2024. 09. 05. csütörtök
Lőrinc, Viktor
: 394 Ft   : 356 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Több mint 1,6 millió utas a Lufthansa Csoport járatain

Több mint 1,6 millió utas a Lufthansa Csoport járatain
JETfly  |  2017. 04. 20., 12:35

Tovább bővült a Lufthansa Csoport öt légitársaságának utasforgalma Magyarországon 2016-ban: az előző évhez képest 1,6%-kal több utas választotta a csoport járatait, miközben a hazai jegyértékesítés 2,6%-kal emelkedett.

  • 1,6%-kal nőtt a Lufthansa Csoport teljes magyarországi utasforgalma 2016-ban
  • Jelentősen több utazó érkezett Magyarországra Németországból, Franciaországból és az Egyesült Királyságból a csoport járatain
  • Növekszik az üzleti utazások száma

Tovább bővült a Lufthansa Csoport öt légitársaságának utasforgalma Magyarországon 2016-ban: az előző évhez képest 1,6%-kal több utas választotta a csoport járatait, miközben a hazai jegyértékesítés 2,6%-kal emelkedett. A Lufthansa, a SWISS International Air Lines, az Austrian Airlines, a Brussels Airlines és a Eurowings 1,6 milliónál is több utast is szállított a Budapestre, illetve Debrecenbe tartó, vagy onnan induló járatain. Jelentősen nőtt a Hévíz-Balaton repülőtérre közlekedő járatok forgalma: a Németországból érkező charterjáratokon 20%-os volt a bővülés.

A Lufthansa Csoport hasonló növekedést ért el Kelet-, Közép- és Dél-Európában. A csoport légitársaságai 1,3%-kal több utast szállítottak tavaly a régió 16 országában, mint egy évvel korábban. „A régió átlagosan 3%-os GDP növekedése meghaladja a nyugat-európai országokét, és ez az üzleti utazások alakulásában is megnyilvánul: a tavalyi év során mintegy 2000 vállalattal nőtt üzleti ügyfeleink száma” – mondta Peter Pullem, a Lufthansa Csoport regionális vezetője. A csoport továbbá 20%-os növekedést tapasztalt a népszerű horvát és görög nyaralóhelyekre tartó járatokon, amelyek kapacitáskihasználtsága a legmagasabbak között van.

„Rekordszámú utazó választotta a Lufthansa Csoport magyarországi járatait, a tavalyi év során 1,6 milliónál is több utast üdvözölhettünk a Budapestre, Debrecenbe és Sármellékre érkező, illetve onnan felszálló járatainkon” – mondta Antal Gábor, a Lufthansa Csoport magyarországi vezetője. „Heti 168 járatával, illetve évi mintegy 2,2 milliós üléskapacitásával csoportunk a második legnagyobb kínálatú légiutas-szállító Magyarországon” – tette hozzá.

Bővülő vállalati értékesítés, több üzleti utas

A tavalyi év folyamán közel 3%-kal bővült a vállalatok felé történő jegyértékesítés, a teljes jegyeladás bő egyharmadát immár az üzleti célú, illetve vállalati jegyeladás teszi ki. Az üzleti utazók közül legtöbben Brüsszelbe, Stuttgartba és Szófiába repültek.

Ugrásszerűen bővül a Premium Economyn utazók száma

A Lufthansa Csoport kontinentális és interkontinentális járatait is figyelembe véve stagnál a First Classon, és némileg csökken a Business Classon utazók száma: az utasok mintegy 6%-a repül az üzleti osztályon. Ezzel párhuzamosan rendkívül népszerű a csoporton belül egyelőre csak a Lufthansa interkontinentális járatain elérhető Premium Economy osztály, az összes utas 1,5%-a már ide vált jegyet, ami 2,5-szeres növekedés az előző évhez képest. 2018-tól a csoport másik tagja, az Austrian Airlines is bevezeti ezt az utasosztályt.

Markánsan nőtt a Németországból, Franciaországból és Portugáliából Magyarországra érkezők száma

A Lufthansa Csoport járatain a tavalyi év során számos európai országból lényegesen több utas érkezett Magyarországra: a Németországból érkezők száma 12%-kal nőtt, míg Franciaországból 19%-kal, az Egyesült Királyságból 18%-kal, Spanyolországból 21%-kal, Portugáliából pedig 71%-kal többen látogattak hazánkba. „Örvendetes ez a bővülés, amivel a Lufthansa Csoport hozzájárulhat a magyar gazdaság és turisztika fejlődéséhez” – mondta Antal Gábor.

Rendkívül erős az észak-amerikai utasforgalom, nő az Afrika és Dél-Amerika felé tartó utasok száma

A tavalyi év során 11%-kal több jegyet adott el Magyarországon a Lufthansa Csoport az Észak-Amerikába tartó járatokra – az első osztályra például 14%-kal több jegy fogyott. A csoport növekvő, 37%-os piaci részesedésével tovább erősítette piacvezető helyét a transzatlanti útvonalakon. Az amerikai kontinens északi felébe repülő utasok 10%-a Business Classon, 5%-a pedig Premium Economyn utazik – mindkét érték közel duplája a szokásos átlagnak. A legtöbben Magyarországról továbbra is New Yorkot (+17%), Miamit (+20%) és Los Angelest (+12%) keresik fel, a nyaralóvárosok közül pedig Miami, Tampa (+50%) és Cancun voltak a legnépszerűbbek.

Magyarországról tavaly 18%-kal több utas repült a csoport járataival Afrikába, míg a Dél-Amerikába tartó gépeken 14%-kal volt magasabb a forgalom. Az ázsiai útvonalakon stagnált az utasszám, míg a Távol-Keletre negyedével kevesebben repültek.

A Lufthansa Csoport négy légitársasága összesen heti 130 járatot közlekedtet Magyarország és Frankfurt, München, Zürich, Bécs illetve Brüsszel között, a Germanwings/Eurowings pedig 38 járatot üzemeltet a magyar főváros és Hamburg, Düsseldorf, Stuttgart, valamint Köln-Bonn között.

Forrás: Lufthansa

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 08. 21., 09:00
A Magyar Légierőn belül jelentős fejlesztések zajlanak, néhány év alatt minőségben és mennyiségben egyaránt komoly technika érkezett be és a folyamat még nem ért véget. Ezek üzemeltetéséhez természetesen rengeteg, magasan képzett fiatalra is szükség van.
2024. 07. 30., 09:00
Bár napjainkban a szerepe már jelentősen csökken, a Panavia program során kifejlesztett repülőgép még mindig első vonalbeli csapásmérőnek számít. A prototípus fél évszázaddal ezelőtt emelkedett először a levegőbe.
2024. 08. 05., 09:15
Már korábban is hírt adtunk lapunkon arról, hogy hazánkhoz hasonlóan Hollandia és Ausztria is az Embraer új katonai szállító repülőgépét, a C-390-est szerezné be kiöregedő Hercules flottájuk cseretípusaként. A tervekből Farnborough-ban lett konkrétum.
2024-08-20 21:30:00
Augusztus 20-án már hagyomány, hogy az államalapítás ünnepének részeként - a tisztavatást követően - légiparádét rendeznek Budapesten. Nem volt ez másképp idén sem: a Magyar Légierő merev- és forgószárnyas típusai különböző kötelékekkel és szóló bemutatókkal készültek az eseményre.
2024-08-13 15:48:44
Hosszas előkészítő munkálatok után, idén ősszel elkezdik felújítani a kecskeméti MH Egészségügyi Központ Repülőorvosi, Alkalmasságvizsgáló és Gyógyító Intézet barokamrája műszaki vezérlését.
2024-08-06 12:54:34
A Puma vadászezred gyásznapjának 80. évfordulójára emlékezve, 2024. augusztus 7-én, szerda délelőtt, az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár 3 gépes Gripen köteléke tisztelgő repülést hajt végre a Kereki – Balaton – Balatonalmádi – Veszprém-Jutas repülőtér – Káld – Kenyeri repülőtér – Fertőszentmiklós – Sopron útvonalon.
   MÁSOK ÍRTÁK
2024. 09. 04., 10:14
A tegnapi napon a megszokott helyszínen, a Gyöngyös melletti pipishegyi repülőtéren kezdetét vette a Magyar Honvédség hagyományos őszi kutató-mentő gyakorlata, az Air Wolf Hunting.
2024. 09. 03., 11:32
Második alkalommal rendeztek sikeres reptérnapot a kiskunfélegyházi repülőtéren a napokban.
2024. 08. 30., 10:52
Ezekben a napokban célegyenesbe érkezik a 29. börgöndi repülőnap szervezése, a vármegye hosszú ideje legnépesebb rendezvénye szeptember 8-án, vasárnap várja látogatóit.
2024. 08. 28., 09:31
Az 1975 decemberében érkezett HA-YLR lajstromjelű Jak-40-es a típus első példánya volt Magyarországon, korábban magyar pilóta ilyen gépen nem repült.

  Legfrissebbek most

Ritkán látott viharokkal és vitákkal övezett a legújabb amerikai vadászbombázó típus - már a fejlesztési tervek bejelentésének első pillanatától fogva.

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A II. világháború csendes-óceáni hadszínterét kezdetben a japán flotta uralta. A Pearl Harbor utáni hónapok a nyugati szövetségesek számára valóságos vesszőfutást jelentettek, amelynek során számos hadihajót és tengerészek ezreit vesztették el.