2025. 04. 21. hétfő
Konrád
: 408 Ft   : 358 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

BUD Cargo City: Kelet-Közép Európa cargo kapuja

BUD Cargo City: Kelet-Közép Európa cargo kapuja
Budapest Airport  |  2019. 11. 22., 10:36
BUD Cargo City: Kelet-Közép Európa cargo kapuja

Alig egy évvel az első kapavágás után november 21-én adták át a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren a BUD Cargo City-t. Az 50 millió euróból épült létesítmény nemcsak világszínvonalú logisztikai bázis, hanem katalizátor: lehetőség Magyarországnak, és lehetőség a Budapest Airportnak arra, hogy a légi teheráru szállítás kelet-közép európai kapujává váljon.

A légi teheráruszállítási iparág számára professzionális környezetet és versenyképességet, a Budapest Airport és a magyar gazdaság számára pedig régiós iparági vezető szerepet jelenthet a ma átadott új légi teheráru kezelő központ, a BUD Cargo City. A 21 200 négyzetméteres raktárcsarnokból és irodai részből valamint 11 650 négyzetméteres speditőrépületből álló komplexum, amelyet 2020 januárjában vesznek birtokba a bérlők, a cargo forgalom minden eddiginél hatékonyabb kiszolgálását teszi lehetővé azáltal, hogy egy időben, egy helyen biztosítja a piaci szereplők együttműködését.

A logisztikai bázishoz kapcsolódik egy hatalmas, 32 000 négyzetméter alapterületű beton forgalmi előtér is, amely akár egyszerre két, egyenként 440 tonna maximális felszállósúlyú Boeing 747-8F típusú repülőgép egyidejű kiszolgálásának is képes helyet biztosítani.

A Budapest Airport a tavalyi évben 146 113 tonna légi teherárut kezelt, a magyar fővároson keresztül elosztott cargo mennyisége pedig – a nemzetközi kereskedelmi konfliktusok és a külföldi piacokon tapasztalt visszaesés ellenére – az idei évben is stabil. Ezt a stabilitást megerősíti, a további fejlődést pedig megalapozza az új létesítmény, melynek üzembehelyezésével a repülőtér teljes cargo kapacitása évi 250.000 tonnára emelkedik.

A BUD Cargo City Magyarország kereskedelmi kapuja a külföldi logisztikai vállalkozások számára, de még fontosabb, hogy a magyar vállalatoknak teremt kapcsolatot a világ piacai felé, ezáltal a hazai cégek gazdasági és üzleti fejlődéséhez is nagyban hozzájárul. A bázis pedig már most összesen 35 bérlőnek – speditőr cégeknek, cargo légitársaságoknak, biztonsági szolgáltatóknak és vámhatóságnak – ad otthont, ezzel közvetetten mintegy 10 ezer ember számára biztosítva munkahelyet a gazdaságban. A Budapest Airport elkötelezett amellett, hogy az ország meghatározó üzleti szereplőjeként továbbra is jelentős mértékben hozzájárulhasson a nemzetgazdaság erősödéséhez.

Az ünnepélyes átadón Magyar Levente, a Külgazdasági és Külügyminisztérium miniszterhelyettese hangsúlyozta: „A beruházás beleillik a kormány logisztikai szektor megerősítését célzó programjába a vasúti- és közúti fejlesztések, valamint a trieszti kikötői beruházás mellett.” Hozzátette: „Az áruforgalmi adatok és a piac is régóta igényelte a kapacitások növelését, és elvárjuk a Budapest Airporttól, hogy a jövőben is folytassa a beruházásokat a repülőtéren. Ehhez a kormány és a hivatalos szervek minden segítséget megadnak.”

Gerhard Schroeder, az AviAlliance ügyvezető igazgatója a megnyitón hangsúlyozta: „Mindig is tisztában voltunk a légiáruszállítás fontosságával. Az elmúlt időszak fejlesztései, így a Magyar Posta nemzetközi kicserélőüzeme, a DHL szállítmányozási bázisa, valamint a TNT és a DHL integrátor bázisa után most itt állunk ebben a professzionális, a lehető legkorszerűbb megoldásokat felvonultató létesítményben. A BUD Cargo City-nek és a tervezett további beruházásoknak köszönhetően most megnyílt annak a lehetősége, hogy a budapesti repülőtér és Magyarország a közép- és kelet-európai régió egyik legfontosabb logisztikai csomópontjává váljon.”

„A Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér az ország egyik legjelentősebb stratégiai létesítménye, a térség egyik legnagyobb munkaadója és egyben legvonzóbb munkahelye,” jelentette ki Rolf Schnitzler, a Budapest Airport vezérigazgatója. Hozzátette: „Átláthatóan, stabilan és fenntarthatóan működünk. Régióbeli pozíciónk a légiközlekedés és a légi áruszállítás tekintetében is egyre erősebb, amelyet a ma megnyíló BUD Cargo City tovább erősíthet. Mindez közös munka gyümölcse: ezúton szeretném megköszönni a Külgazdasági és Külügyminisztérium és a repülőtérrel szomszédos önkormányzatok hathatós támogatását.”

A BUD Cargo City számokban

Az árukezelő épület átadása: 

2019. november, működés kezdete: 2020. január 6.

A szállítmányozó épület átadása: 

2020. január vége, működés kezdete: 2020. február.

Az épületek alapterülete összesen: 32 850 m2

Árukezelő épület: 16.600 m2 raktárcsarnok + 4 600 m2 irodaterület 

Szállítmányozó épület: 7500 m2 raktárcsarnok + 3 650 m2 irodaterület 

A forgalmi előtér alapterülete: 32.000 m2 + 8000 m2 gurulóút 

Két „kód F” típusú (pl. Boeing 747-8F) repülőgép-állóhely 

A beruházás összege: 16,5 milliárd forint (49.3 millió euró) 

Bérlők száma: 35

Földi oldali dokkoló kapuk száma: 45 db

Az átadáskor üzembe helyezett röntgengépek száma: 6 db. 180 x 180 cm méretű csomagok átvilágítására alkalmas duális cargo röntgen.

 

Kapacitásbővülés a BUD Cargo City átadásával:

 

•A repülőtér cargo kapacitása az integrátorok nélkül évi 100.000 tonnáról 200.000 tonnára nő.

•Az integrátorokkal együtt a repülőtér teljes cargo kapacitása 250.000 tonnára emelkedik.

 

A BUD közelmúltbeli cargo beruházásai:

 

•2011: a Magyar Posta Nemzetközi Kicserélő Üzem, a Magyar Posta fő légiáru-kezelő központjának átadása, 6000 m2 épületterülettel, 4,5 m eurós beruházással.

•2013: Cargo logisztikai központ átadása a DHL két hatalmas logisztikai részlege, a Global Forwarding és a Freight részére, 10.800 m2 épületterülettel, 7,2 m eurós beruházással.

•2017: Logisztikai és expressz árukezelő központ átadása a TNT Express részére, 6000 m2 épületterülettel, 8,15 m eurós beruházással (a létesítményt 2019-ig tovább bővítettük, jelenleg pedig újabb bővítés van folyamatban).

•2017: Logisztikai és expressz árukezelő központ átadása a DHL Express részére, 8000 m2 épületterülettel, 8,75 m eurós beruházással.

•2017-2018: mintegy 6500 m2 létesítmény átadása légiáru-kezelésre a repülőtéren, legnagyobbrészt átmeneti jelleggel (62. épület a Celebi, 64. épület a Kuehne, ideiglenes cargo sátor a Celebi, illetve 34. épület a Malév GH részére).

 

Forrás: https://www.bud.hu/

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2025. 04. 07., 17:00
Az F-35-ös program partnerországai között Norvégia lett az első, melynek teljessé vált az ötödik generációs harci repülőgép flottája: a két utolsó példányt a napokban adta át az amerikai gyártó.
2025. 04. 01., 18:00
Svédország - novemberben aláírt szándéknyilatkozatának folytatásaként - hivatalosan is megerősítette, hogy a brazil Embraer C-390 típusával modernizálja szállító repülőgép flottáját, búcsút intve a kiöregedő C-130H Herculeseknek.
2025. 03. 31., 09:15
Február 6-án tette közzé az ukrán védelmi minisztérium az első képet egy, már hazai felségjelzéseket viselő Mirage 2000-5F-ről. A kétüléses változatot ábrázoló kép felirata szerint ráadásul az első példány már Ukrajnában van.
2025. 03. 21., 09:15
2006. március 21-én nagyszabású eseményre, a Magyar Légierő első öt JAS 39 Gripenjének (3 C és 2 D változat) érkezésére várták a sajtó képviselőit a Kecskeméti Repülőbázison. A repülőgépeket a Magyar Légierő négy, illetve a Svéd Légierő három hajózója repülte hazánkba. A kétórás út a Svéd Védelmi Beszerzések Hivatalának linköpingi területéről indult.  
2025-04-09 17:00:19
Ramstein Flag 2025 - A dániai Skrydstrup légibázisra látogatott el dr. Böröndi Gábor vezérezredes, a Honvéd Vezérkar főnöke, ahol a többnemzeti repülő harcászati gyakorlatról és az azon részt vevő magyar állomány feladatairól tájékozódott.
2025-04-02 11:05:56
Kitelepült a dániai Skrydstrup légibázisra a Magyar Honvédség öt JAS 39 Gripenje. A vadászgépek a Ramstein Flag 2025 többnemzeti repülő harcászati gyakorlaton vesznek részt, amelyet Hollandia, Németország és Dánia légtereiben tartanak április 11-ig – közölte a Honvédelmi Minisztérium.
   MÁSOK ÍRTÁK
2025. 04. 10., 09:43
Az amerikai haditengerészet utolsó hagyományos meghajtású repülőgép-hordozóját, az egykori USS John F. Kennedyt – becenevén Big Johnt - 2007-ben vonták ki a hadrendből.
2025. 04. 09., 21:11
Kovács Krisztián ezredest 2025. január elsejei hatállyal nevezték ki az MH Kiss József 86. Helikopterdandár élére.
2025. 04. 07., 23:10
Az űrkutatás iránt érdeklődő fiatalok körében méltán népszerű CanSat Verseny kétnapos döntőjét idén is az MH Böszörményi Géza Csapatgyakorlótér Parancsnokság tatárszentgyörgyi gyakorlóterén rendezték meg.
2025. 04. 02., 12:29
Bócsa szélén a Kukla Csárdához tartozó területen látható egy szovjet gyártású Li-2-es repülőgép.

  Legfrissebbek most

Mi történt azon a napon? Ha a Nap egy bizonyos szögből sütött a kecskeméti légibázis betonjára, sokáig egy ezüstös csík emlékeztetett a 2008. április 17-i repülésre.

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A II. világháború csendes-óceáni hadszínterét kezdetben a japán flotta uralta. A Pearl Harbor utáni hónapok a nyugati szövetségesek számára valóságos vesszőfutást jelentettek, amelynek során számos hadihajót és tengerészek ezreit vesztették el.