2025. 03. 14. péntek
Matild
: 400 Ft   : 367 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Rekord negyedév után folytatódnak a cargo fejlesztések a Budapest Airportnál

Rekord negyedév után folytatódnak a cargo fejlesztések a Budapest Airportnál
Budapest Airport  |  2021. 04. 19., 12:21
Rekord negyedév után folytatódnak a cargo fejlesztések a Budapest Airportnál

2020 utolsó negyedéve után 2021 első negyedévében tovább emelkedett a kezelt légiáru mennyisége a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren; a január és március közötti időszakban kezelt 39 529 tonna árumennyiség 19,3%-os növekedést jelent az előző év azonos periódusához képest, és a repülőtér történetének legerősebb negyedévét jelenti. A márciusban regisztrált 14 904 tonna légiáru pedig a valaha volt legerősebb havi cargo forgalomként vonul be a repülőtér történetébe. A Budapest Airport cargo vezetője szerint idén akár a 150 000 tonnát is elérheti a légiáru-forgalom, a vállalat pedig megkezdte a repülőtéri cargo környezet és a BUD Cargo City esetleges további bővítésének előzetes vizsgálatát.

A koronavírus-járvány által előidézett, világszerte tapasztalható logisztikai kihívások a Budapest Airport cargo forgalmán nem hagytak nyomot. Minden idők legerősebb első negyedéve után Kossuth József, a vállalat cargo vezetője szerint idén akár az évi 150 000 tonnás légiáru-forgalom is elérhető.

A kiemelkedő cargo teljesítmény motorját Budapesten elsősorban a BUD Cargo City, az 50 millió eurós beruházással 2020-ban átadott ultramodern cargo bázis jelenti, ami dinamikus növekedést generált a dedikált áruszállító járatok forgalmában, beleértve a különböző integrátor vállalatok járatait is, miközben a közúton szállított légiáru mennyisége is erős növekedést mutat. Az utasszállító járatok alsó fedélezén szállított, úgynevezett belly cargo forgalom a 2020-as hosszabb szünet után idén már az év elején biztató mértékű növekedést mutatott, ám – a rekord összesített cargo forgalom ellenére – a korábbiakhoz képest továbbra is alacsony szinten van.

A Budapest Airport, mint regionális légiáru-szállító központ szerepe a járvány idején is folyamatosan erősödik. A budapesti repülőtérre érkező légiáru végállomása nem feltétlenül Magyarország; az itt kezelt áru számos esetben más, kelet-közép-európai országok ellátását is biztosítja. Magyarország „légi híd” funkciója tehát egyre jelentősebb, különös tekintettel a távolkeleti országok, például Kína vonatkozásában. A légi szállítás rendkívül fontos szerepet tölt be a gazdaság és a kereskedelem, és ezáltal a magyar társadalom ellátásában; sőt, sokszor az egyetlen biztonságosan kivitelezhető megoldást jelenti. Elengedhetetlen szerepe az olyan logisztikai zavarok esetén is megmutatkozik, mint például a márciusban a Szuezi csatornában elakadt szállítóhajó okozta fennakadás.

A BUD Cargo City átadása óta biztos pontot jelent a légiáru-kezelés számára, és jó úton halad afelé, hogy Kelet-Közép-Európa légi kapujaként funkcionáljon. A légiáru-kezelő komplexum esetleges második fázisának előzetes vizsgálata már meg is kezdődött. Emellett a BUD Cargo fejlesztési munkája további air cargo létesítmények megvalósítására, és – a cargo közösséggel, illetve a Magyar Szállítmányozók Szövetsége (MSZSZ) Légi Szállítmányozási Munkabizottságával közösen – a cargo környezet fejlesztésére is kiterjed; a partnerek igényeire, elvárásaira összpontosítva.

A légiáru-szállítás – gyorsaságából, hatékonyságából és megbízhatóságából adódóan - kulcsszerepet játszik a járvány elleni küzdelemben is; a „normál” légi szállítmányok kezelése mellett a légi szállítás hazánk vakcina- és kritikus egészségügyi felszerelés-ellátásában is kritikus szerepet tölt be, amelyre a Budapest Airport, cargo közösségi partnereivel együtt, kiemelt figyelmet fordít. 2021 első negyedévében a Magyarországra érkező több mint 4,5 millió adag védőoltás 85%-a légi úton, a budapesti repülőtéren keresztül érkezett az országba. Részben ezért a Budapest Airport 2021 elején a Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség (IATA) szakmai iránymutatásával Magyarországon is megkezdte a CEIV Pharma gyógyszerlogisztikai sztenderd bevezetését. A minőségbiztosítási folyamathoz – amely által a logisztikai láncban részt vevők könnyebben nyomon követhető módon garantálhatják az gyógyszerek biztonságos kezelését – az MSZSZ Légi Szállítmányozási Munkabizottsága és a Magyar Logisztikai, Beszerzési és Készletezési Társaság (MLBKT) Gyógyszeripari Tagozata nyújtott kiemelkedő támogatást.

A repülőtér 2020-ban 134 459 tonna légiárut kezelt; az előző év vége óta töretlen fellendülés, illetve a 2021-es év eddigi alakulása pedig akár újabb éves rekord elérését vetíti előre.

Forrás: https://www.bud.hu/

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2025. 02. 25., 11:36
Február 24-től elindult az Ifjúsági Pilóta Program (IPP) 2025-ös jelentkezési időszaka, amely országos lefedettséggel kínál lehetőséget a repülés iránt érdeklődő fiatalok számára. A program célja, hogy a 14–18 éves korosztály számára biztosítson egy átfogó, több lépcsős képzési rendszert, amelynek során a résztvevők vitorlázórepülő-képzésben vehetnek részt.
2025. 02. 25., 08:45
Hozott is változást meg nem is a sokáig várt-követelt Lockheed Martin F-16AM/BM Fighting Falconok megjelenése Ukrajna felett. A sajtócikkek és a politikusok nyilatkozatai a végletekig felkorbácsolták a várakozásokat - ehhez képest persze csalódást okoz az eddig nyilvános forrásokból ismerhető eredmény.
2025. 02. 20., 11:04
2024 november első felében immár nyolcadik alkalommal tartották meg a CRUZEX-et. A legnagyobb latin-amerikai légierő gyakorlaton ezúttal 16 országból 3000 katona és 100 repülő eszköz vett részt.
2025-03-06 12:26:06
Március 5-én Szolnokról indult útnak az MH Kiss József 86. Helikopterdandár egyik Airbus H145M típusú forgószárnyasa Pristinába, hogy a NATO koszovói békefenntartó erő (KFOR) kötelékében részt vegyen annak műveletében.
2025-02-19 12:06:58
A Saab AB 2025. február 18-án új irodát nyitott Budapesten. A Magyar Honvédség, a svéd vállalat és a hazai védelmi ipar szereplői a jövőben kiemelt figyelmet fordítanak az avionikai fejlesztésekre, amelynek érdekében 2025-ben egy közös Légiképesség-fejlesztési Központot is létrehoznak.
2025-02-19 11:42:48
A szolnoki helikopterdandár forgószárnyasai február második felében a Bakonyban, a Kőrös-hegyi gyakorló- és lőtéren tartanak képességfenntartó lövészetet, ennek keretében először hajtanak végre éleslövészetet a Magyar Honvédség újonnan rendszerbe állított H225M típusú helikopterével – jelentette be a honvédelmi miniszter.
2025-02-17 13:29:58
A Magyar Honvédség KC-390 Millennium típusú szállító repülőgépének éves karbantartását a pápai légibázison települő nemzetközi Stratégiai Légiszállító Képesség program egyedülálló C-17-es hangárjában végzi a kecskeméti repülődandár repülőműszaki állománya.
   MÁSOK ÍRTÁK
2025. 03. 10., 09:40
A MH Kiss József 86. Helikopterdandár megtartotta a 2025. évi első éleslövészetét a Bakonyban mely egyúttal egy újdonságot is tartalmazott. Először került sor a 2023-ban hadrendbe állt H225M SOF (Special Operations Forces) besorolású HForce képességgel ellátott gépek éleslövészetére.
2025. 03. 06., 10:15
A Sikorsky ikonikus forgószárnyasa, az SH-3 Sea King az Egyesült Államokon kívül további tizennégy ország felségjelével repült és négyben gyártották is.
2025. 03. 04., 12:55
A brazil gyártó idén akár 280 repülőgépet is átadhat a megrendelőinek.
2025. 02. 27., 16:09
Az ezredforduló környékén egy gyorsposta-szállítással foglalkozó, svájci központú légiforgalmi cég magyar leányvállalata, a Farnair Hungary a legismertebbek között volt.

  Legfrissebbek most

A C-17 Globemaster III már csak óriási méretei miatt is a stratégiai légi szállítás egyik legfontosabb és legsokoldalúbb repülőgépe, mondják a Nehéz Légiszállító Ezred katonái. A légi jármű Kenyeri fölött a kivételes teherdobó képességét bizonyíthatta.

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A II. világháború csendes-óceáni hadszínterét kezdetben a japán flotta uralta. A Pearl Harbor utáni hónapok a nyugati szövetségesek számára valóságos vesszőfutást jelentettek, amelynek során számos hadihajót és tengerészek ezreit vesztették el.