2025. 04. 22. kedd
Csilla, Noémi
: 409 Ft   : 356 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

AERO Vodochody: L-39-es találkozó magyar részvétellel

AERO Vodochody: L-39-es találkozó magyar részvétellel
JETfly  |  2016. 09. 27., 16:09

Az AERO Vodochody AEROSPACE és partnere, az Omnipol megszervezte az L-39-est üzemeltető országok első világtalálkozóját.

Az eseményen képviseltette magát Ausztria, Banglades, Csehország, Észtország, Grúzia, Magyarország, Litvánia, Mozambik, Nigéria, Szlovákia, Thaiföld, Tunézia és Uganda – többek között ezekben az országokban üzemeltetik, illetve üzemeltették az L-39-est. Az esemény fővédnöke a Cseh Légierő volt, felszólalt az AERO Vodochody AEROSPACE és az Omnipol képviselője mellett Libor Štefánik dandártábornok, a Cseh Légierő korábbi parancsnoka is.

Giuseppe Giordo, az AERO Vodochody AEROSPACE vezérigazgatója köszöntőjében kifejezte reményét, hogy sikerül hagyományt teremteniük és létrejöhet egy olyan erős kötelék ezen nagyszerű repülőgép üzemeltetői között, amely megalapozhatja a típus további jövőjét.

Képgaléria megtekintése (5 db kép)

Ennek megfelelően a konferencia nem csak a sikeres múlt eredményeiről szólt, szó esett a program jövőjéről is. A résztvevő országok megosztották üzemeltetési tapasztalataikat, de ezen kívül alkalmuk volt megismerkedni a legújabb fejlesztéssel, az L-39NG-vel. A régi L-39-est üzemeltetőknek lehetőségük van két lépcsőben átállni az NG-re: első lépésben a hajtóművet és az avionikát cserélik le a régi sárkányokban, majd az új sárkány leszállításakor teszik át a beszerelt hajtóműveket és műszereket.

Az OMNIPOL részesedése a programban 50%, ami bizonyítja a cég stratégiai szándékainak komolyságát. A siker alapja a típus kiemelkedő múltja – ez olyan alapot jelent, amelyre bátran lehet építkezni. Az OMNIPOL vezérigazgatója, Michael Hon szerint az 1971 óta legyártott közel 3 000 darab L-39-es elég indok arra, hogy felerészben beszálljon az OMNIPOL a további fejlesztésekbe.

A találkozó légi bemutatóval zárult, amely az L-39NG képességeit prezentálta. A találkozót követő hétvégén a résztvevők ott lehettek az ostravai NATO- és Cseh Légierő Napok rendezvényen, amelynek statikus bemutatóján ott volt az L-39 NG is.

L-39

Az L-39 és továbbfejlesztett változatai, az L-59, L-139 és L-159 az egyik legsikeresebb sugárhajtású kiképzőgép a világon. A világ 45 országában több, mint 3000 darab repült belőlük, további 15 országban pedig magánkézben is üzemeltetik őket. 15 műrepülő kötelék használta az L-39-est, közülük 8 még ma is aktív. A típus több, mint 5 millió repült órát mondhat magáénak több tízezer pilóta kezdte karrierjét ezzel a géppel. Méltán vált híressé nem csak kiváló repülő tulajdonságai miatt, de azért is, mert szélsőséges klimatikus viszonyok között is hibátlanul üzemeltethető.

L-39NG

Az L-39 NG a modern légierők igényeinek megfelelően kialakított gyakorlógép. Az aerodinamikai koncepció nem változott az L-39-hez képest, azonban a berendezések, a hajtómű, az avionikai rendszerek a kor kihívásainak megfelelnek. A hajtómű a legmodernebb FJ44-4M TAP Blue (Total Assurance Program) támogatással, amely garancia a kimagasló megbízhatóságra és a tervezhető, de főleg alacsony üzemeltetési költségekre. A legmodernebb avionikai eszközöknek köszönhetően kiváló alaptípus a 4. és 5. generációs vadászrepülőgépekre történő kiképzéshez. Négy felfüggesztési pontjára változatos levegő-levegő és levegő-föld fegyverzet függeszthető. A földi támogató rendszer magába foglalja a legmodernebb szimulátor-kiképző állomást is.

Forrás: AERO Vodochody

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2025. 04. 07., 17:00
Az F-35-ös program partnerországai között Norvégia lett az első, melynek teljessé vált az ötödik generációs harci repülőgép flottája: a két utolsó példányt a napokban adta át az amerikai gyártó.
2025. 04. 01., 18:00
Svédország - novemberben aláírt szándéknyilatkozatának folytatásaként - hivatalosan is megerősítette, hogy a brazil Embraer C-390 típusával modernizálja szállító repülőgép flottáját, búcsút intve a kiöregedő C-130H Herculeseknek.
2025. 03. 31., 09:15
Február 6-án tette közzé az ukrán védelmi minisztérium az első képet egy, már hazai felségjelzéseket viselő Mirage 2000-5F-ről. A kétüléses változatot ábrázoló kép felirata szerint ráadásul az első példány már Ukrajnában van.
2025. 03. 21., 09:15
2006. március 21-én nagyszabású eseményre, a Magyar Légierő első öt JAS 39 Gripenjének (3 C és 2 D változat) érkezésére várták a sajtó képviselőit a Kecskeméti Repülőbázison. A repülőgépeket a Magyar Légierő négy, illetve a Svéd Légierő három hajózója repülte hazánkba. A kétórás út a Svéd Védelmi Beszerzések Hivatalának linköpingi területéről indult.  
2025-04-09 17:00:19
Ramstein Flag 2025 - A dániai Skrydstrup légibázisra látogatott el dr. Böröndi Gábor vezérezredes, a Honvéd Vezérkar főnöke, ahol a többnemzeti repülő harcászati gyakorlatról és az azon részt vevő magyar állomány feladatairól tájékozódott.
   MÁSOK ÍRTÁK
2025. 04. 22., 15:23
Délutáni és esti kiképzési gyakorlatot tart a kecskeméti repülődandár kedden, szerdán és csütörtökön - közölte a Magyar Honvédség vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár a közösségi oldalán.
2025. 04. 22., 14:00
Világszerte több tucatnyi olyan telep található, ahol kiérdemesült, vagy leállított repülőgépeket tárolnak alkatrészbányaként, illetve a légiforgalomba visszatérés reményében.
2025. 04. 10., 09:43
Az amerikai haditengerészet utolsó hagyományos meghajtású repülőgép-hordozóját, az egykori USS John F. Kennedyt – becenevén Big Johnt - 2007-ben vonták ki a hadrendből.
2025. 04. 09., 21:11
Kovács Krisztián ezredest 2025. január elsejei hatállyal nevezték ki az MH Kiss József 86. Helikopterdandár élére.

  Legfrissebbek most

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A II. világháború csendes-óceáni hadszínterét kezdetben a japán flotta uralta. A Pearl Harbor utáni hónapok a nyugati szövetségesek számára valóságos vesszőfutást jelentettek, amelynek során számos hadihajót és tengerészek ezreit vesztették el.