2024. 09. 06. péntek
Zakariás
: 394 Ft   : 354 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Repülőtábor a jövő pilótáinak

Repülőtábor a jövő pilótáinak
honvedelem.hu  |  2020. 09. 22., 11:40
Repülőtábor a jövő pilótáinak

Sikerrel zárult az idén augusztusban megrendezett ötnapos pályára irányító repülőtábor – vagyis, ahogy mindenki nevezte, a PIR - az MH 86. Szolnok Helikopter Bázison, amelynek során húsz fiatal nyerhetett betekintést a repülés különleges világába.

Az utánpótlás toborzása, a pályára irányítás minden szakma sarkalatos pontja, nálunk sincs ez másként - fogalmazott Bali Tamás ezredes, parancsnokhelyettes, aki emlékeztetett: a pilótautánpótlás biztosítása céljából a 2000-es években rendeztek ugyan hasonló táborokat, azonban 2010-ben ezek megszűntek.

Az utóbbi években ismét megnőtt az igény egy hatékony toborzási rendszer kialakítására, ezen belül is a fiatalok megszólítására, így idén ismét megrendezték a pályára irányító repülőtábort, amelynek célja az volt, hogy a táborozók megismerkedjenek a hazai katonai repülés történetével, a katonai hivatás szépségeivel, betekintést nyerjenek a repülés irányítás és meteorológia rejtelmeibe, valamint testközelből szerezzenek benyomásokat a katonai pilóták mindennapi életéről, a repülésről. Az itt kapott információk segítségével a fiatalok dönthetnek arról, hogy a Magyar Honvédségnél folytatják e a pályafutásukat – tette hozzá a parancsnokhelyettes.

Bali Tamás ezredes szerint sikeres nyarat tudhatnak maguk mögött, hiszen a PIR tábor mellett közel harminc év után ejtőernyős tábornak is otthont adott az alakulat. A visszajelzések szerint pedig mindkettő sikeres volt, ahogy „katonanyelven” szokták mondani: elérte a célját.

„A repülés iránti szeretetemet édesapámtól örököltem, aki még a ’80-as években az MHSZ-nél repült vitorlázórepülővel, Kiskunfélegyházán” – mondta kérdésünkre az idei PIR tábor egyik résztvevője, Németh Dániel, hozzátéve, kiskora óta rendszeres látogatója a különböző repülős rendezvényeknek. Szüleivel Nagykőrösön él, ezért gyakran kijár a kecskeméti repülőtér kerítése mellé, ahonnan a le- és felszálló vadászgépeket és a szállítórepülőket szokta fotózni.

„Minél közelebb kerültem a repüléshez és a repülő technikákhoz, annál több hasonló érdeklődésű emberrel ismerkedtem meg. Minden felszállás egy összehangolt csapatmunka eredménye és ebben a közös, szervezett munkában nagyszerű érzés részt venni. Minden képzés az iskolapadban kezdődik. Megtanítják az aerodinamika, szerkezettan, műszertan, típusismeret, illetve a gyakorlati repülés alapjait, majd egy sikeres elméleti vizsgát követően lehet elkezdeni a gyakorlati képzést, ahol oktatóval, egy előre meghatározott tematikát kell végig repülni a növendéknek” – tette hozzá Dani, aki ugyan még csak tizenhét éves, de már 23 repült órával és 177 felszállással rendelkezik.

„A képzésemet négy évvel ezelőtt Jakabszálláson kezdtem, a Kecskemét és Vidéke Aero Club-nál a legendás Góbé típussal. Jelenleg Szolnokon repülök, a Pelikán Repülő Egyesületnél, Ka-7-es vitorlázó repülőgépen. Hazánkban ezek a legnépszerűbb kétkormányos oktatógépek. Nemrégiben szereztem meg a típusjogosítást az SZD-30 Pirat-ra, ami már együléses és jobb teljesítményadatokkal rendelkezik, mint a kétkormányos társai. Ezen kívül volt lehetőségem Németországban repülni a Schempp-Hirth által gyártott Arcus-sal is, ami ma az egyik legmodernebb vitorlázórepülőgép” – árulta el a fiatalember.

„Nagyon jól éreztem magam a táborban, sok értékes információval gazdagodtam a katonai repüléssel kapcsolatban. Hasznos ismereteket szereztem a szolnoki helyőrségről, a Honvédelmi és Haderőfejlesztési Programról és az újonnan érkező H145M típusú helikopterekről is. Legszívesebben a helikopteres repülésre emlékszem, feledhetetlen élmény volt a Mi-24, a Mi-17 és H145M fedélzetén a levegőbe emelkedni” – emlékezett Dani, aki szerint a félelemnek nincs helye a pilótafülkében, azonban a túlzott önbizalom sem jó. „Úgy gondolom, a repülés teljes koncentrációt igényel. A gyakorlati képzés alatt begyakorolt mozdulatok adnak egy fajta magabiztosságot, ezáltal képesek vagyunk bizonyos veszélyhelyzetek kezelésére is” – mondta.

Dani kérdésünkre elmondta azt is, hogy a táborban szerzett élmények és tapasztalatok csak megerősítették abban, hogy a Magyar Honvédség kötelékében folytassa pályafutását. „Jelenleg 11. osztályos vagyok a nagykőrösi Arany János Református Gimnázium, Technikum és Kollégiumban. A továbbtanulási terveim között első helyen a Nemzeti Közszolgálati Egyetem Hadtudományi és Honvédtisztképző Kara szerepel, ezen belül a légijármű-vezetői szakirány, a légiforgalmi irányítás, vagy a repülőműszaki szak jöhet szóba” – árulta el.

Forrás: https://honvedelem.hu/

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 07. 30., 09:00
Bár napjainkban a szerepe már jelentősen csökken, a Panavia program során kifejlesztett repülőgép még mindig első vonalbeli csapásmérőnek számít. A prototípus fél évszázaddal ezelőtt emelkedett először a levegőbe.
2024. 08. 05., 09:15
Már korábban is hírt adtunk lapunkon arról, hogy hazánkhoz hasonlóan Hollandia és Ausztria is az Embraer új katonai szállító repülőgépét, a C-390-est szerezné be kiöregedő Hercules flottájuk cseretípusaként. A tervekből Farnborough-ban lett konkrétum.
2024-08-28 10:30:49
Megérkezett a KLM amszterdami bázisára a holland királyi légitársaság első Airbus A321neo típusú repülőgépe. A keskenytörzsű, főként európai járatokat teljesítő repülőgép a legújabb technológiát képviseli, alacsonyabb fogyasztású és károsanyag-kibocsátású, mint az eddigi repülőgépek.
2024-08-26 13:42:43
Az olimpikonok után, augusztus 28. és szeptember 8. között a paralimpikonoké lesz a főszerep Párizsban, ahol 39 magyar sportoló képviseli hazánkat 13 sportágban. Őket a Wizz Air menetrend szerinti járatával, a Team Hungary dizájnt viselő repülőgéppel repíti a francia fővárosba augusztus 25-én és 26-án, majd a játékok után vissza Budapestre.
2024-08-20 21:30:00
Augusztus 20-án már hagyomány, hogy az államalapítás ünnepének részeként - a tisztavatást követően - légiparádét rendeznek Budapesten. Nem volt ez másképp idén sem: a Magyar Légierő merev- és forgószárnyas típusai különböző kötelékekkel és szóló bemutatókkal készültek az eseményre.
   MÁSOK ÍRTÁK
2024. 09. 04., 10:14
A tegnapi napon a megszokott helyszínen, a Gyöngyös melletti pipishegyi repülőtéren kezdetét vette a Magyar Honvédség hagyományos őszi kutató-mentő gyakorlata, az Air Wolf Hunting.
2024. 09. 03., 11:32
Második alkalommal rendeztek sikeres reptérnapot a kiskunfélegyházi repülőtéren a napokban.
2024. 08. 30., 10:52
Ezekben a napokban célegyenesbe érkezik a 29. börgöndi repülőnap szervezése, a vármegye hosszú ideje legnépesebb rendezvénye szeptember 8-án, vasárnap várja látogatóit.
2024. 08. 28., 09:31
Az 1975 decemberében érkezett HA-YLR lajstromjelű Jak-40-es a típus első példánya volt Magyarországon, korábban magyar pilóta ilyen gépen nem repült.

  Legfrissebbek most

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A II. világháború csendes-óceáni hadszínterét kezdetben a japán flotta uralta. A Pearl Harbor utáni hónapok a nyugati szövetségesek számára valóságos vesszőfutást jelentettek, amelynek során számos hadihajót és tengerészek ezreit vesztették el.