2025. 04. 22. kedd
Csilla, Noémi
: 409 Ft   : 356 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

A Lufthansa elbúcsúzott a Boeing 737-flottájától

A Lufthansa elbúcsúzott a Boeing 737-flottájától
JETfly  |  2016. 11. 02., 10:46

A Lufthansa 48 évnyi üzemeltetés után hétfőn (2016. október 31.) elbúcsúzott a Boeing 737-flottájától, ezzel egy közel fél évszázados korszak zárult le a légitársaságnál.

  • Közel ötvenéves korszak zárult le a Lufthansánál
  • A Lufthansa kulcsszerepet játszott a B737 fejlesztésében
  • A jövőben a kontinentális flotta egységesen Airbus A320-asokból áll majd

A Lufthansa 48 évnyi üzemeltetés után hétfőn (2016. október 31.) elbúcsúzik a Boeing 737-flottájától, ezzel egy közel fél évszázados korszak zárul le a légitársaságnál. A D-ABEC lajstromszámú, „Karlsruhe“ nevű B737-300 gép hétfőn délelőtt az LH9922 számú különjáraton Frankfurtból Hamburgba repült, ahol a Lufthansa és a Lufthansa Technik hivatalosan is elbúcsúzott a B737-flottától. Az ünnepség után a flotta főpilótája, Ulrich Pade és a személyzet dolgozókkal és a sajtó képviselőivel visszarepült Frankfurtba, ahol helyi idő szerint 17.10–kor landoltak.

„A Lufthansa mindig is az ügyfelei igényei alapján kereste az innovatív megoldásokat, hogy kihasználhassa a piaci lehetőségeket: a légitársaság ezért jelentős szerepet játszott a B737 létrehozásában és továbbfejlesztésében. Ezt az innovatív szellemiséget folytatjuk a jövőben a legújabb generációs repülőgépek alkalmazásával“ - mondta Harry Hohmeister, az igazgatótanács tagja, egyúttal a vállalat reptéri menedzsmentjének vezetője. Az elmúlt évtizedek során a Lufthansa összesen 148 darab B737-es repülőgépet üzemeltetett, a gép szinte valamennyi generációja repült a légitársaságnál. A Lufthansa Technik akkori vezérigazgatója, Prof. Gerhard Höltje a hatvanas évek elején szorgalmazta egy rövid- és közepes hatótávolságú gép kifejlesztését a Boeinggel közösen. A repülőgép kabinkialakítása, illetve a hajtóművek szárnyak alatti elhelyezése a kor nagy távolságú utakon használt repülőinek kialakítását követte.

Egy, a hatvanas évekből származó mesekönyv szerint a Boeing 707 volt az apja, a B727 pedig az anyja a Bobby névre keresztelt kis gépnek. Ez a név végül annyira megragadt az emberekben, hogy így hívták a flotta minden B737-es tagját. „Mind a Lufthansa alkalmazottai, mind az utasok számára a B737 egyenlő Bobby-val. Ez a név sok utas és dolgozó számára a repülés egy különleges korszakát jelenti. Köszönjük a B737-eseknek, hogy közel ötven évig megbízhatóan és sikeresen repültek a flottánkban“ – mondta Klaus Froese, a Lufthansa frankfurti központjának vezetője.

A téli menetrend életbe lépésével mind a hat, még üzemelő B737-300 utoljára repült 2016. október 29-én. A repülőgépek a jövő héten Floridába repülnek, ahol továbbértékesítik őket. A Lufthansa a jövőben a rövid és közepes távolságú útvonalakon egyetlen repülőgéptípust közlekedtet majd. A flottaharmonizáció következtében különböző területeken érvényesül majd a szinergiahatás – kezdve a pilóták és a személyzet licencétől a tervezésen át az alkatrészellátás biztosításáig. A Lufthansa A320-as flottája jelenleg kereken 150 A319, A320 és A321 repülőgépből, köztük a legújabb generációs A320neo-kból áll.

1965. február 19-én a Lufthansa a világon elsőként rendelt 22 Boeing 737-100-ast. Alig három évvel később, 1968. február 4-én landolt az első B737 a Lufthansa hamburgi bázisán. Hamarosan a B737-es lett a rövidtávú utak legjellemzőbb típusa. A személy- és teherszállító változatban is üzemelő B737-200-as mellett 1986-ban érkezett az első B737-300-as a Lufthansához. A gép akkori összehasonlításban kiemelkedő előnyöket nyújtott mind az utaskomfort, mind az üzemanyag-fogyasztás és zajkibocsátás területén. 1988 májusában végeztek az első női elsőtisztek erre a géptípusra. A Boeing 737 szemtanúja volt a német újraegyesítésnek, így ez a géptípus repült az akkori NDK-ba, Lipcsébe. Nem sokkal később 1990. október 2-án az első Nyugat-Berlinből induló Lufthansa járat is a „Sindelfingen“ nevű B737-es volt. 2016 nyarán jutott utolsó szerepéhez a B737, amikor a D-ABEK lajstromszámú, „Fanhansa“ névre átfestett B737 a német futballválogatottat vitte Franciaországba.

 

Forrás: Deutsche Lufthansa AG

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2025. 04. 07., 17:00
Az F-35-ös program partnerországai között Norvégia lett az első, melynek teljessé vált az ötödik generációs harci repülőgép flottája: a két utolsó példányt a napokban adta át az amerikai gyártó.
2025. 04. 01., 18:00
Svédország - novemberben aláírt szándéknyilatkozatának folytatásaként - hivatalosan is megerősítette, hogy a brazil Embraer C-390 típusával modernizálja szállító repülőgép flottáját, búcsút intve a kiöregedő C-130H Herculeseknek.
2025. 03. 31., 09:15
Február 6-án tette közzé az ukrán védelmi minisztérium az első képet egy, már hazai felségjelzéseket viselő Mirage 2000-5F-ről. A kétüléses változatot ábrázoló kép felirata szerint ráadásul az első példány már Ukrajnában van.
2025. 03. 21., 09:15
2006. március 21-én nagyszabású eseményre, a Magyar Légierő első öt JAS 39 Gripenjének (3 C és 2 D változat) érkezésére várták a sajtó képviselőit a Kecskeméti Repülőbázison. A repülőgépeket a Magyar Légierő négy, illetve a Svéd Légierő három hajózója repülte hazánkba. A kétórás út a Svéd Védelmi Beszerzések Hivatalának linköpingi területéről indult.  
2025-04-09 17:00:19
Ramstein Flag 2025 - A dániai Skrydstrup légibázisra látogatott el dr. Böröndi Gábor vezérezredes, a Honvéd Vezérkar főnöke, ahol a többnemzeti repülő harcászati gyakorlatról és az azon részt vevő magyar állomány feladatairól tájékozódott.
2025-04-02 11:05:56
Kitelepült a dániai Skrydstrup légibázisra a Magyar Honvédség öt JAS 39 Gripenje. A vadászgépek a Ramstein Flag 2025 többnemzeti repülő harcászati gyakorlaton vesznek részt, amelyet Hollandia, Németország és Dánia légtereiben tartanak április 11-ig – közölte a Honvédelmi Minisztérium.
   MÁSOK ÍRTÁK
2025. 04. 22., 15:23
Délutáni és esti kiképzési gyakorlatot tart a kecskeméti repülődandár kedden, szerdán és csütörtökön - közölte a Magyar Honvédség vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár a közösségi oldalán.
2025. 04. 22., 14:00
Világszerte több tucatnyi olyan telep található, ahol kiérdemesült, vagy leállított repülőgépeket tárolnak alkatrészbányaként, illetve a légiforgalomba visszatérés reményében.
2025. 04. 10., 09:43
Az amerikai haditengerészet utolsó hagyományos meghajtású repülőgép-hordozóját, az egykori USS John F. Kennedyt – becenevén Big Johnt - 2007-ben vonták ki a hadrendből.
2025. 04. 09., 21:11
Kovács Krisztián ezredest 2025. január elsejei hatállyal nevezték ki az MH Kiss József 86. Helikopterdandár élére.

  Legfrissebbek most

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A II. világháború csendes-óceáni hadszínterét kezdetben a japán flotta uralta. A Pearl Harbor utáni hónapok a nyugati szövetségesek számára valóságos vesszőfutást jelentettek, amelynek során számos hadihajót és tengerészek ezreit vesztették el.