2025. 02. 05. szerda
Ágota, Ingrid
: 408 Ft   : 395 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Az európai légiközlekedési problémák Budapesten is éreztetik hatásukat

Az európai légiközlekedési problémák Budapesten is éreztetik hatásukat
Budapest Airport  |  2022. 06. 30., 12:58

A nyári időszak berobbanása, a Covid utáni légiforgalom dinamikus növekedése és ezzel együtt a korábban sosem tapasztalt, Európa szerte megjelenő munkaerőhiány hatalmas kihívások elé állítja a repülőtereket az egész kontinensen. Hetek óta olvashatók hírek járattörlésekről, késéssel induló és érkező járatokról, a földi kiszolgálás akadozásáról, amellyel kapcsolatban a Budapest Airport az alábbi információkat és tanácsokat kívánja nyújtani az utasoknak.

Az utasforgalom tekintetében fontos hangsúlyozni, hogy egy repülőtéren soha nem az utasok összlétszáma, hanem a forgalmi csúcsok kezelése jelenthet kihívást, amikor rövid időn belül sok gép indul, illetve érkezik. Budapesten ez jellemzően a kora reggeli, a déli, illetve az esti/késő esti órákat jelenti. A Budapest Airport minden szempontból – technológiai újításokkal, infrastruktúrával és humán erőforrással – is felkészült a nyári szezonra, hogy a gördülékeny utaskezelést és a minőségi szolgáltatást biztosítani tudja. Azonban nagyon fontos kiemelni, hogy a repülőtér utaskezelésében nem csupán a Budapest Airport, hanem több más partnercég is részt vesz. Annak érdekében, hogy a repülőtéri folyamatok olajozottan működjenek, minden abban szereplő cégnek egyformán minőségi szolgáltatást kell nyújtania, hiszen a folyamatok egymástól függnek és egymással összefüggnek. Ha bármelyik folyamatban elakadás vagy lassulás tapasztalható, az akár az egész utaskiszolgálási folyamatot is befolyásolhatja.

A más európai repülőtereken tapasztalható súlyos munkaerőhiány, amely elsősorban a földi kiszolgáló vállalatokat érinti - akik többek között a check-int, a poggyászrakodást és a beszállítást is végzik –, komoly fennakadásokat okoz a járatok kiszolgálásában és ezáltal a forgalom menedzselésében. Ehhez társul a légitársaságoknál megjelenő további munkaerőhiány, és a légiközlekedési értéklánc egészét érintő sztrájkok. Tekintettel arra, hogy a nemzetközi helyzet a budapesti repülőtér forgalmában és egyes utaskiszolgálási folyamatnál is érezteti már a hatását, ezért a Budapest Airport az alábbi információkkal kíván segíteni utasainak.

Járattörlések és késések

Jelenleg a járattörlések a budapesti repülőtér működését csak kis mértékben befolyásolják. Általánosságban elmondható, hogy heti szinten 10-15 üzemelési okból történő járattörlés tapasztalható légitársaságoktól függetlenül a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren – összességében ez nagyon alacsony a járatok teljes számához viszonyítva. A járattörléseket két körülmény befolyásolja: az egy nap több útvonalon közlekedő repülőgépek esetében a nap végére halmozott késések miatt az adott repülőgép utolsó járata már nem indul el, mert addigra a fogadó repülőtér bezár. A másik indok pedig, hogy más repülőtereken nem tudják kiszolgálni az adott járatot munkaerőhiány miatt, így a gép nem érkezik meg Budapestre.

Az utasoknak érdemes folyamatosan figyelni az adott légitársaság információit, ha esetleg járattörlésre kerül a sor, időben tudjanak átfoglalni másik járatra. Emellett a Budapest Airport honlapján is elérhető járatinformáció pontos adatokat nyújt a járatok várható érkezéséről és indulásáról, az esetleges késésekről vagy törlésekről.

Mivel az utasok a légitársaságokkal állnak szerződésben, ezért járattörlés és késés esetén a légitársaságokkal kell felvenniük a kapcsolatot.

Légitársaságok elérhetősége:

https://www.bud.hu/utazas/jarat_es_utazasi_informaciok/jaratok/legitarsasagok

Melyik légitársaságnak ki a földi kiszolgálója?

https://www.bud.hu/articles/show/1571

Később érkező bőröndök

Az elmúlt napokban sajnos általános tapasztalat számos repülőtéren, hogy az európai kiszolgálás akadozása miatt az érkező járatok nem vagy csak részben hozzák el a rajtuk tartózkodó utasok feladott poggyászát. Ez a jelenség légitársaságoktól függetlenül előfordul, hiszen az oka ugyanúgy egyes repülőterek földi kiszolgáló személyzetének hiányára vezethető vissza. Optimális esetben az induló állomáson hagyott poggyászok még aznap, egy másik járattal megérkeznek, de az is előfordulhat, hogy csak 1-2 napos késéssel jutnak el Budapestre. Ez az eset kizárólag érkező járatoknál fordul elő, a budapesti repülőtéren minden járat minden csomagja felkerült és fel fog kerülni az adott repülőgépre.

A később érkező csomagszállításból adódó légitársasági kötelezettséget a 2027/97/EK rendelet szabályozza. Ebben az esetben az utasnak az adott légitársaság járatait kiszolgáló földi kiszolgáló elveszett poggyász szolgálatánál be kell regisztrálnia a csomagját, majd a csomag megérkezésekor a földi kiszolgáló vállalat beazonosítja a poggyász tulajdonosát és tartózkodási helyét, majd a légitársaság szerződött futárszolgálata az utas által megadott címre a poggyászokat kiszállítja. Amennyiben az utas élni kíván vele, arra is van lehetőség, hogy maga jön ki a repülőtérre a csomagjáért, miután megkapta az információt, hogy az megérkezett.

A 2027/97/EK rendelet az alábbi linken érhető el:

https://eur-lex.europa.eu/legal-content/HU/TXT/PDF/?uri=CELEX:01997R2027-20020530&qid=1656451763718&from=HU

Később érkező poggyászok esetében a földi kiszolgálók elérhetősége:

Celebi Ground Handling

Tel: +36 (1) 296-5966

E-mail: LL@celebiaviation.hu

AIRPORT SERVICE BUDAPEST

T2A  +36-1-296-7690

T2B  +36-1-296-7473

E-mail: as.lostandfound@asaviation.hu

Menzies Aviation

T2A +36-1 - 296-8315

T2B +36-1 - 296-8399

E-mail: bud.lostandfound@menziesaviation.com

Parkolás

A nyári időszak alatt mindenképpen javasolja a Budapest Airport, hogy utasai lehetőleg az indulás előtti napokban foglaljanak parkolóhelyet, biztosítva ezzel a stresszmentes és kényelmes indulást. A repülőtéri parkolókban összesen 4900 autó tud parkolni, azonban nyáron egyre többen utaznak, így a biztonság kedvéért az online előfoglalás a legjobb megoldás.

Parkolók elérhetősége:

parking@bud.hu

Tel.: 061–296 -5553

Parkoló - bud.hu

 

Egyéb hasznos információk

Annak érdekében, hogy az utaskiszolgálásban is aktívan részt vevő földi kiszolgáló vállalatok a Budapest Airport által elvárt minőségnek megfeleljenek, nagyon fontos lépéseket tett és tesz a vállalat. Tavalyelőtt úgynevezett ún. szolgáltatási szint megállapodásokat kötött a cég velük, amelyben vállalták bizonyos minőségi követelmények betartását. Emellett a jelenlegi helyzetben napi szintű vezetői egyeztetések zajlanak, hogy a napról napra változó helyzetet a Budapest Airport a partnereivel együtt megfelelően tudja kezelni. A Budapest Airport mindent megtesz annak érdekében, hogy a kiszolgálás minősége folyamatosan elérje az elvárt szintet, az utasok érdekeinek védelme érdekében folyamatos nyomás alatt tartja az utas kiszolgálási folyamatokban is részt vevő partnereit.

A Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren nyugalom van, az indulás előtti várakozási idő a check-in pultoknál a korábbi helyzetnek megfelelő. Az utasbiztonsági ellenőrzés során a várakozási idő továbbra is maximum 10 perc, amely messze a legjobb más európai repülőterekkel összehasonlítva. A repülőtérre való kiérkezést rövid távú járatok esetén továbbra is 2 órával korábban javasolja a repülőtér üzemeltető, a tengerentúli járatok esetén azonban érdemes korábban, akár 3 órával előbb kiérkezni a repülőtérre. Az önkiszolgáló poggyászfeladók segítségével a repülőtéri sorban állás elkerülhető, amennyiben az adott járat esetében ez a szolgáltatás elérhető.

A Budapest Airport arra kéri utasait, hogy akik nyáron repülős utazást terveznek, mindenképpen számítsanak a fent említett esetleges fennakadásokra, és az utazásukat ennek figyelembe vételével szervezzék. A repülőtér üzemeltető egyúttal elnézést kér azoktól az utasoktól, akik a vasárnap éjszaka történt lassú poggyászkirakodás miatt több órát várakoztak a repülőtéren. A vállalat levonta a tanulságokat, és a légitársasággal, valamint az érintett földi kiszolgáló céggel együtt mindent meg fog tenni annak érdekében, hogy hasonló helyzet a jövőben ne fordulhasson elő.

Egyéb fontos telefonszámok és elérhetőségek:

A Budapest Airport minden visszajelzést köszönettel fogad utasaitól; a külön erre a célra létrehozott velemeny@bud.hu emailcímen bárki megoszthatja értékes tapasztalatát, észrevételeit és véleményét a repülőtéri utasélménnyel kapcsolatban.

https://www.bud.hu/kapcsolat

Forrás: https://www.bud.hu/

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2025. 01. 30., 15:07
2025. január 29-én, helyi idő szerint 20 óra 48 perckor leszálláshoz készülődött a PSA Airlines Bombardier CRJ-701ER típusú regionális utasszállítója Washingtonban, a repülőtér közelében azonban összeütközött egy katonai helikopterrel.
2025. 01. 28., 13:19
Egy különleges élő közvetítés vár ránk 2025. január 28-án, délután: a Boom Technology által fejlesztett, XB-1 jelzésű demonstrátor tervezetten a mai napon teljesítheti első, hangsebesség feletti tesztrepülését, újabb mérföldkövet jelentő eseményként a Boom Overture szuperszonikus utasszállító programjában.
2025. 01. 28., 09:17
Miskolc ismét a hírek szereplője repülőtere kapcsán: a 2022. április 30-án bezárt, nagy múltra visszatekintő repülőtér nagy űrt hagyott a térség repülős életében, a legfrisseb hírek azonban már egy új airport létesítéséről szólnak.
2025. 01. 14., 15:53
A Németországban született, de osztrák származású Edgar Schmued valódi legendának számított az amerikai repülőgépgyártásban. A nevéhez fűződik a North American cég világhírű P-51-es Mustangja, majd a második világháborút követően nagyban hozzájárult a korszak egyik leghatékonyabb vadászgépének, a F-86-os Sabre-nek a kifejlesztéséhez.
2025-01-22 19:45:14
2025. január 22-én, szerdán rendezték meg az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár parancsnoki beosztásának átadás-átvételi ünnepségét, melynek keretein belül Gróf Gergely ezredes, leköszönő parancsnok átadta a csapatzászlót Könczöl Ferenc ezredesnek, a dandár új parancsnokának.
2025-01-20 15:40:22
Az ázsiai e-kereskedelem növekedése az egyik motorja a légi teherszállításban tapasztalható keresletnövekedésnek. Ennek kielégítése érdekében az Emirates SkyCargo két új teherszállító gépet állít forgalomba és 15 százalékkal növeli szállítókapacitását.
2025-01-17 12:23:25
Az Emirates bemutatta új egyenruháját, amely az exkluzivitást és a légitársaság luxus színvonalát tükrözi. Az új viselet kifejezetten a Dubaji Nemzetközi Repülőtéren dolgozó elit csapat számára készült, amely a VIP és prémium utasok gördülékeny és személyre szabott utazási élményéért felelős.
   MÁSOK ÍRTÁK
2025. 01. 31., 09:56
Beszélgetés Könczöl Ferenc ezredessel, aki 2025. január 1-től tölti be az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár parancsnoki beosztását.
2025. 01. 28., 11:13
Az EUFOR Althea művelet parancsnokaként tanúsított kiemelkedő helytállásáért, az egyéves magyar parancsnoki év eredményeiért Hadik Szablya emléktárgyat adományozott dr. Böröndi Gábor vezérezredes, a Honvéd Vezérkar főnöke dr. Sticz László vezérőrnagynak.
2025. 01. 22., 13:06
1940-ben új repülőgép jelent meg az amerikai haditengerészet zuhanóbombázó századainál: az SBD Dauntless.
2025. 01. 22., 09:34
Az 1957-ben épített négymotoros lesz a légitársaság 2026. évi centenáriumi ünnepségének egyik attrakciója.

  Legfrissebbek most

A Kínai Népköztársaság repülőiparának legkomolyabb seregszemléjét kétévente rendezik meg. A hivatalos nevén Kínai Nemzetközi Légi- és Űrkutatási Kiállítás a ritka alkalmak egyike, amikor a messze földről érkezők is megismerhetik a helyi fejlesztéseket, és véleményt alkothatnak a közeli - vagy távolabbi elképzelésekből.

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A II. világháború csendes-óceáni hadszínterét kezdetben a japán flotta uralta. A Pearl Harbor utáni hónapok a nyugati szövetségesek számára valóságos vesszőfutást jelentettek, amelynek során számos hadihajót és tengerészek ezreit vesztették el.