Az “Orosz Helikopterek” legújabb többfeladatú modellje, a Mi-171E2 sikeresen befejezte az új hajtóművek és a forgószárny berendezéseinek légi próbáit. A kizárólag exportra szánt Mi-171E2-t (a Mi-171A2 helikopter exportváltozata) Mi-171E néven szállítják majd a vásárlóknak.
A nullszériás helikoptert a moszkvai Mil Helikoptergyártó Üzemben készítették, a sorozatgyártásra már az Ulan-Udenszki Légijármű Üzemben (U-UAZ) kerül sor. A Mi-171E2 a Mi-17/171 típuscsalád legújabb tagja.
A Mi-171E2 repülési jellemzői minden tekintetben jobbak az elődeinél. A kísérleti repülések során bebizonyosodott, hogy az új hajtóművekkel jobbak a teljesítménymutatók nagy magasságon történő üzemeltetéskor, megnőtt a terhelhetőség, nagyobb maximális utazósebesség érhető el, jobb lett az emelkedőképessége, jobban irányítható – ráadásul mindezt úgy sikerült elérni, hogy a zajterhelése jelentősen csökkent. A forgószárnyak teljesítménynövekedése nagyban hozzájárul a jobb manőverezőképességhez és kormányozhatósághoz, a hajtómű minden üzemmódján rendelkezik elegendő tartalékkal, főképpen nagyobb magasságokon.
A fejlesztés során fokozott figyelmet fordítottak a magashegyi üzemeltetési körülményekre, így a tesztek nem csak hazai pályán, de Kínában, Pakisztánban, Iránban és több dél-amerikai országban is folytak. A magassági teszteken kívül vizsgálták a Mi-171E2 teljesítőképességét magas hőmérsékleti viszonyok között is. A kiváló eredmények alapján a gyártó „Orosz Helikopterek” cég bízik abban, hogy a külföldi megrendelések is jelentősek lesznek.
Az Ulan-Udenszkben végzett tesztek során 45 felszállást teljesített a helikopter és ezek alatt 50 órát töltött a levegőben. A kísérleti repüléseket több, mint 100 szakember biztosította, illetve értékelte ki azok eredményeit.
A Mi-171E2 teljesen új hajtóművekkel és forgószárnyakkal rendelkezik. A VK-2500PSz-03 hajtóművet kimondottan a magashegyi üzemeltetésre tervezték, megnövelt teljesítményű és teljesen számítógép-vezérelt. A forgószárnyak kompozit anyagból készültek és a farokrotor is módosított, X-alakú lett.
A Mi-171A2 változatról társlapunkon is találhat friss híreket!
További fotókat az alábbi linken találhat!
Forrás: aviation21.ru
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Pontosan két évvel ezelőtt bemutatkozó interjút készített Tőrös István dr. Bali Tamás ezredessel, aki akkor vette át az MH Kiss József 86. Helikopterdandár parancsnoki beosztását. Két év után ismét van miről beszélgetniük.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.