2025. 03. 13. csütörtök
Ajtony, Krisztián
: 400 Ft   : 367 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Július – 208 millióval kevesebb légiutas Európában

Július – 208 millióval kevesebb légiutas Európában
Budapest Airport  |  2020. 08. 19., 13:03

Az Európai Repülőterek Nemzetközi Tanácsa (ACI) részletes forgalmi elemzést adott ki az európai légiforgalom alakulásáról 2020 első felére vonatkozóan. A riport egyebek mellett arra is kitér, hogy a forgalom visszaépülése 2020 második félévében a vártnál lassabban valósul meg, amelynek hátterében első sorban az államok által bevezetett eltérő és gyakran változó utazási korlátozások állnak.

Az ACI napokban kiadott riportja kiemeli a koronavírus légiközlekedésre gyakorolt lesújtó hatását: Európa repülőterei összesen 64,2%-os visszaesést regisztráltak 2020 első félévének utasforgalmában, ami számszerűen 969 millió légiutas elvesztését jelentette. A forgalom visszaesése az év második negyedévében volt a legszignifikánsabb: ekkor 2019 azonos időszakához képest 96,4%-os volt az utasszám-csökkenés. A Budapest Airport 2020 első félévében 2 892 854 utast fogadott, amely 60,8%-os csökkenést jelent az előző év azonos időszakához képest.

A koronavírus kisebb mértékben, de jelentősen befolyásolta az Európán kívüli repülőterek utasforgalmát: esetükben 2020 első felében 59,8%-kal esett vissza az utasfogalom. Az európai repülőterek utasforgalmához viszonyított mérsékelt forgalomkiesés főleg a belföldi járatoknak köszönhető, például az Egyesült Amerikai Államokban vagy Kínában, amelyek esetében nem kell számolni a sok esetben országonként eltérő belépési szabályokkal.

Június – 90%-ot meghaladó visszaesés

Júniusban a teljes európai légiforgalomban 93,2%-os utasforgalomkiesés volt megfigyelhető: a légiforgalom alakulását jól mutatja Európa legforgalmasabb hub repülőtere, a London Heathrow utasforgalma, amely a tavalyi júniusi 7,24 millió fő helyett idén júniusban 350 700 utast kezelt, ezzel 95,2%-os visszaesést regisztrálva.

Az Európai Unión belüli utazási korlátozások feloldása a hónap második felére esett, amely a Budapest Airport forgalmán is jól látható: az utasszám júniusban minimálisan emelkedett, a csökkenés továbbra is 94,3%-os volt.

Július – 208 millióval kevesebb légiutas Európában

Az utazási korlátozások uniós szintű, június közepétől való részleges feloldását követően a forgalom helyreállása a vártnál lassabb ütemben zajlik. Az európai légiforgalom júliusban 78%-os visszaesést mutatott az előző év azonos időszakához képest: ez Európa-szerte júliusban 208 millió légiutas elvesztését jelentette.

Júliusban 304 596 fő utast kezelt a Budapest Airport, amely az előző hónaphoz képest háromszoros növekedést jelent, ugyanakkor 2019 júliusához képest 81%-kal kevesebb utast köszönthetett a magyar főváros repülőtere.

Hamar az utasok kedvence lett az új 1-es móló

Augusztus 10-én birtokba vették az utasok a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér újonnan átadott, 1-es móló névre keresztelt utasmólóját. A visszajelzések alapján az utasok teljes mértékben elégedettek a gyönyörű, skandináv hangulatot idéző épülettel, ahonnan minden eddiginél gyorsabban és kényelmesebben valósul meg a ki- és beszállítás: a repülőgépek mindössze néhány lépésnyire állnak az épülettől.

Az utasok komfortos körülmények között, tágas és a járványügyi szempontoknak is teljes mértékben megfelelő környezetben tölthetik a repülés előtti várakozási időt. A több mint 11,5 milliárd forintos beruházásból megvalósuló 1. móló építése 2019. július 19-én kezdődött, és az épület kivitelezése rekordidő, egészen pontosan 339 nap alatt befejeződött.

A móló nagy előnye, hogy az összeköttetés a 2A Terminállal úgy valósul meg, hogy az utasok a jegykezelést követően egyetlen pillanatra sem hagyják el a komfortos épületet, a fő terminálépületből mozgólépcsővel és lifttel is felszerelt új összekötő épületen keresztül érik el a tágas, 120 méter hosszú új mólót.

A Budapest Airport virtuális sétára invitálja az utasokat a SykCourttól egészen az új utasmólóig – ide kattintva tarthat velünk, az 1-es mólóról szóló további érdekességekért pedig kattintson ide.

Fenntarthatóbb augusztus: szívószálmentességet hirdet a Budapest Airport

Augusztusban a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren működő éttermek és kávézók a Budapest Airport és a Felelős Gasztrohős kezdeményezésére mellőzik egyszerhasználatos műanyag szívószálak használatát.

A kezdeményezésnek köszönhetően jelentősen csökkenhet a repülőtéren elhasznált eldobható műanyag eszközök mennyisége, hiszen a vendéglátóegységek augusztusban (amennyiben az utasok nem ragaszkodnak annak használatához) műanyag szívószál nélkül – vagy annak fenntartható, lebomló anyagból készült megfelelőjével – szolgálják fel azokat az üdítőket, amelyek esetében ez megoldható. A projektnek köszönhetően jelentős mennyiségű műanyagszemét keletkezése kerülhető el. A Budapest Airport számára a fenntartható működés kiemelt jelentőséggel bír, így a repülőtér-üzemeltető megkezdte az egyeztetéseket arra vonatkozóan, hogy a repülőtéren működő vendéglátóegységek szeptember hónapban is műanyag szívószál nélkül szolgálják fel az italokat.

A műanyaghasználat további mérséklése érdekében a Budapest Airport összesen 11 ivókutat helyezett ki a repülőtér termináljain, további három kút beszerzése pedig folyamatban van: ezeknek köszönhetően az utasok palackozott ásványvíz megvásárlása nélkül is kiváló minőségű ivóvízhez juthatnak a repülőtéren. Az ivókutak az érkező és az induló utasútvonalon egyaránt elérhetőek. A Budapest Airport arra biztatja minden utasát, hogy otthonról hozott palackokat használjon újabb PET palackok vásárlása helyett: az utasbiztonsági ellenőrzésen az üres üvegeket mindenki magával hozhatja a tranzit területre, ahol több ponton is hozzáférhetőek az újonnan kiépített ivókutak.

Forrás: BUD

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2025. 02. 25., 11:36
Február 24-től elindult az Ifjúsági Pilóta Program (IPP) 2025-ös jelentkezési időszaka, amely országos lefedettséggel kínál lehetőséget a repülés iránt érdeklődő fiatalok számára. A program célja, hogy a 14–18 éves korosztály számára biztosítson egy átfogó, több lépcsős képzési rendszert, amelynek során a résztvevők vitorlázórepülő-képzésben vehetnek részt.
2025. 02. 25., 08:45
Hozott is változást meg nem is a sokáig várt-követelt Lockheed Martin F-16AM/BM Fighting Falconok megjelenése Ukrajna felett. A sajtócikkek és a politikusok nyilatkozatai a végletekig felkorbácsolták a várakozásokat - ehhez képest persze csalódást okoz az eddig nyilvános forrásokból ismerhető eredmény.
2025. 02. 20., 11:04
2024 november első felében immár nyolcadik alkalommal tartották meg a CRUZEX-et. A legnagyobb latin-amerikai légierő gyakorlaton ezúttal 16 országból 3000 katona és 100 repülő eszköz vett részt.
2025-03-06 12:26:06
Március 5-én Szolnokról indult útnak az MH Kiss József 86. Helikopterdandár egyik Airbus H145M típusú forgószárnyasa Pristinába, hogy a NATO koszovói békefenntartó erő (KFOR) kötelékében részt vegyen annak műveletében.
2025-02-19 12:06:58
A Saab AB 2025. február 18-án új irodát nyitott Budapesten. A Magyar Honvédség, a svéd vállalat és a hazai védelmi ipar szereplői a jövőben kiemelt figyelmet fordítanak az avionikai fejlesztésekre, amelynek érdekében 2025-ben egy közös Légiképesség-fejlesztési Központot is létrehoznak.
2025-02-19 11:42:48
A szolnoki helikopterdandár forgószárnyasai február második felében a Bakonyban, a Kőrös-hegyi gyakorló- és lőtéren tartanak képességfenntartó lövészetet, ennek keretében először hajtanak végre éleslövészetet a Magyar Honvédség újonnan rendszerbe állított H225M típusú helikopterével – jelentette be a honvédelmi miniszter.
2025-02-17 13:29:58
A Magyar Honvédség KC-390 Millennium típusú szállító repülőgépének éves karbantartását a pápai légibázison települő nemzetközi Stratégiai Légiszállító Képesség program egyedülálló C-17-es hangárjában végzi a kecskeméti repülődandár repülőműszaki állománya.
   MÁSOK ÍRTÁK
2025. 03. 10., 09:40
A MH Kiss József 86. Helikopterdandár megtartotta a 2025. évi első éleslövészetét a Bakonyban mely egyúttal egy újdonságot is tartalmazott. Először került sor a 2023-ban hadrendbe állt H225M SOF (Special Operations Forces) besorolású HForce képességgel ellátott gépek éleslövészetére.
2025. 03. 06., 10:15
A Sikorsky ikonikus forgószárnyasa, az SH-3 Sea King az Egyesült Államokon kívül további tizennégy ország felségjelével repült és négyben gyártották is.
2025. 03. 04., 12:55
A brazil gyártó idén akár 280 repülőgépet is átadhat a megrendelőinek.
2025. 02. 27., 16:09
Az ezredforduló környékén egy gyorsposta-szállítással foglalkozó, svájci központú légiforgalmi cég magyar leányvállalata, a Farnair Hungary a legismertebbek között volt.

  Legfrissebbek most

A C-17 Globemaster III már csak óriási méretei miatt is a stratégiai légi szállítás egyik legfontosabb és legsokoldalúbb repülőgépe, mondják a Nehéz Légiszállító Ezred katonái. A légi jármű Kenyeri fölött a kivételes teherdobó képességét bizonyíthatta.

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A II. világháború csendes-óceáni hadszínterét kezdetben a japán flotta uralta. A Pearl Harbor utáni hónapok a nyugati szövetségesek számára valóságos vesszőfutást jelentettek, amelynek során számos hadihajót és tengerészek ezreit vesztették el.