig az adott célországban érvényes előírások az irányadók.

A Budapest Airport fontosnak tartja kiemelni, hogy az – akár magán-, akár üzleti céllal – útnak indulók minden esetben tájékozódjanak a célország területére való belépés feltételeiről, és győződjenek meg arról, hogy rendelkeznek a szükséges dokumentációval. Ehhez a Konzuli Szolgálat honlapja nyújt megbízható és naprakész információt.

Új egészségvédelmi ajánlások a repülőtéren

Az élénkülő utasforgalomra felkészülve a budapesti repülőtér üzemeltetője a hatályos jogszabályoknak megfelelően tartja fenn az egészségvédelmi intézkedéseket. Július 3-ától a budapesti repülőtér termináljainak területén már nem kötelező a maszk viselése utasok számára, ugyanakkor mindenképpen ajánlott, hogy kézipoggyászukban maguknál tartsák, hiszen a fedélzeten elengedhetetlen lesz számukra, és a célállomáson is szükségük lehet rá.

Ajánlott a repülőtérre a járatindulás előtt legalább 2 órával, vagy a légitársaság által jelzett időben kiérkezni, továbbá fontos, hogy az utasok pontosan kövessék a légitársaságuktól kapott információkat. A repülőtér üzemeltetőjének kérése, hogy lehetőség szerint csak az utasok lépjenek be a terminálra, minimalizálva ezzel az épületben egyszerre tartózkodók számát.

Forrás: https://www.bud.hu/

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2025. 02. 25., 11:36
Február 24-től elindult az Ifjúsági Pilóta Program (IPP) 2025-ös jelentkezési időszaka, amely országos lefedettséggel kínál lehetőséget a repülés iránt érdeklődő fiatalok számára. A program célja, hogy a 14–18 éves korosztály számára biztosítson egy átfogó, több lépcsős képzési rendszert, amelynek során a résztvevők vitorlázórepülő-képzésben vehetnek részt.
2025. 02. 25., 08:45
Hozott is változást meg nem is a sokáig várt-követelt Lockheed Martin F-16AM/BM Fighting Falconok megjelenése Ukrajna felett. A sajtócikkek és a politikusok nyilatkozatai a végletekig felkorbácsolták a várakozásokat - ehhez képest persze csalódást okoz az eddig nyilvános forrásokból ismerhető eredmény.
2025. 02. 20., 11:04
2024 november első felében immár nyolcadik alkalommal tartották meg a CRUZEX-et. A legnagyobb latin-amerikai légierő gyakorlaton ezúttal 16 országból 3000 katona és 100 repülő eszköz vett részt.
2025-03-14 15:10:30
A legmodernebb technológiákkal gazdagodott a honvéd tisztképzés – jelentette ki Vargha Tamás, a Honvédelmi Minisztérium (HM) parlamenti államtitkára Szolnokon, a Nemzeti Közszolgálati Egyetem (NKE) Hadtudományi és Honvédtisztképző Kar campusán, ahol szimulátorokat és speciálisan a légi közlekedésre fókuszáló kibővített valóságlaboratóriumot (XR-labor) adtak át.
2025-03-06 12:26:06
Március 5-én Szolnokról indult útnak az MH Kiss József 86. Helikopterdandár egyik Airbus H145M típusú forgószárnyasa Pristinába, hogy a NATO koszovói békefenntartó erő (KFOR) kötelékében részt vegyen annak műveletében.
2025-02-19 12:06:58
A Saab AB 2025. február 18-án új irodát nyitott Budapesten. A Magyar Honvédség, a svéd vállalat és a hazai védelmi ipar szereplői a jövőben kiemelt figyelmet fordítanak az avionikai fejlesztésekre, amelynek érdekében 2025-ben egy közös Légiképesség-fejlesztési Központot is létrehoznak.
2025-02-19 11:42:48
A szolnoki helikopterdandár forgószárnyasai február második felében a Bakonyban, a Kőrös-hegyi gyakorló- és lőtéren tartanak képességfenntartó lövészetet, ennek keretében először hajtanak végre éleslövészetet a Magyar Honvédség újonnan rendszerbe állított H225M típusú helikopterével – jelentette be a honvédelmi miniszter.
2025-02-17 13:29:58
A Magyar Honvédség KC-390 Millennium típusú szállító repülőgépének éves karbantartását a pápai légibázison települő nemzetközi Stratégiai Légiszállító Képesség program egyedülálló C-17-es hangárjában végzi a kecskeméti repülődandár repülőműszaki állománya.
   MÁSOK ÍRTÁK
2025. 03. 14., 15:02
Közepes méretű rakéta szállt Tatárszentgyörgy fölött március 10-én. A több méter hosszúságú, 30 kilogrammos eszköz 1000 méteres magasságban repült. Felemelkedése elégedettséggel töltötte el a szemlélőket. A Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem (BME) hallgatói a honvédség segítségével indították a Mokka rakétatesztet.
2025. 03. 10., 09:40
A MH Kiss József 86. Helikopterdandár megtartotta a 2025. évi első éleslövészetét a Bakonyban mely egyúttal egy újdonságot is tartalmazott. Először került sor a 2023-ban hadrendbe állt H225M SOF (Special Operations Forces) besorolású HForce képességgel ellátott gépek éleslövészetére.
2025. 03. 06., 10:15
A Sikorsky ikonikus forgószárnyasa, az SH-3 Sea King az Egyesült Államokon kívül további tizennégy ország felségjelével repült és négyben gyártották is.
2025. 03. 04., 12:55
A brazil gyártó idén akár 280 repülőgépet is átadhat a megrendelőinek.

  Legfrissebbek most

„A szabadság nem ajándék, hanem örökségbe kapott kincs, amit meg kell védeni. Önök az elmúlt években bizonyították, hogy készen állnak a magyar égbolt védelmére” – fogalmazott Szalay-Bobrovniczky Kristóf honvédelmi miniszter Kecskeméten, az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár március 15-ei ünnepi állománygyűlésén.

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A II. világháború csendes-óceáni hadszínterét kezdetben a japán flotta uralta. A Pearl Harbor utáni hónapok a nyugati szövetségesek számára valóságos vesszőfutást jelentettek, amelynek során számos hadihajót és tengerészek ezreit vesztették el.