2024. 09. 04. szerda
Rozália
: 394 Ft   : 356 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Új cargo lehetőségekről tárgyal a Budapest Airport Kínában

Új cargo lehetőségekről tárgyal a Budapest Airport Kínában
JETfly  |  2018. 05. 14., 10:16
Új cargo lehetőségekről tárgyal a Budapest Airport Kínában

A Budapest Airport felső vezetői is részt vesznek a 2018. május 16. és 18. között Sanghajban rendezett „Transport Logistic” konferencián, a világ legnagyobb közlekedési és logisztikai fórumán.

A magyar főváros repülőterének képviselői kihasználják az esemény nyújtotta lehetőséget, hogy kínai partnerekkel tárgyaljanak Budapest és a sanghaji régió közötti utas- és áruszállító járatok indításának lehetőségéről. Jelenleg heti négy járat üzemel Peking és Budapest között, ám felmérések azt mutatják, hogy a dél-kínai régióban is jelentős igény lenne utasszállító járatok iránt.

A Budapest Airport több kommunikációs csatornát is kialakított a kínai légiközlekedési és logisztikai szektor kulcsfontosságú szereplőivel. 2015 májusa óta az Air China hetente négy alkalommal repül széles törzsű, Airbus A330 típusú repülőgépekkel a kínai és a magyar főváros között (a korábban, 2012-ig a Hainan Airlines által üzemeltetett útvonalon). A járat a kínai és a magyar üzleti és szabadidős utasok körében egyaránt népszerű. A Budapest Airport ráadásul testvér repülőtéri kapcsolatot alakított ki a Peking Fővárosi Nemzetközi Repülőtérrel, ennek keretében a két létesítmény felső vezetői évente személyesen találkoznak, illetve az utazási kedv fokozása érdekében mindkét helyszínen fotókiállítást rendeztek.

A Budapest Airport emellett a 2017 novemberében Budapesten rendezett Kína – Kelet-Közép-Európa csúcstalálkozó során szándéknyilatkozatot írt alá két logisztikai nagyvállalattal, az STO Express-el és az EKOL-al; a Magyar Posta pedig ugyanekkor a kínai ZTO Expresszel hozott létre vegyesvállalatot légi áruszállítási profillal. Ezt megelőzően, 2016-ban a Budapest Airport légiáru forgalomért felelős vezetői az „Egy övezet, egy út kezdeményezés” keretében, sanghaji magyar Főkonzulátus aktív támogatásával munkakapcsolatot alakítottak ki Ningbo város repülőterével.

„A budapesti repülőtér több tekintetben is igen előnyös cargo üzemelés céljából, hiszen hatalmas fejlesztési területekkel rendelkezik, résidő korlátozások nélkül, és hatékony kiszolgálást tesz lehetővé az előtereken. Ezer kilométeres távolságon belül húsz európai ország érhető el közúton, beleértve a balkáni régiót és Kelet-Európát; Budapestnek minden adottsága megvan ahhoz, hogy jelentős elosztóközponttá fejlődjön” – mondta Jost Lammers, a Budapest Airport vezérigazgatója, aki maga is részt vesz a sanghaji fórumon. Hozzátette: „A magyar kormány keleti nyitás politikája nyújtotta támogatás segítségével már több éve kiváló üzleti kapcsolatokat alakítottunk ki lehetséges partnerekkel a sanghaji régióban, Kína egyik legfejlettebb gazdasági térségében. A cargo légitársaságok járathálózatai és a személyszállító repülőgépeken történő áruszállítás (ún. belly cargo) jó export lehetőségeket biztosítanak a magyar gyártóknak az elektronikai szektorban, az autógyártásban és a gyógyszeriparban.”

A Budapest Airport csapata nagy várakozásokkal tekint a sanghaji megbeszélések elé, ahol több kínai légitársaság vezetőivel, illetve cargo- és logisztikai cégek képviselőivel is lesz alkalom találkozni. A Budapest Airport a düsseldorfi és a hamburgi repülőtérrel közös standdal vesz részt a „Transport Logistic” fórumon, amivel kiemeli a három repülőtér tulajdonságait. A közös jelenlét célja csomagként bemutatni ezen, jelenleg nem elosztóközpontként működő, repülőterek előnyeit a szakmai közönségnek. Budapest, Düsseldorf és Hamburg repülőtere első ízben 2017-ben működött együtt sikeresen az Air Cargo Europe szakmai vásáron Münchenben, aminek pozitív tapasztalatara építve úgy döntöttek, Sanghajban is együtt jelennek meg.

„A légiáru-forgalom mindig megtalálja a számára legmegfelelőbb, leghatékonyabb útvonalakat. Úgy véljük, hogy a Budapest Airport lehetne a legideálisabb elosztóközpont Közép-Kelet-Európában, illetve, hogy a düsseldorfi és a hamburgi testvér repülőtereinkkel együtt vonzó, új, közös megoldásokat tudunk ajánlani a cargo üzemeltetőknek” – nyilatkozta René Droese, a Budapest Airport ingatlan és cargo üzletág-igazgatója. Hozzátette: „A légi áruszállítás szempontjából releváns iparágakban, például az autógyártásban, az elektronikai és a gyógyszeriparban az export és az import is látványosan fejlődik, és ugyanez mondható el az e-kereskedelemről is. A Budapest Airport cargo forgalma két év alatt 39%-al nőtt. Célunk, hogy még több dedikált és ún. belly cargo járatot vonzzunk a repülőtérre, illetve, hogy a 2019-re megépülő új Cargo City létesítményünk révén a légi áruszállítás további növekedéséhez ideális körülményeket biztosítsunk.”

A Budapest Airport a „BUD 2020” fejlesztési programja keretében 2018 nyarán két új logisztikai központot adott át a DHL Express és a TNT részére a repülőtéren. Az ötéves, 160 millió euró (50 milliárd forint) értékű fejlesztési terv részét képezi egyebek mellett az új Cargo City megépítése is 2019 nyaráig, illetve az I. futópálya felújítása ez év júniusáig, a repülésbiztonság fokozása érdekében ILS CAT IIIB színvonalú műszeres leszállító rendszer (ILS) telepítésével.

Forrás: BUD

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 08. 21., 09:00
A Magyar Légierőn belül jelentős fejlesztések zajlanak, néhány év alatt minőségben és mennyiségben egyaránt komoly technika érkezett be és a folyamat még nem ért véget. Ezek üzemeltetéséhez természetesen rengeteg, magasan képzett fiatalra is szükség van.
2024. 07. 30., 09:00
Bár napjainkban a szerepe már jelentősen csökken, a Panavia program során kifejlesztett repülőgép még mindig első vonalbeli csapásmérőnek számít. A prototípus fél évszázaddal ezelőtt emelkedett először a levegőbe.
2024. 08. 05., 09:15
Már korábban is hírt adtunk lapunkon arról, hogy hazánkhoz hasonlóan Hollandia és Ausztria is az Embraer új katonai szállító repülőgépét, a C-390-est szerezné be kiöregedő Hercules flottájuk cseretípusaként. A tervekből Farnborough-ban lett konkrétum.
2024-08-20 21:30:00
Augusztus 20-án már hagyomány, hogy az államalapítás ünnepének részeként - a tisztavatást követően - légiparádét rendeznek Budapesten. Nem volt ez másképp idén sem: a Magyar Légierő merev- és forgószárnyas típusai különböző kötelékekkel és szóló bemutatókkal készültek az eseményre.
2024-08-13 15:48:44
Hosszas előkészítő munkálatok után, idén ősszel elkezdik felújítani a kecskeméti MH Egészségügyi Központ Repülőorvosi, Alkalmasságvizsgáló és Gyógyító Intézet barokamrája műszaki vezérlését.
2024-08-06 12:54:34
A Puma vadászezred gyásznapjának 80. évfordulójára emlékezve, 2024. augusztus 7-én, szerda délelőtt, az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár 3 gépes Gripen köteléke tisztelgő repülést hajt végre a Kereki – Balaton – Balatonalmádi – Veszprém-Jutas repülőtér – Káld – Kenyeri repülőtér – Fertőszentmiklós – Sopron útvonalon.
   MÁSOK ÍRTÁK
2024. 09. 04., 10:14
A tegnapi napon a megszokott helyszínen, a Gyöngyös melletti pipishegyi repülőtéren kezdetét vette a Magyar Honvédség hagyományos őszi kutató-mentő gyakorlata, az Air Wolf Hunting.
2024. 09. 03., 11:32
Második alkalommal rendeztek sikeres reptérnapot a kiskunfélegyházi repülőtéren a napokban.
2024. 08. 30., 10:52
Ezekben a napokban célegyenesbe érkezik a 29. börgöndi repülőnap szervezése, a vármegye hosszú ideje legnépesebb rendezvénye szeptember 8-án, vasárnap várja látogatóit.
2024. 08. 28., 09:31
Az 1975 decemberében érkezett HA-YLR lajstromjelű Jak-40-es a típus első példánya volt Magyarországon, korábban magyar pilóta ilyen gépen nem repült.

  Legfrissebbek most

Ritkán látott viharokkal és vitákkal övezett a legújabb amerikai vadászbombázó típus - már a fejlesztési tervek bejelentésének első pillanatától fogva.

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A II. világháború csendes-óceáni hadszínterét kezdetben a japán flotta uralta. A Pearl Harbor utáni hónapok a nyugati szövetségesek számára valóságos vesszőfutást jelentettek, amelynek során számos hadihajót és tengerészek ezreit vesztették el.