2025. 04. 20.
Tivadar
: 408 Ft   : 358 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Az Amerikai Légierő szakít a Draken International céggel?

Az Amerikai Légierő szakít a Draken International céggel?
JETfly  |  2022. 06. 10., 14:14
Az Amerikai Légierő szakít a Draken International céggel?

Egyre több nemzet tesz szert az ötödik generációs harci repülőgépekre - úgy tűnik, hogy a „Red Air”, azaz az agresszor-alájátszó erőket biztosító magánszolgáltatók jelenlegi kínálata nem képes lépést tartani a korral.

Az Egyesült Államok légiereje április elején tájékoztatott arról, hogy nem kívánja megújítani szerződését a Draken International-lel, amely a világ legnagyobb magánszállítója az alájátszó erők tekintetében és jelenleg a Nellis Légibázison ők biztosítják a „Red Air” feladatokhoz az „ellenséget”.

A Draken flottát már sok éve telepítették a Nellisre, ahol az USAF elit Weapons School-ja található, és itt tartják az Egyesült Államok első számú légiharc gyakorlatát, a Red Flag-et is. A légierő vezetése azonban úgy véli, hogy a Draken repülőgépei már nem alkalmasak egy modern fenyegetés reprodukálására.

Míg az agresszor szerepét alájátszó cégek, például a Draken „nagyszerű munkát végeznek a légierő számára, különösen a kiképző századoknál, ahol a vadászpilóták alapkiképzése folyik”, nem hatékonyak az olyan ötödik generációs típusokkal szemben, mint az F-22-es vagy az F-35-ös - nyilatkozta a légierő részéről David Nahom altábornagy.

A floridai Draken flottája jelenleg L-159, A-4 Skyhawk és Mirage F1 típusokból áll, és hamarosan kibővül a 2021-ben Hollandiától és Norvégiából vásárolt F-16AM vadászgépekkel.

Bár ezeket a platformokat a legtöbb 4. generációs repülőgépeknél megszokott rendszerrel modernizálták, mára ez a „ráncfelvarrás” már nem elég. Hiányzik belőlük például az ötödik generációs repülőgépekre jellemző alacsony radarészlelhetőség.

A legkézenfekvőbb megoldás a legújabb generációs vadászgépek bevetése lenne, de ez a magas költségek miatt nem lehetséges. A védelmi magáncégek mindig is törekedtek a könnyű vagy használt harci repülőgépek használatára, hogy csökkentsék a beszerzési, karbantartási és üzemeltetési költségeket.

A legmegfelelőbb megoldás egy ötödik generációs harci repülőgép pilótáinak kiképzésére kifejlesztett sugárhajtású repülőgép vásárlása lehet. Az ilyen típusú kiképzőgépek nagyon hasonlítanak a modern vadászgépekre, hogy megkönnyítsék a kezdő pilóták „éles” típusra történő átképzését. A piacon kapható különféle platformok közül a Leonardo M-346 lehet a legalkalmasabb a modern ellenség szerepének betöltésére. Régóta a „rosszfiú” szerepét játssza az Olasz Légierő gyakorlatain és a spanyolországi Albacetében zajló nemzetközi TLP-gyakorlaton, az ötödik generációs F-35-ös és a Eurofighter Typhoon típusokkal szemben.

Egyéb paraméterei mellett magas manőverezési és emelkedési teljesítményével, valamint a pilótafülkében található fejlett rendszerekkel és radarral az M346 ideális ellenfelet képviselhet a modern légiharc-kiképzésben. Az agresszor stílusú színséma, amelyet a gyártó az egyik M-346-osára festett, egyértelműen azt sugallja, hogy a repülőgép kiválóan alkalmas „Red Air” feladatokra.

Forrás: https://www.blogbeforeflight.net/

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2025. 04. 07., 17:00
Az F-35-ös program partnerországai között Norvégia lett az első, melynek teljessé vált az ötödik generációs harci repülőgép flottája: a két utolsó példányt a napokban adta át az amerikai gyártó.
2025. 04. 01., 18:00
Svédország - novemberben aláírt szándéknyilatkozatának folytatásaként - hivatalosan is megerősítette, hogy a brazil Embraer C-390 típusával modernizálja szállító repülőgép flottáját, búcsút intve a kiöregedő C-130H Herculeseknek.
2025. 03. 31., 09:15
Február 6-án tette közzé az ukrán védelmi minisztérium az első képet egy, már hazai felségjelzéseket viselő Mirage 2000-5F-ről. A kétüléses változatot ábrázoló kép felirata szerint ráadásul az első példány már Ukrajnában van.
2025. 03. 21., 09:15
2006. március 21-én nagyszabású eseményre, a Magyar Légierő első öt JAS 39 Gripenjének (3 C és 2 D változat) érkezésére várták a sajtó képviselőit a Kecskeméti Repülőbázison. A repülőgépeket a Magyar Légierő négy, illetve a Svéd Légierő három hajózója repülte hazánkba. A kétórás út a Svéd Védelmi Beszerzések Hivatalának linköpingi területéről indult.  
2025-04-09 17:00:19
Ramstein Flag 2025 - A dániai Skrydstrup légibázisra látogatott el dr. Böröndi Gábor vezérezredes, a Honvéd Vezérkar főnöke, ahol a többnemzeti repülő harcászati gyakorlatról és az azon részt vevő magyar állomány feladatairól tájékozódott.
   MÁSOK ÍRTÁK
2025. 04. 10., 09:43
Az amerikai haditengerészet utolsó hagyományos meghajtású repülőgép-hordozóját, az egykori USS John F. Kennedyt – becenevén Big Johnt - 2007-ben vonták ki a hadrendből.
2025. 04. 09., 21:11
Kovács Krisztián ezredest 2025. január elsejei hatállyal nevezték ki az MH Kiss József 86. Helikopterdandár élére.
2025. 04. 07., 23:10
Az űrkutatás iránt érdeklődő fiatalok körében méltán népszerű CanSat Verseny kétnapos döntőjét idén is az MH Böszörményi Géza Csapatgyakorlótér Parancsnokság tatárszentgyörgyi gyakorlóterén rendezték meg.
2025. 04. 02., 12:29
Bócsa szélén a Kukla Csárdához tartozó területen látható egy szovjet gyártású Li-2-es repülőgép.

  Legfrissebbek most

Mi történt azon a napon? Ha a Nap egy bizonyos szögből sütött a kecskeméti légibázis betonjára, sokáig egy ezüstös csík emlékeztetett a 2008. április 17-i repülésre.

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A II. világháború csendes-óceáni hadszínterét kezdetben a japán flotta uralta. A Pearl Harbor utáni hónapok a nyugati szövetségesek számára valóságos vesszőfutást jelentettek, amelynek során számos hadihajót és tengerészek ezreit vesztették el.