2025. 03. 15. szombat
Kristóf
: 400 Ft   : 369 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Már közel 70 milliárd forintnál tartanak a repülőtéri fejlesztések

Már közel 70 milliárd forintnál tartanak a repülőtéri fejlesztések
Budapest Airport  |  2021. 09. 07., 14:25
Már közel 70 milliárd forintnál tartanak a repülőtéri fejlesztések

A Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren 2019-ben megkezdett fejlesztéssorozat az idei évben is folytatódott; 2021 első 8 hónapjában újabb nagyszabású beruházások történtek a budapesti légikikötőben. Ezzel az elmúlt két és fél év alatt megvalósult fejlesztések összértéke megközelítette a 200 millió eurót, átszámítva 70 milliárd forintot. A Budapest Airport a koronavírus-járvány és annak hatásai ellenére sem állította le a légikikötőben zajló fejlesztéseket; a vállalat tulajdonosai és vezetősége egyaránt kiemelten fontosnak tartja a repülőtéri infrastruktúra és szolgáltatások folyamatos fejlesztését, bővítését, és ezáltal a repülőtér régiós előnyének megerősítését.

2019-ben nagyszabású fejlesztéssorozatot indított el a Budapest Airport. Az elmúlt két és fél év alatt a repülőtér üzemeltetője közel 200 millió eurót – azaz 70 milliárd forintot – fordított infrastruktúrafejlesztésre, kapacitásbővítésre, digitalizálásra és egyéb háttérfejlesztésekre, amelyeknek köszönhetően nagymértékben nőtt a repülőtéren elérhető szolgáltatások köre és színvonala, és ezáltal a repülőtér regionális jelentősége.

A fejlesztéseket a koronavírus-járvány sem tudta megállítani. A Budapest Airport a drasztikusan visszaeső utasforgalom és bevételek ellenére úgy döntött, hogy folytatja a repülőtéri beruházásokat; sőt, bizonyos fejlesztéseket előrébb is hozott az alacsony utasforgalmi időszakra, amelyek így könnyebben, gyorsabban és egyszerűbben kivitelezhetővé váltak. Annak ellenére, hogy a repülőtér üzemeltetője minden idők legnehezebb évét zárta 2020-ban, 110 millió eurós (38 milliárd forintos) veszteséggel, közel 80 millió eurót (28 milliárd forintot) fordított beruházásokra. Ez a tendencia az idei év első felében is folytatódott, tovább fejlesztve és modernizálva a repülőteret és környezetét.

2021 első hat hónapjában több, jelentős volumenű nagyberuházás valósult meg vagy indult el a légikikötő területén. A repülőtér gurulóútjain és szervizútjain számos felújítás történt: több fázisban megújult öt gurulóút és a hozzájuk tartozó padkák, teljes burkolatcsere és közvilágítás-fejlesztés valósult meg az egyik, összesen három kilométer hosszú szervízúton, valamint több fénytechnikai modernizálás is történt, az 1. Terminál előterén lévő aszfaltot pedig nagy szilárdságú és rendkívül jól terhelhető bazaltbetonra cserélték. A repülőtér légi oldalán az Aeroplex of Central Europe (ACE) megkezdte új, 8000 négyzetméteres hangárjának építését, eközben pedig a Budapest Airport a műszaki előtér alatt húzódó esővíz-elvezető gerinccsatorna jelentős szakaszát lecserélte.

A következő hetekben kerül átadásra a repülőtér megközelítését megkönnyítő új főporta, ami 440 négyzetméteres épülettel és a korábbinál két és félszer nagyobb kapacitással várja majd a repülőtér üzemi területére belépő munkavállalókat, bérlőket és partnereket.

Június végén elkészült a B oldali utasmólón kialakított új mozgólépcső. Ezzel egyidőben a terminálokon található liftek modernizálása is befejeződött, azzal, hogy a 2A Terminál indulási és érkezési szintjét összekötő második felvonó is megújult. A 2B Terminálon is zajlottak felújítások; az érkezési szinten, az útlevélkezelő fülkék környezetében a repülőtér-üzemeltető lecserélte az álmennyezetet, ezzel egyidőben a fénycsöves világítást modern és energiatakarékos LED világításra cserélte.

Az informatika terén is jelentős modernizáció történt az év első felében; az alacsony utasforgalmat kihasználva négy jelentős rendszerfejlesztés is befejeződött. A hardver- és szoftvereszközök cseréjének köszönhetően új funkciókkal bővültek a repülőtér kiemelten fontos IT rendszerei. A technológiaváltás nagyobb kapacitású és jobb minőségű rendszereket biztosít a belső felhasználóknak és az üzleti partnereknek egyaránt. A csomagosztályozó rendszer megújításának részeként pedig az első félévben sor került a védelmi megfigyelő munkaállomások egységesítésének előkészítésére, valamint a régi röntgenek kiemelésére, továbbá folyamatban van a SkyCourt és 2A Terminál csomagosztályozóihoz tartozó valamennyi ipari gyorskapu megújítása is.

Chris Dinsdale, a Budapest Airport vezérigazgatója kifejtette: „Az elmúlt évek sikeres gazdálkodása megteremtette a lehetőségét annak, hogy a 2020-tól, a járvány hatására tapasztalt forgalomkiesés ellenére is stabilan tudjunk működni; sőt, a tervezett fejlesztések szinte mindegyikét meg tudjuk valósítani. A tulajdonosok és a vezetőség egyaránt úgy gondolja, hogy a repülőtéri szolgáltatások folyamatos fejlesztése régiós viszonylatban is feljebb pozícionálja a budapesti repülőteret, az utasélmény és a növekedés tekintetében egyaránt. A fejlesztések az idei évben tovább folytatódnak majd, megerősítve helyünket ebben a régiós versenyben.”

A Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren megvalósult beruházások érezhető emelkedést hoztak a repülőtér megítélésében, a negyedévente elvégzett ASQ (airport service quality) felmérések eredményeiben is folyamatosan visszaköszönnek, továbbá az elmúlt hónapokban odaítélt díjak kapcsán is érzékelhetők. A repülőtér üzemeltetője augusztus elején nyerte el az egyik legfontosabb iparági elismerést, a Skytrax díjat, ráadásul az egymást követő nyolcadik évben. A Skytrax-díj odaítéléséről évről-évre – a repülőterektől teljesen független – több tízezer utas által kitöltött elégedettségi felmérés alapján döntenek, ahol a repülőtéri szolgáltatásokról, egyebek mellett az utasfelvételről, az utasszolgáltatások minőségéről és a biztonsági színvonalról kérdezik az utazóközönséget.

Forrás: https://www.bud.hu/

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2025. 02. 25., 11:36
Február 24-től elindult az Ifjúsági Pilóta Program (IPP) 2025-ös jelentkezési időszaka, amely országos lefedettséggel kínál lehetőséget a repülés iránt érdeklődő fiatalok számára. A program célja, hogy a 14–18 éves korosztály számára biztosítson egy átfogó, több lépcsős képzési rendszert, amelynek során a résztvevők vitorlázórepülő-képzésben vehetnek részt.
2025. 02. 25., 08:45
Hozott is változást meg nem is a sokáig várt-követelt Lockheed Martin F-16AM/BM Fighting Falconok megjelenése Ukrajna felett. A sajtócikkek és a politikusok nyilatkozatai a végletekig felkorbácsolták a várakozásokat - ehhez képest persze csalódást okoz az eddig nyilvános forrásokból ismerhető eredmény.
2025. 02. 20., 11:04
2024 november első felében immár nyolcadik alkalommal tartották meg a CRUZEX-et. A legnagyobb latin-amerikai légierő gyakorlaton ezúttal 16 országból 3000 katona és 100 repülő eszköz vett részt.
2025-03-14 15:10:30
A legmodernebb technológiákkal gazdagodott a honvéd tisztképzés – jelentette ki Vargha Tamás, a Honvédelmi Minisztérium (HM) parlamenti államtitkára Szolnokon, a Nemzeti Közszolgálati Egyetem (NKE) Hadtudományi és Honvédtisztképző Kar campusán, ahol szimulátorokat és speciálisan a légi közlekedésre fókuszáló kibővített valóságlaboratóriumot (XR-labor) adtak át.
2025-03-06 12:26:06
Március 5-én Szolnokról indult útnak az MH Kiss József 86. Helikopterdandár egyik Airbus H145M típusú forgószárnyasa Pristinába, hogy a NATO koszovói békefenntartó erő (KFOR) kötelékében részt vegyen annak műveletében.
2025-02-19 12:06:58
A Saab AB 2025. február 18-án új irodát nyitott Budapesten. A Magyar Honvédség, a svéd vállalat és a hazai védelmi ipar szereplői a jövőben kiemelt figyelmet fordítanak az avionikai fejlesztésekre, amelynek érdekében 2025-ben egy közös Légiképesség-fejlesztési Központot is létrehoznak.
2025-02-19 11:42:48
A szolnoki helikopterdandár forgószárnyasai február második felében a Bakonyban, a Kőrös-hegyi gyakorló- és lőtéren tartanak képességfenntartó lövészetet, ennek keretében először hajtanak végre éleslövészetet a Magyar Honvédség újonnan rendszerbe állított H225M típusú helikopterével – jelentette be a honvédelmi miniszter.
2025-02-17 13:29:58
A Magyar Honvédség KC-390 Millennium típusú szállító repülőgépének éves karbantartását a pápai légibázison települő nemzetközi Stratégiai Légiszállító Képesség program egyedülálló C-17-es hangárjában végzi a kecskeméti repülődandár repülőműszaki állománya.
   MÁSOK ÍRTÁK
2025. 03. 14., 15:02
Közepes méretű rakéta szállt Tatárszentgyörgy fölött március 10-én. A több méter hosszúságú, 30 kilogrammos eszköz 1000 méteres magasságban repült. Felemelkedése elégedettséggel töltötte el a szemlélőket. A Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem (BME) hallgatói a honvédség segítségével indították a Mokka rakétatesztet.
2025. 03. 10., 09:40
A MH Kiss József 86. Helikopterdandár megtartotta a 2025. évi első éleslövészetét a Bakonyban mely egyúttal egy újdonságot is tartalmazott. Először került sor a 2023-ban hadrendbe állt H225M SOF (Special Operations Forces) besorolású HForce képességgel ellátott gépek éleslövészetére.
2025. 03. 06., 10:15
A Sikorsky ikonikus forgószárnyasa, az SH-3 Sea King az Egyesült Államokon kívül további tizennégy ország felségjelével repült és négyben gyártották is.
2025. 03. 04., 12:55
A brazil gyártó idén akár 280 repülőgépet is átadhat a megrendelőinek.

  Legfrissebbek most

„A szabadság nem ajándék, hanem örökségbe kapott kincs, amit meg kell védeni. Önök az elmúlt években bizonyították, hogy készen állnak a magyar égbolt védelmére” – fogalmazott Szalay-Bobrovniczky Kristóf honvédelmi miniszter Kecskeméten, az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár március 15-ei ünnepi állománygyűlésén.

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A II. világháború csendes-óceáni hadszínterét kezdetben a japán flotta uralta. A Pearl Harbor utáni hónapok a nyugati szövetségesek számára valóságos vesszőfutást jelentettek, amelynek során számos hadihajót és tengerészek ezreit vesztették el.