2025. 03. 14. péntek
Matild
: 400 Ft   : 369 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Típusengedélyt szerzett a Mi-38

2016. 01. 06., 12:35

A Mi-38-as újonnan megszerzett típusengedélyének követelményei összhangban vannak mind az orosz, mind a nemzetközi hatósági követelményekkel.

2016-ban megkezdődik az új orosz közepes helikopter, a Mi-38-as sorozatgyártása és a hazai piacon történő értékesítése. Az első helikopter sárkányszerkezete már elkészült a kazanyi gyártósoron - egyébként az összes fődarab az orosz ipar terméke. 2015 végén, december 30-án került sor a típusbizonyítvány ünnepélyes átadására a moszkvai M. L. Mil Helikoptergyárban: Alekszandr Nyeragyko, a Légiszállítási Állami Ügynökség vezetője ekkor adta át a dokumentumokat Alekszandr Mihejevnek, az Orosz Helikopterek Holding vezérigazgatójának.

„Lenyűgöző munkát végzett 2015-ben a holding, melynek eredménye a mostani bizonyítvány megszerzése. Sokrétűbbé tettük a piaci kínálatot, mindezt az orosz ipari háttérre alapozva. Az év elején új könnyű helikopterekkel, az „Anszat”-tal és a Ka-226T-vel léptünk ki az orosz piacra, és az év végére már az Anszat VIP-változatára és a Mi-38-ra is megszereztük a típusbizonyítványt” – nyilatkozta Alekszandr Mihejev.

Mi-38

A légialkalmassághoz szükséges tesztekben két prototípus (OP-3 és OP-4) vett részt, mindkettőbe a Klimov cég TV7-117V hajtóműve került. A hajtóművek 2015 első félévében már átestek az alkalmassági vizsgálatokon. Az OP-4-es prototípus már szinte teljesen megegyezik a sorozatgyártásra szánt típussal, az abban alkalmazandó összes berendezést tartalmazza.

A Mi-38-ason alkalmazott technikai újításoknak köszönhetően az új helikopter minden tekintetben – terhelhetőség, utaslétszám, repülési teljesítmény – meghaladja a kategóriája többi típusát. Kialakításakor ügyeltek arra, hogy a hazai AP-29-es, az európai CS-29-es és az amerikai FAR-29-es szabványoknak is megfeleljen a Mi-38-as. Az IKBO-38-as fedélzeti integrált rendszernek köszönhetően, mely öt nagyméretű képernyőre közvetíti az adatokat, nagymértékben nőtt a repülésbiztonság. Az új rendszer alkalmas a helikopter automatikus vezetésére előre beprogramozott útvonalon, de a leszállás, függés is végrehajtható autonóm üzemmódon.

A Mi-38-as átmenetet képez a legendás Mi-8 és a világ legnagyobb teherszállító helikoptere, a Mi-26 között. A Mi-38-as kabinja és raktere kategóriájában a legnagyobb, mely lehetővé teszi a teherszállítást igen széles tartományban. Kiemelkedően alacsony a vibrációja, valamint már most köthető hozzá egy új világrekord: a 10 és 20 tonna közötti felszálló súlyú helikopterek kategóriában a Mi-38-asé a magassági rekord – 8600 méter.

Forrás: rostec.ru

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2025. 02. 25., 11:36
Február 24-től elindult az Ifjúsági Pilóta Program (IPP) 2025-ös jelentkezési időszaka, amely országos lefedettséggel kínál lehetőséget a repülés iránt érdeklődő fiatalok számára. A program célja, hogy a 14–18 éves korosztály számára biztosítson egy átfogó, több lépcsős képzési rendszert, amelynek során a résztvevők vitorlázórepülő-képzésben vehetnek részt.
2025. 02. 25., 08:45
Hozott is változást meg nem is a sokáig várt-követelt Lockheed Martin F-16AM/BM Fighting Falconok megjelenése Ukrajna felett. A sajtócikkek és a politikusok nyilatkozatai a végletekig felkorbácsolták a várakozásokat - ehhez képest persze csalódást okoz az eddig nyilvános forrásokból ismerhető eredmény.
2025. 02. 20., 11:04
2024 november első felében immár nyolcadik alkalommal tartották meg a CRUZEX-et. A legnagyobb latin-amerikai légierő gyakorlaton ezúttal 16 országból 3000 katona és 100 repülő eszköz vett részt.
2025-03-14 15:10:30
A legmodernebb technológiákkal gazdagodott a honvéd tisztképzés – jelentette ki Vargha Tamás, a Honvédelmi Minisztérium (HM) parlamenti államtitkára Szolnokon, a Nemzeti Közszolgálati Egyetem (NKE) Hadtudományi és Honvédtisztképző Kar campusán, ahol szimulátorokat és speciálisan a légi közlekedésre fókuszáló kibővített valóságlaboratóriumot (XR-labor) adtak át.
2025-03-11 10:58:01
A Wizz Air örömmel jelenti be, hogy fontos lépést tett a fedélzeti szolgáltatások minőségének javítása érdekében azzal, hogy készpénzmentes fizetést vezet be. A légitársaság járatain 2025. április 1-jétől kizárólag bankkártyával, illetve digitális fizetési megoldásokkal (Apple Pay, Samsung Pay, Android Pay és Google Pay) lehet kifizetni a fedélzeten vásárolt termékek árát.
   MÁSOK ÍRTÁK
2025. 03. 14., 15:02
Közepes méretű rakéta szállt Tatárszentgyörgy fölött március 10-én. A több méter hosszúságú, 30 kilogrammos eszköz 1000 méteres magasságban repült. Felemelkedése elégedettséggel töltötte el a szemlélőket. A Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem (BME) hallgatói a honvédség segítségével indították a Mokka rakétatesztet.
2025. 03. 10., 09:40
A MH Kiss József 86. Helikopterdandár megtartotta a 2025. évi első éleslövészetét a Bakonyban mely egyúttal egy újdonságot is tartalmazott. Először került sor a 2023-ban hadrendbe állt H225M SOF (Special Operations Forces) besorolású HForce képességgel ellátott gépek éleslövészetére.
2025. 03. 06., 10:15
A Sikorsky ikonikus forgószárnyasa, az SH-3 Sea King az Egyesült Államokon kívül további tizennégy ország felségjelével repült és négyben gyártották is.
2025. 03. 04., 12:55
A brazil gyártó idén akár 280 repülőgépet is átadhat a megrendelőinek.

  Legfrissebbek most

„A szabadság nem ajándék, hanem örökségbe kapott kincs, amit meg kell védeni. Önök az elmúlt években bizonyították, hogy készen állnak a magyar égbolt védelmére” – fogalmazott Szalay-Bobrovniczky Kristóf honvédelmi miniszter Kecskeméten, az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár március 15-ei ünnepi állománygyűlésén.

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A II. világháború csendes-óceáni hadszínterét kezdetben a japán flotta uralta. A Pearl Harbor utáni hónapok a nyugati szövetségesek számára valóságos vesszőfutást jelentettek, amelynek során számos hadihajót és tengerészek ezreit vesztették el.