2015. december 31-én a Boeing cég szerződést kötött, melynek tárgya a Stratégiai Légiszállítási Képesség (Strategic Airlift Capability, SAC) állománya által végzett repülőgép-szimulátoros kiképzés folyamatának elősegítése.
Az új megállapodás lehetővé teszi a Nehéz Légiszállító Ezred (Heavy Airlift Wing, HAW) számára, hogy a C–17-esek hajózószemélyzetének szimulátoros továbbképzését a Boeing cég tulajdonában lévő szimulátor segítségével biztosítsa az egyesült királysági Farnborough-ban.
A négy évre szóló, 9 és fél millió dolláros rögzített és végleges árat tartalmazó szerződést az Egyesült Államok légiereje kötötte a Boeinggel, egy már meglévő külföldi katonai értékesítési megállapodás (Foreign Military Sales, FMS) kiegészítéseként, annak érdekében, hogy biztosítsa a szimulátoros továbbképzést a SAC részére. A szerződés-kiegészítés a NATO Támogató és Beszerzési Ügynökség (NATO Support and Procurement Agency, NSPA) NATO Légiszállítást Kezelő Programirodája (NATO Airlift Management Programme Office, NAM PO) kérésére történt, amely a SAC-program C–17-es szállító-repülőgépeinek fegyverrendszeréért felelős.
Brent Deen, a NAM PO fegyverrendszer-menedzsere hangsúlyozta, hogy a most elérhetővé vált szimulátor használata jelentősen növeli majd a műveleti rugalmasságot, és lehetővé teszi a költségmegtakarítást is. Előzőleg a HAW összes szimulátoros kiképzését az Egyesült Államokban hajtotta végre, ami sok időt és pénzt felemésztő utazásokat tett szükségessé. Az utazási költségek megtakarítása mellett a HAW hajózószemélyzetének tagjai mostantól az eddigihez képest feleannyi ideig tartózkodnak távol a SAC-programnak otthont adó MH Pápa Bázisrepülőtértől, miközben ugyanannyi szimulátoros kiképzési foglalkozáson vesznek majd részt, mint eddig.
A HAW hajózóinak szimulátoros továbbképzését az Egyesült Államok légierejének szabványai és minősítései szerint hajtják végre. Mivel a SAC-program C-17-esei a magyar katonai repülőgépek felségjeleit viselik és Magyarországon regisztrálták őket, a Boeing által biztosított kiképzést a Nemzeti Közlekedési Hatóság (NKH) is minősítette.
Hatalmas érdeklődés mellett zajlott a Thai Királyi Légierő Gripenjeinek első közúti üzemnapja: a gyakorlatot 2025. február 27-én rendezték meg Songkhla tartomány, 4287-es jelzésű útján.
A 2024-es évben is a legolvasottabb cikkeink között szerepeltek a havi programajánlók, így ezek összeállítását 2025-ben is folytatjuk. A sort márciussal indítjuk, a hónapot rögtön a makettrajongók egyik kedvenc helyszíne, Szolnok nyitja.
Február 24-től elindult az Ifjúsági Pilóta Program (IPP) 2025-ös jelentkezési időszaka, amely országos lefedettséggel kínál lehetőséget a repülés iránt érdeklődő fiatalok számára. A program célja, hogy a 14–18 éves korosztály számára biztosítson egy átfogó, több lépcsős képzési rendszert, amelynek során a résztvevők vitorlázórepülő-képzésben vehetnek részt.
Hozott is változást meg nem is a sokáig várt-követelt Lockheed Martin F-16AM/BM Fighting Falconok megjelenése Ukrajna felett. A sajtócikkek és a politikusok nyilatkozatai a végletekig felkorbácsolták a várakozásokat - ehhez képest persze csalódást okoz az eddig nyilvános forrásokból ismerhető eredmény.
2024 november első felében immár nyolcadik alkalommal tartották meg a CRUZEX-et. A legnagyobb latin-amerikai légierő gyakorlaton ezúttal 16 országból 3000 katona és 100 repülő eszköz vett részt.
A VINCI Airports hálózat részeként működő Budapest Airport két éven belül másodszor is elnyerte az Európa legjobb repülőtere díjat a 15-25 milliós utasforgalmat kezelő légikikötők kategóriájában.
A légitársasági csoportnál 23 éve dolgozó Jan Kropáčeket nevezte ki az Air France-KLM magyarországi értékesítési vezetővé, ahol McPartlin-Kiss Ildikót váltja.
Március 5-én Szolnokról indult útnak az MH Kiss József 86. Helikopterdandár egyik Airbus H145M típusú forgószárnyasa Pristinába, hogy a NATO koszovói békefenntartó erő (KFOR) kötelékében részt vegyen annak műveletében.
Március 4-én rendezte meg a Budapest Airport immár hagyománynak számító éves partnertalálkozó eseményét. A díjátadó keretében azokat a repülőtéri hatóságokat, szolgáltatókat és partnereket díjazta a vállalat, amelyek az elmúlt évben együttműködésükkel, kiemelkedő szolgáltatás biztosításával, növekedésük révén, vagy épp példamutató fenntarthatósági kezdeményezéseikkel járultak hozzá a repülőtér magas színvonalú működéséhez.
A Wizz Air új partnerséget jelent be a Revoluttal, a világszerte több mint 50 millió felhasználóval és több százezer üzleti ügyféllel rendelkező fintech-kel. Az együttműködés eredményeként több mint 60 millió ügyfél számára elérhető lesz a biztonságos, egykattintásos fizetés először a légitársaság mobilalkalmazásában, májustól pedig a honlapján keresztül is.
A MH Kiss József 86. Helikopterdandár megtartotta a 2025. évi első éleslövészetét a Bakonyban mely egyúttal egy újdonságot is tartalmazott. Először került sor a 2023-ban hadrendbe állt H225M SOF (Special Operations Forces) besorolású HForce képességgel ellátott gépek éleslövészetére.
A Sikorsky ikonikus forgószárnyasa, az SH-3 Sea King az Egyesült Államokon kívül további tizennégy ország felségjelével repült és négyben gyártották is.
Az ezredforduló környékén egy gyorsposta-szállítással foglalkozó, svájci központú légiforgalmi cég magyar leányvállalata, a Farnair Hungary a legismertebbek között volt.
A C-17 Globemaster III már csak óriási méretei miatt is a stratégiai légi szállítás egyik legfontosabb és legsokoldalúbb repülőgépe, mondják a Nehéz Légiszállító Ezred katonái. A légi jármű Kenyeri fölött a kivételes teherdobó képességét bizonyíthatta.
A II. világháború csendes-óceáni hadszínterét kezdetben a japán flotta uralta. A Pearl Harbor utáni hónapok a nyugati szövetségesek számára valóságos vesszőfutást jelentettek, amelynek során számos hadihajót és tengerészek ezreit vesztették el.