2024. 09. 05. csütörtök
Lőrinc, Viktor
: 394 Ft   : 356 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Továbbra is üzemben maradhat az U-2 és az A-10

Továbbra is üzemben maradhat az U-2 és az A-10
JETfly  |  2017. 05. 31., 11:50

A 2018-as évre benyújtott költségvetés-tervezet alapján továbbra is szolgálatban maradhat az USAF két ikonikus repülőgéptípusa, a Fairchild Republic A-10 és a Lockheed Martin U-2.

  • Egyelőre rendszerben maradnak az USAF A-10 és U-2 típusai
  • Az U-2 váltótípusa a Northrop Grumman RQ-4 Global Hawk lesz
  • Az új, Boeing által gyártott szárnyakkal az A-10-esek akár 2030-ig is szolgálatban maradhatnának

Ugyanakkor a védelmi minisztérium illetékesei ódzkodtak attól, hogy a két típus jövőjével kapcsolatban egyéb konkrétumokat is közöljenek, mivel állításuk szerint a 2019-es év költségvetését nagymértékben befolyásolja majd a védelmi stratégiai felülvizsgálat.

Akárcsak az A-10, az U-2 esetében is régóta szóban forgó téma a típus kivonása, és nem ez az első alkalom, hogy megmenekül az ítélettől: még Barack Obama elnöksége alatt, a 2016-os tervezetben tolták el a végleges kivonást 2020-ra. A mostani tervezet ezt még tovább tolja, hiszen 2022-ig tervezik beütemezni a forrásokat a típus üzemeltetésére.

Ezzel párhuzamosan ugyanakkor az U-2 váltótípusának szánt Northrop Grumman RQ-4 Global Hawk a közelmúltban megkezdte az MS-177 szenzor tesztelését, amelynek hordozására az U-2 is képes, technológiai szempontból tehát a váltásnak egyre kevésbé lesz akadálya.

Az A-10-es ügye is régóta húzódik, a most benyújtott költségvetés alapján tovább repülhet a 283 gépes flotta összes példánya, ráadásul megkapják az ADS-B Out (Automatic dependent surveillance – broadcast) technológiát is, amely az Amerikai Szövetségi Repülési Hivatal előírásai alapján az összes civil és katonai repülőgép számára szükséges lesz.

David Goldfein tábornok, az USAF parancsnoka februárban 2021-re becsülte a típus végleges kivonását, ugyanakkor a döntést James Mattis védelmi miniszterrel folytatott egyeztetés alapján, hosszú távú döntés keretei között hozhatják csak meg. Ugyanakkor az USAF Légiharc Parancsnokságának leköszönő parancsnoka, Herbert Carlisle tábornok elmondása alapján az új, Boeing által gyártott szárnyakkal az A-10-esek akár 2030-ig is szolgálatban maradhatnának.

Forrás: FlightGlobal

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!
Ha lemaradt volna erről:

Még több friss hír

2024. 08. 21., 09:00
A Magyar Légierőn belül jelentős fejlesztések zajlanak, néhány év alatt minőségben és mennyiségben egyaránt komoly technika érkezett be és a folyamat még nem ért véget. Ezek üzemeltetéséhez természetesen rengeteg, magasan képzett fiatalra is szükség van.
2024. 07. 30., 09:00
Bár napjainkban a szerepe már jelentősen csökken, a Panavia program során kifejlesztett repülőgép még mindig első vonalbeli csapásmérőnek számít. A prototípus fél évszázaddal ezelőtt emelkedett először a levegőbe.
2024. 08. 05., 09:15
Már korábban is hírt adtunk lapunkon arról, hogy hazánkhoz hasonlóan Hollandia és Ausztria is az Embraer új katonai szállító repülőgépét, a C-390-est szerezné be kiöregedő Hercules flottájuk cseretípusaként. A tervekből Farnborough-ban lett konkrétum.
2024-08-28 10:30:49
Megérkezett a KLM amszterdami bázisára a holland királyi légitársaság első Airbus A321neo típusú repülőgépe. A keskenytörzsű, főként európai járatokat teljesítő repülőgép a legújabb technológiát képviseli, alacsonyabb fogyasztású és károsanyag-kibocsátású, mint az eddigi repülőgépek.
2024-08-26 13:42:43
Az olimpikonok után, augusztus 28. és szeptember 8. között a paralimpikonoké lesz a főszerep Párizsban, ahol 39 magyar sportoló képviseli hazánkat 13 sportágban. Őket a Wizz Air menetrend szerinti járatával, a Team Hungary dizájnt viselő repülőgéppel repíti a francia fővárosba augusztus 25-én és 26-án, majd a játékok után vissza Budapestre.
2024-08-20 21:30:00
Augusztus 20-án már hagyomány, hogy az államalapítás ünnepének részeként - a tisztavatást követően - légiparádét rendeznek Budapesten. Nem volt ez másképp idén sem: a Magyar Légierő merev- és forgószárnyas típusai különböző kötelékekkel és szóló bemutatókkal készültek az eseményre.
   MÁSOK ÍRTÁK
2024. 09. 04., 10:14
A tegnapi napon a megszokott helyszínen, a Gyöngyös melletti pipishegyi repülőtéren kezdetét vette a Magyar Honvédség hagyományos őszi kutató-mentő gyakorlata, az Air Wolf Hunting.
2024. 09. 03., 11:32
Második alkalommal rendeztek sikeres reptérnapot a kiskunfélegyházi repülőtéren a napokban.
2024. 08. 30., 10:52
Ezekben a napokban célegyenesbe érkezik a 29. börgöndi repülőnap szervezése, a vármegye hosszú ideje legnépesebb rendezvénye szeptember 8-án, vasárnap várja látogatóit.
2024. 08. 28., 09:31
Az 1975 decemberében érkezett HA-YLR lajstromjelű Jak-40-es a típus első példánya volt Magyarországon, korábban magyar pilóta ilyen gépen nem repült.

  Legfrissebbek most

Ritkán látott viharokkal és vitákkal övezett a legújabb amerikai vadászbombázó típus - már a fejlesztési tervek bejelentésének első pillanatától fogva.

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A II. világháború csendes-óceáni hadszínterét kezdetben a japán flotta uralta. A Pearl Harbor utáni hónapok a nyugati szövetségesek számára valóságos vesszőfutást jelentettek, amelynek során számos hadihajót és tengerészek ezreit vesztették el.