2025. 03. 13. csütörtök
Ajtony, Krisztián
: 400 Ft   : 367 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Európai Uniós projekt keretében segíti a vak és gyengénlátó utasokat a Budapest Airport és a Budapesti Közlekedési Központ

Európai Uniós projekt keretében segíti a vak és gyengénlátó utasokat a Budapest Airport és a Budapesti Közlekedési Központ
Budapest Airport  |  2020. 12. 09., 11:00
Európai Uniós projekt keretében segíti a vak és gyengénlátó utasokat a Budapest Airport és a Budapesti Közlekedési Központ

A DANOVA – Innovatív közlekedési szolgáltatások vak és gyengénlátó utasok részére a Duna régióban elnevezésű, az Európai Unió Interreg Danube kutatás-fejlesztési keretprogramjából finanszírozott program célja, hogy a vak és gyengénlátó utasok számára teljes mértékben, önállóan hozzáférhetővé tegye a repülőtereket, kikötőket, illetve a vasút- és buszállomásokat. A transznacionális kezdeményezéshez a Budapest Airport és a Budapesti Közlekedési Központ is csatlakozott.

A Budapest Airport és a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) Európai Uniós projekt keretében olyan megoldásokat keres, amelyek segítik a vak és gyengénlátó utasok számára a közlekedési csomópontokon – a buszpályaudvarokon és a repülőtéren – történő eligazodást. A projekt keretében új szolgáltatások és kompetenciák kifejlesztése révén segítik a látáskárosult utasokat abban, hogy teljes mértékben hozzáférhető információkhoz és szolgáltatásokhoz jussanak az utazás során, ezáltal akár kísérő nélkül is akadálymentesen utazhassanak.

A 14 partnerből álló konzorciumot a Dubrovniki Repülőtér vezeti. A projekt keretében a Budapest Airport és a Budapesti Közlekedési Központ feltérképezi a közlekedési csomópontokon alkalmazható legjobb megoldásokat, illetve azok hatékony alkalmazásának módját. A BKK és Budapest Airport a Magyar Vakok és Gyengénlátók Országos Szövetségét (MVGYOSZ), valamint a Vakok és Gyengénlátók Közép-Magyarországi Regionális Egyesületét (VGYKE) is bevonja a projektbe annak érdekében, hogy az innovatív megoldásokat úgy tudják kivitelezni, hogy az a lehető legnagyobb mértékben igazodik látáskárosult utasok igényeihez.

„A Budapest Airport számára a biztonság mellett elsődleges az utasélmény magas színvonala. Amikor utasélményről és az utasszolgáltatások fejlesztéséről beszélünk, akkor természetesen a vak és gyengénlátó, vagy más fogyatékkal élő utasokra is gondolunk” – mondta Valentínyi Katalin, a Budapest Airport kommunikációs és kormányzati kapcsolatok igazgatója. Hozzátette: „A repülőtér döntő részben akadálymentesített terület, szerződött egyészségügyi szolgáltató partnerünkkel pedig minden személyi segítséget megadunk a vak és gyengénlátó utasok számára is. A Danova projekt kiváló lehetőség számukra, hogy a rendelkezésre álló szolgáltatások körét bővítsük, lehetővé téve, hogy minden embertársunk problémamentesen, önállóan utazhasson.”

Borsi Dávid, a BKK kommunikációs vezetője és szóvivője kiemelte, hogy a BKK célja megteremteni az infrastrukturális feltételét annak, hogy mindenki a számára legésszerűbb közlekedési eszközt válassza ahhoz, hogy eljuthasson A-ból B-be. Emellett a fejlesztések során figyelembe kell venni a fogyatékossággal élő közlekedők igényeit is. A szóvivő hozzátette: „A nemrégiben lezárult INCLUSION kutatás-fejlesztési projekt keretében ennek érdekében érzékenyítő tréninget szerveztünk, és komplex tananyagot állítottunk össze azoknak a BKK-s munkavállalóknak, akik naponta érintkeznek speciális közlekedési igénnyel rendelkező, mozgásukban akadályozott ügyfelekkel. Emellett a Járókelő Közhasznú Egyesülettel együttműködve bejelentőfelületet hoztunk létre, ahol a speciális igénnyel rendelkezők a közlekedési nehézségeiket jelezhetik.”

Európában több mint 30 millió olyan vak és gyengénlátó ember él, aki nem tud önállóan közlekedni, mert az európai közlekedési rendszerek több mint 96%-a – különösen a Duna régióban – nem teljesen akadálymentes a látáskárosult emberek számára. Sok vak és gyengénlátó utas számára az olyan közlekedési eszközök, mint például a repülőgépek, a vasút vagy a városi tömegközlekedési eszközök használata rendkívül nehéz. Ennek számos oka van; a vak és gyengénlátó utasok nem rendelkeznek egyenlő hozzáféréssel a közlekedéssel kapcsolatos legfrissebb írásos és vizuális információkhoz, a személyzet sok esetben nem rendelkezik megfelelő képzettséggel a megfelelő támogatás nyújtásához és a kommunikációhoz, az infrastruktúra nem megfelelően akadálymentesített, vagy épp az akadálymentesítés terén az országok között eltérő szabályozás van érvényben. Project co-funded by European Union funds (ERDF, IPA, ENI) A nemzetközi konzorcium ezen okok feltárásával és javaslatok megfogalmazásával, új módszerek, szolgáltatások kialakításával tervezi az elérhetőséget javítani az egyenlő esélyű közlekedés érdekében.

A DANOVA projekt 2022. december 31-ig tart, összköltségvetése 2.192.546,66 euró.

Forrás: Budapest Airport

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2025. 02. 25., 11:36
Február 24-től elindult az Ifjúsági Pilóta Program (IPP) 2025-ös jelentkezési időszaka, amely országos lefedettséggel kínál lehetőséget a repülés iránt érdeklődő fiatalok számára. A program célja, hogy a 14–18 éves korosztály számára biztosítson egy átfogó, több lépcsős képzési rendszert, amelynek során a résztvevők vitorlázórepülő-képzésben vehetnek részt.
2025. 02. 25., 08:45
Hozott is változást meg nem is a sokáig várt-követelt Lockheed Martin F-16AM/BM Fighting Falconok megjelenése Ukrajna felett. A sajtócikkek és a politikusok nyilatkozatai a végletekig felkorbácsolták a várakozásokat - ehhez képest persze csalódást okoz az eddig nyilvános forrásokból ismerhető eredmény.
2025. 02. 20., 11:04
2024 november első felében immár nyolcadik alkalommal tartották meg a CRUZEX-et. A legnagyobb latin-amerikai légierő gyakorlaton ezúttal 16 országból 3000 katona és 100 repülő eszköz vett részt.
2025-03-06 12:26:06
Március 5-én Szolnokról indult útnak az MH Kiss József 86. Helikopterdandár egyik Airbus H145M típusú forgószárnyasa Pristinába, hogy a NATO koszovói békefenntartó erő (KFOR) kötelékében részt vegyen annak műveletében.
2025-02-19 12:06:58
A Saab AB 2025. február 18-án új irodát nyitott Budapesten. A Magyar Honvédség, a svéd vállalat és a hazai védelmi ipar szereplői a jövőben kiemelt figyelmet fordítanak az avionikai fejlesztésekre, amelynek érdekében 2025-ben egy közös Légiképesség-fejlesztési Központot is létrehoznak.
2025-02-19 11:42:48
A szolnoki helikopterdandár forgószárnyasai február második felében a Bakonyban, a Kőrös-hegyi gyakorló- és lőtéren tartanak képességfenntartó lövészetet, ennek keretében először hajtanak végre éleslövészetet a Magyar Honvédség újonnan rendszerbe állított H225M típusú helikopterével – jelentette be a honvédelmi miniszter.
2025-02-17 13:29:58
A Magyar Honvédség KC-390 Millennium típusú szállító repülőgépének éves karbantartását a pápai légibázison települő nemzetközi Stratégiai Légiszállító Képesség program egyedülálló C-17-es hangárjában végzi a kecskeméti repülődandár repülőműszaki állománya.
   MÁSOK ÍRTÁK
2025. 03. 10., 09:40
A MH Kiss József 86. Helikopterdandár megtartotta a 2025. évi első éleslövészetét a Bakonyban mely egyúttal egy újdonságot is tartalmazott. Először került sor a 2023-ban hadrendbe állt H225M SOF (Special Operations Forces) besorolású HForce képességgel ellátott gépek éleslövészetére.
2025. 03. 06., 10:15
A Sikorsky ikonikus forgószárnyasa, az SH-3 Sea King az Egyesült Államokon kívül további tizennégy ország felségjelével repült és négyben gyártották is.
2025. 03. 04., 12:55
A brazil gyártó idén akár 280 repülőgépet is átadhat a megrendelőinek.
2025. 02. 27., 16:09
Az ezredforduló környékén egy gyorsposta-szállítással foglalkozó, svájci központú légiforgalmi cég magyar leányvállalata, a Farnair Hungary a legismertebbek között volt.

  Legfrissebbek most

A C-17 Globemaster III már csak óriási méretei miatt is a stratégiai légi szállítás egyik legfontosabb és legsokoldalúbb repülőgépe, mondják a Nehéz Légiszállító Ezred katonái. A légi jármű Kenyeri fölött a kivételes teherdobó képességét bizonyíthatta.

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A II. világháború csendes-óceáni hadszínterét kezdetben a japán flotta uralta. A Pearl Harbor utáni hónapok a nyugati szövetségesek számára valóságos vesszőfutást jelentettek, amelynek során számos hadihajót és tengerészek ezreit vesztették el.