2025. 04. 19. szombat
Emma
: 408 Ft   : 358 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Megérkeztek Afrikába a felújított Albatros-ok

Megérkeztek Afrikába a felújított Albatros-ok
JETfly  |  2022. 12. 06., 10:58

Az Aero Vodochody több kontinens számos országának nagyjavít, illetve modernizál repülőgépeket. Két évig tartó nagyjavítás után ezúttal három L-39ZA-t repültek át „saját lábon” a nigériai Kano repülőterére.

Ez a megoldás elég szokatlannak számít, a szokásos rutineljárás ugyanis az, hogy még a nagyjavítást végző üzemben megtörténik a repülőgépek ellenőrző berepülése és a fogadó fél számára történő hivatalos átadás. Az átrepülési feladatot nehezítette a nagy távolság mellett a bonyolult időjárási helyzet is. A három gyári tesztpilóta - Vladimir Továrek, Vytautas Požel és Radovan Cingel – a négynapos és 5 000 km-es út alatt 13 órát töltött a levegőben. A nigériai Kano repülőtérig többször le kellett szállniuk, az útvonal így alakult: Prága – Dijon – Valencia – Ghardie (Algéria) – Tamanrasset (Algéria) – Agadez (Nigéria) – Kano.

„Normál esetben a repülőgépeket szétszerelt állapotban szállítjuk vissza és a helyszínen szereljük össze, majd ezt követően a gyári tesztpilótáink berepülik és átadják a helyi hatósági szakembereknek. A „saját lábon” történő átrepülés jóval összetettebb feladat, és itt nem csak a logisztikai részt kell érteni. Katonai repülőgépek esetén sokkal bonyolultabb az érintett országok légterébe történő belépéshez megszerezni a szükséges diplomáciai engedélyeket, illetve gondoskodni kell kiszolgáló személyzetről, akik a kísérő teherszállító géppel követik a köteléket és viszik magukkal az összes speciális anyagot.

Mindehhez nem csak az AERO, hanem más külső intézmények szakértői csapatának tökéletes szinergiájára van szükség, ami jelen esetben tökéletesen működött” – mondta Vladan Resner, az AERO regionális értékesítési igazgatója. Az egyik közvetlen résztvevő így nyilatkozott az átkelés nehézségéről és kiszámíthatatlanságáról: "A nigériai Kano repülőtérre vezető út utolsó szakaszát az időjárás romlása jellemezte, a repülőteret zivatarok vették körül, a leszállást pedig gyakorlatilag az utolsó pillanatban, nagyon heves esőben kellett végrehajtani. A kellemetlenségek ellenére minden jól alakult és sikeresen átadtuk a repülőgépet az ügyfélnek” – mondta Vladimír Továrek, az Aero Vodochody tesztpilótája.

Nigéria repülőgépei 2020 júliusában érkeztek meg Csehországba, egy Antonov An-124-es szállítórepülőgép fedélzetén a kano-i bázisukról a Pardubice-i repülőtérre. Ezt követően az Aero hangárokban megkezdődtek a nagyjavítási és korszerűsítési munkálatok. Az L-39-eseket felszerelték az EFIS rendszerrel, amely digitálisan jeleníti meg a repülési információkat a head-up kijelzőn. Ezekkel a fejlesztésekkel a hajózók egy teljesen digitális pilótafülkében gyakorolhatnak, mielőtt beülnének a JF-17 vadászrepülőgép kabinjába. Nigéria az elmúlt években az ötödik külföldi ügyfél, aki a régebbi L-39 Albatrosz repülőgépek nagyjavítását és teljes modernizálását választotta.

Forrás: https://www.aero.cz/

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2025. 04. 07., 17:00
Az F-35-ös program partnerországai között Norvégia lett az első, melynek teljessé vált az ötödik generációs harci repülőgép flottája: a két utolsó példányt a napokban adta át az amerikai gyártó.
2025. 04. 01., 18:00
Svédország - novemberben aláírt szándéknyilatkozatának folytatásaként - hivatalosan is megerősítette, hogy a brazil Embraer C-390 típusával modernizálja szállító repülőgép flottáját, búcsút intve a kiöregedő C-130H Herculeseknek.
2025. 03. 31., 09:15
Február 6-án tette közzé az ukrán védelmi minisztérium az első képet egy, már hazai felségjelzéseket viselő Mirage 2000-5F-ről. A kétüléses változatot ábrázoló kép felirata szerint ráadásul az első példány már Ukrajnában van.
2025. 03. 21., 09:15
2006. március 21-én nagyszabású eseményre, a Magyar Légierő első öt JAS 39 Gripenjének (3 C és 2 D változat) érkezésére várták a sajtó képviselőit a Kecskeméti Repülőbázison. A repülőgépeket a Magyar Légierő négy, illetve a Svéd Légierő három hajózója repülte hazánkba. A kétórás út a Svéd Védelmi Beszerzések Hivatalának linköpingi területéről indult.  
2025-04-09 17:00:19
Ramstein Flag 2025 - A dániai Skrydstrup légibázisra látogatott el dr. Böröndi Gábor vezérezredes, a Honvéd Vezérkar főnöke, ahol a többnemzeti repülő harcászati gyakorlatról és az azon részt vevő magyar állomány feladatairól tájékozódott.
   MÁSOK ÍRTÁK
2025. 04. 10., 09:43
Az amerikai haditengerészet utolsó hagyományos meghajtású repülőgép-hordozóját, az egykori USS John F. Kennedyt – becenevén Big Johnt - 2007-ben vonták ki a hadrendből.
2025. 04. 09., 21:11
Kovács Krisztián ezredest 2025. január elsejei hatállyal nevezték ki az MH Kiss József 86. Helikopterdandár élére.
2025. 04. 07., 23:10
Az űrkutatás iránt érdeklődő fiatalok körében méltán népszerű CanSat Verseny kétnapos döntőjét idén is az MH Böszörményi Géza Csapatgyakorlótér Parancsnokság tatárszentgyörgyi gyakorlóterén rendezték meg.
2025. 04. 02., 12:29
Bócsa szélén a Kukla Csárdához tartozó területen látható egy szovjet gyártású Li-2-es repülőgép.

  Legfrissebbek most

Mi történt azon a napon? Ha a Nap egy bizonyos szögből sütött a kecskeméti légibázis betonjára, sokáig egy ezüstös csík emlékeztetett a 2008. április 17-i repülésre.

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A II. világháború csendes-óceáni hadszínterét kezdetben a japán flotta uralta. A Pearl Harbor utáni hónapok a nyugati szövetségesek számára valóságos vesszőfutást jelentettek, amelynek során számos hadihajót és tengerészek ezreit vesztették el.