2016. április 25-én Seattle-ben végrehajtotta első felszállását a Boeing KC-46 Pegasus negyedik, és egyben utolsó tesztpéldánya.
A repülés során a pilóták a hajtóművek és a repülésvezérlő rendszerek alapvető működését, és a gép környezeti rendszereit ellenőrizték, majd leszállás előtt elérték a gép maximális, 12 ezer méteres szolgálati csúcsmagasságát is. A gép az EMD-3 jelzést viseli, és a légi utántöltő berendezést nem kapta meg, első sorban környezeti tesztekre használják majd, például szélsőséges (hideg és forró) időjárási körülmények között, illetve füstben.
Az első tesztpéldány az EMD-1 volt, amely szintén nem rendelkezik légi utántöltő berendezéssel, és idáig 315 repült órát teljesített 2014 decembere óta. Az EMD-2 jelzésű gép volt az első tankergép, amellyel már F-16, F/A-18 és AV-8B repülőgépek utántöltését is elvégezték az eddig teljesített 240 repült óra alatt. A második tankergép, az EMD-4 márciusban repült először, azóta összesen 25 órát töltött a levegőben.
Forrás: Jane's
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
„A szabadság nem ajándék, hanem örökségbe kapott kincs, amit meg kell védeni. Önök az elmúlt években bizonyították, hogy készen állnak a magyar égbolt védelmére” – fogalmazott Szalay-Bobrovniczky Kristóf honvédelmi miniszter Kecskeméten, az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár március 15-ei ünnepi állománygyűlésén.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.