2025. 04. 22. kedd
Csilla, Noémi
: 409 Ft   : 356 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Budapest Airport: túlszárnyalta a 100 000 tonnát a cargo!

Budapest Airport: túlszárnyalta a 100 000 tonnát a cargo!
JETfly  |  2016. 12. 07., 12:55

Elképesztő mennyiségű teheráru utazik közvetlenül a fejünk felett: november utolsó napjaiban már meghaladta a 100 ezer tonnát az idei légi teheráru forgalom (szaknyelven cargo) a Liszt Ferenc repülőtéren.

  • 100 000 tonnát is túlszárnyalta a légi teheráru forgalom a Budapest Airporton
  • Idén gyorsabban nőtt a kivitel
  • Egyre jelentősebb a budapesti repülőtér, mint regionális elosztó központ szerepe

Az eredmények jól tükrözik a hazai cégek kiváló teljesítményét, hiszen az importnál már több export árumennyiséget szállítanak repülőgépekkel.

Várhatóan simán megdől a teheráru forgalom eddigi éves rekordja a budapesti repülőtéren, idén januártól novemberig ugyanis valamivel több, mint 100 000 tonna légi teherárut kezeltek. Biztató, hogy a növekedés nem egyetlen légitársaságnak vagy szegmensnek köszönhető, hiszen a hagyományos cargo fuvarozók mellett növekszik a futárcégek forgalma és az utasszállító gépek rakterében szállított, ún. belly cargo mennyisége is egyre jelentősebb. Szeptember és október után, ahogy a karácsonyi szezon előtt várható volt, novemberben is 10 ezer tonna fölött volt a havi cargo-forgalom (sőt, majdnem 11 ezer tonna fölé kúszott), ezzel pedig sikerült beállítani az eddigi legmagasabb éves teljesítményt.

A Budapest Airport statisztikáiból kiderül, hogy az áruforgalomban kiegyensúlyozott volt az import és az export aránya a tavalyi évig, idén viszont gyorsabban nőtt a kivitel. Ebből pedig egyenesen következtethető, hogy a magyarországi vállalatok versenyképessége megállja a helyét a világpiacon. Elsősorban a hazai elektronikai ipar, az autóalkatrészek, a híradástechnika és a gyógyszeripar áruforgalma nőtt jelentős mértékben. A budapesti teljes cargo forgalom (légi és közúti együttvéve) éves bővülése régiós szinten kiemelkedő, 21,5 %-os az előző évhez képest.

Egyre jelentősebb a budapesti repülőtér, mint regionális elosztó központ szerepe, hiszen például a kínai nagyvállalatok a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren keresztül osztják szét az európai piacra szánt termékeiket. Ehhez ideálisak Budapest adottságai, mert nem kevesebb, mint 20 európai ország érhető el a közúti szállítás/áruterítés számára optimális ezer kilométeres távolságon belül. A nagy cargo-légitársaságok nemzetközi hálózatán keresztül gyakorlatilag a világ összes fontos kereskedelmi célállomása elérhető pl. Luxemburgon, Dohán, Dubajon vagy Isztambulon keresztül budapesti kiindulással.

„Igazán büszkék vagyunk a légi cargo-forgalom gyors, idén eddig 16,4 %-os növekedésére, ez is tükrözi a magyar gazdaság jó teljesítményét,” jelentette ki René Droese, a Budapest Airport ingatlangazdálkodási igazgatója. A cargo területért is felelős vezető hozzátette: „Az egyre növekvő cargo-forgalom igényeit is szolgálja jövő nyártól az 1. terminál mellett épülő két nagy logisztikai bázis, amit a DHL Express és a TNT számára építünk. Ezzel párhuzamosan megkezdtük a Cargo City nevű vadonatúj légiáru központ fejlesztésének előkészítését a 2. terminál melletti területen, hiszen várhatóan rövid időn belül újabb és korszerűbb cargo-kapacitásokra lesz szükség Budapesten.”

Forrás: BUD

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2025. 04. 07., 17:00
Az F-35-ös program partnerországai között Norvégia lett az első, melynek teljessé vált az ötödik generációs harci repülőgép flottája: a két utolsó példányt a napokban adta át az amerikai gyártó.
2025. 04. 01., 18:00
Svédország - novemberben aláírt szándéknyilatkozatának folytatásaként - hivatalosan is megerősítette, hogy a brazil Embraer C-390 típusával modernizálja szállító repülőgép flottáját, búcsút intve a kiöregedő C-130H Herculeseknek.
2025. 03. 31., 09:15
Február 6-án tette közzé az ukrán védelmi minisztérium az első képet egy, már hazai felségjelzéseket viselő Mirage 2000-5F-ről. A kétüléses változatot ábrázoló kép felirata szerint ráadásul az első példány már Ukrajnában van.
2025. 03. 21., 09:15
2006. március 21-én nagyszabású eseményre, a Magyar Légierő első öt JAS 39 Gripenjének (3 C és 2 D változat) érkezésére várták a sajtó képviselőit a Kecskeméti Repülőbázison. A repülőgépeket a Magyar Légierő négy, illetve a Svéd Légierő három hajózója repülte hazánkba. A kétórás út a Svéd Védelmi Beszerzések Hivatalának linköpingi területéről indult.  
2025-04-09 17:00:19
Ramstein Flag 2025 - A dániai Skrydstrup légibázisra látogatott el dr. Böröndi Gábor vezérezredes, a Honvéd Vezérkar főnöke, ahol a többnemzeti repülő harcászati gyakorlatról és az azon részt vevő magyar állomány feladatairól tájékozódott.
2025-04-02 11:05:56
Kitelepült a dániai Skrydstrup légibázisra a Magyar Honvédség öt JAS 39 Gripenje. A vadászgépek a Ramstein Flag 2025 többnemzeti repülő harcászati gyakorlaton vesznek részt, amelyet Hollandia, Németország és Dánia légtereiben tartanak április 11-ig – közölte a Honvédelmi Minisztérium.
   MÁSOK ÍRTÁK
2025. 04. 22., 15:23
Délutáni és esti kiképzési gyakorlatot tart a kecskeméti repülődandár kedden, szerdán és csütörtökön - közölte a Magyar Honvédség vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár a közösségi oldalán.
2025. 04. 22., 14:00
Világszerte több tucatnyi olyan telep található, ahol kiérdemesült, vagy leállított repülőgépeket tárolnak alkatrészbányaként, illetve a légiforgalomba visszatérés reményében.
2025. 04. 10., 09:43
Az amerikai haditengerészet utolsó hagyományos meghajtású repülőgép-hordozóját, az egykori USS John F. Kennedyt – becenevén Big Johnt - 2007-ben vonták ki a hadrendből.
2025. 04. 09., 21:11
Kovács Krisztián ezredest 2025. január elsejei hatállyal nevezték ki az MH Kiss József 86. Helikopterdandár élére.

  Legfrissebbek most

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A II. világháború csendes-óceáni hadszínterét kezdetben a japán flotta uralta. A Pearl Harbor utáni hónapok a nyugati szövetségesek számára valóságos vesszőfutást jelentettek, amelynek során számos hadihajót és tengerészek ezreit vesztették el.