2024. 09. 04. szerda
Rozália
: 394 Ft   : 356 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Megérkezett a Wizz Air-flotta 100. repülőgépe

Megérkezett a Wizz Air-flotta 100. repülőgépe
JETfly  |  2018. 06. 05., 12:28
Megérkezett a Wizz Air-flotta 100. repülőgépe

A Wizz Air, Európa egyik leggyorsabban növekvő légitársasága, Közép- és Kelet-Európa vezető diszkont légitársasága egyedülálló mérföldkőhöz érkezett: flottájához 2018. június 4-én csatlakozott a 100. repülőgép.

A Wizz Air Budapesten ünnepelte meg az eseményt, aminek tiszteletére a flotta egyik szuperhatékony Airbus A321 típusú repülőgépe egyedi festéssel mutatkozott be. Szintén az ünnepségen jelentette be a Wizz Air, hogy létrehozza a WIZZ Alapítvány, ami a légitársaság egyre növekvő közösségi szerepét tükrözve négy kulcsterületre fókuszál: az egészségügyre, az oktatásra, a gyermekgondozásra és gyorssegélyekre.

A Wizz Air flottája a légitársaság indulását követően mindössze 14 év alatt nőtt 100 gépesre, miközben több mint 155 millió utas élvezhette a WIZZ alacsony viteldíjait, és minden korábbinál több ember számára vált elérhetővé a repülés. A Wizz Air továbbra is fejleszti hálózatát, a lehető legalacsonyabb viteldíjakkal stimulálva a kevésbé lefedett piacokat azzal a céllal, hogy Európa top 5 légitársaságának egyikévé váljon. A Wizz Air növekedési terveit az is alátámasztja, hogy a légitársaságnak 2026 végéig bezárólag 268 csúcstechnológiájú repülőgépre van megrendelése, amellyel a flotta közel 300 gépesre növekszik, a WIZZ 100 millió utast szállít majd évente, és ebben mintegy 10 000 munkatárs segíti majd a vállalatot. Nagy hangsúly helyeződik a digitalizációra, ezáltal a Wizz Air még ügyfélközpontúbb, egyúttal még hatékonyabb lehet.

A WIZZ modern flottája, átlagosan 4,6 éves gépeivel a légitársaság ultradiszkont üzleti modelljének alapját képezi, csakúgy, mint a forradalmi Airbus A321 – a ma létező leghatékonyabb keskenytörzsű repülőgép. Az Airbus A320-hoz képest több ülőhely azt jelenti, hogy az A321 hatékonyabb és környezetbarátabb: az A321ceo típus 10% megtakarítást biztosít az egységköltségekben az A320ceo típushoz képest. 2023-ra a Wizz Air ülőhelyeinek 75%-a Airbus A321-esen lesz. A WIZZ újabb fokozatra kapcsol 2019-ben, amikor megkezdődik az Airbus A320neo családba tartozó 256 repülőgép érkezése. Az A320neo család gépei további 10% megtakarítást tesznek lehetővé az egységköltségekben még a jelenlegi A321ceo típushoz képest is. A repülőgépek Pratt & Whitney PW1100G-JM hajtóművekkel lesznek felszerelve, a kategóriájában leghalkabb és leginkább környezetbarát hajtómű legalább 16%-kal alacsonyabb üzemanyag-fogyasztást tesz lehetővé az A321ceo-hoz képest.

A Wizz Air tovább bővíti több mint 600 útvonalból álló széles hálózatát: 2018-ban és 2019-ben több mint 100 új járat indul. Magyarországon idén már 3 új útvonal indult: Athénba, Stavangerbe és Bázelbe, míg 2018 decemberében Debrecenből Dortmundba, Milánó Malpensára, Doncaster/Sheffieldbe, Bázelbe és Barcelonába, majd 2019 tavaszán Debrecenből Lárnakába, Palma de Mallorcába és Máltára indulnak új járatok. Folytatódik a WIZZ erős hazai növekedése: 2018-ban a légitársaság budapesti flottája három új géppel, míg a debreceni bázis egy új géppel bővül, az ülőhelykapacitás pedig 21%-kal nő. Mindez jelentősen hozzájárul a hazai gazdasághoz, összesen több mint 800 közvetlen munkahelyet teremt a Wizz Airnél és évente több mint 3100 munkahelyet* támogat a kapcsolódó iparágakban, stimulálva a légiközlekedést, a turizmust és a vendéglátóipart.

Váradi József, a Wizz Air vezérigazgatója elmondta: „2004-ben, amikor elindítottuk a Wizz Airt, tudtuk, hogy a légitársaság megváltoztatja majd az emberek életét, minden addiginál több utazó számára téve elérhetővé a repülést. Teljességgel arra fókuszálunk, hogy a lehető legalacsonyabb működési költségeket érjük el, ebből következően a piac legalacsonyabb viteldíjait nyújthassuk, és ennek köszönhető, hogy a Wizz Air mindössze 14 évvel első járatunk indulása után 100 repülőgépes légitársasággá vált. Az előttünk álló növekedés még jelentősebb, 2019-től érkeznek majd a forradalmi Airbus A320neo típuscsalád repülőgépei. Hosszú ideje támogató partnereink, az Airbus és a Pratt & Whitney, valamint a közelmúltban elért befektetési ajánlású adósminőségi osztályzatunk segítenek elérni céljainkat, hogy a Wizz Air legyen Európa top 5 légitársaságának egyike, a legalacsonyabb költségekkel működve, a lehető legalacsonyabb viteldíjon biztosítva egyedi utazási lehetőségeket még több utasnak.”

Magyar Levente, a Külgazdasági és Külügyminisztérium miniszterhelyettese elmondta: „A gazdasági konjunktúra egyik legfontosabb mutatója hagyományosan a légi szállítás teljesítménye. Magyarországon a légiközlekedés dinamikusan fejlődik, elsősorban a Wizz Airnek köszönhetően, amely egészen egyedülálló növekedést produkált az elmúlt 14 évben egy olyan piacon, amelynek szereplői talán minden más iparágnál élesebb versenyben vannak egymásal. Mára a Wizz Air repülőgépei Európa legtávolabbi reptereire közlekednek, és a légitársaság sikertörténete jó példája a hagyományosan magyar leleményességnek és vitalitásnak, amelyre mindannyian büszkék lehetünk. A magyar kormányzat lehetőségei szerint a jövőben is partnerként támogatja a Wizz Airt ambiciózus törekvéseiben." 

Eric Schulz, az Airbus kereskedelmi igazgatója elmondta: „Az első Airbus 14 éve szállt fel a Wizz Air flottájában. Mára a WIZZ igazi sikertörténetté vált, és büszkék vagyunk, hogy nagy szerepet játszottunk ebben a történetben a leghatékonyabb és legalacsonyabb üzemeltetési költségeket biztosító repülőgéppel, amely a kényelem terén is verhetetlen, a piac legszélesebb egyfolyosós törzsével.”

Jessica Villardi, a Pratt & Whitney régiós alelnöke elmondta: „A Wizz Airt 2004-es indulása óta V2500-as hajtóműveink hajtják, és megtiszteltetés számunkra, hogy az érkező 100. repülőgép esetében sincs ez másképp. Az elkövetkező években is örömmel folytatjuk együttműködésünket a Wizz Airrel.” 

* Az ACI iránymutatása évi 1 millió utasonként 750 helyszíni munkahely teremtését javasolja.

Forrás: Wizz Air

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 08. 21., 09:00
A Magyar Légierőn belül jelentős fejlesztések zajlanak, néhány év alatt minőségben és mennyiségben egyaránt komoly technika érkezett be és a folyamat még nem ért véget. Ezek üzemeltetéséhez természetesen rengeteg, magasan képzett fiatalra is szükség van.
2024. 07. 30., 09:00
Bár napjainkban a szerepe már jelentősen csökken, a Panavia program során kifejlesztett repülőgép még mindig első vonalbeli csapásmérőnek számít. A prototípus fél évszázaddal ezelőtt emelkedett először a levegőbe.
2024. 08. 05., 09:15
Már korábban is hírt adtunk lapunkon arról, hogy hazánkhoz hasonlóan Hollandia és Ausztria is az Embraer új katonai szállító repülőgépét, a C-390-est szerezné be kiöregedő Hercules flottájuk cseretípusaként. A tervekből Farnborough-ban lett konkrétum.
2024-08-20 21:30:00
Augusztus 20-án már hagyomány, hogy az államalapítás ünnepének részeként - a tisztavatást követően - légiparádét rendeznek Budapesten. Nem volt ez másképp idén sem: a Magyar Légierő merev- és forgószárnyas típusai különböző kötelékekkel és szóló bemutatókkal készültek az eseményre.
2024-08-13 15:48:44
Hosszas előkészítő munkálatok után, idén ősszel elkezdik felújítani a kecskeméti MH Egészségügyi Központ Repülőorvosi, Alkalmasságvizsgáló és Gyógyító Intézet barokamrája műszaki vezérlését.
2024-08-06 12:54:34
A Puma vadászezred gyásznapjának 80. évfordulójára emlékezve, 2024. augusztus 7-én, szerda délelőtt, az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár 3 gépes Gripen köteléke tisztelgő repülést hajt végre a Kereki – Balaton – Balatonalmádi – Veszprém-Jutas repülőtér – Káld – Kenyeri repülőtér – Fertőszentmiklós – Sopron útvonalon.
   MÁSOK ÍRTÁK
2024. 09. 04., 10:14
A tegnapi napon a megszokott helyszínen, a Gyöngyös melletti pipishegyi repülőtéren kezdetét vette a Magyar Honvédség hagyományos őszi kutató-mentő gyakorlata, az Air Wolf Hunting.
2024. 09. 03., 11:32
Második alkalommal rendeztek sikeres reptérnapot a kiskunfélegyházi repülőtéren a napokban.
2024. 08. 30., 10:52
Ezekben a napokban célegyenesbe érkezik a 29. börgöndi repülőnap szervezése, a vármegye hosszú ideje legnépesebb rendezvénye szeptember 8-án, vasárnap várja látogatóit.
2024. 08. 28., 09:31
Az 1975 decemberében érkezett HA-YLR lajstromjelű Jak-40-es a típus első példánya volt Magyarországon, korábban magyar pilóta ilyen gépen nem repült.

  Legfrissebbek most

Ritkán látott viharokkal és vitákkal övezett a legújabb amerikai vadászbombázó típus - már a fejlesztési tervek bejelentésének első pillanatától fogva.

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A II. világháború csendes-óceáni hadszínterét kezdetben a japán flotta uralta. A Pearl Harbor utáni hónapok a nyugati szövetségesek számára valóságos vesszőfutást jelentettek, amelynek során számos hadihajót és tengerészek ezreit vesztették el.