2025. 04. 17. csütörtök
Rudolf
: 409 Ft   : 359 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Egyetemisták ismerkednek a C-17-esekkel

Egyetemisták ismerkednek a C-17-esekkel
JETfly  |  2016. 08. 10., 11:56

Három egyetemi hallgató töltheti szakmai gyakorlatát az MH Pápa Bázisrepülőtéren.

A fiatalok számára megvalósult álom megismerkedni a C-17A szállítógépekkel. 

A tizenkét nemzetet tömörítő Stratégiai Légiszállítási Képesség szerződéses támogatója, a Boeing magyarországi képviseletének köszönhetően egyedülálló lehetőség nyílt tehetséges magyar mérnökhallgatók számára az MH Pápa Bázisrepülőtéren. A Budapesti Műszaki Egyetem Vasúti járművek, repülőgépek és hajók tanszékével 2015 februárjában kötött megállapodás alapján a repülőtér először tavaly fogadott tehetséges és motivált hallgatókat az egyetemről. A 2015-ös eredmények után idén három egyetemista vehet részt a különleges programban: György Gergely és Grünvald Szabolcs a BME hallgatója, Gulyás Gergely pedig a glasgow-i egyetemről érkezett Pápára. Mindhárman repülőmérnöknek tanulnak, és augusztus végéig töltik szakmai gyakorlatukat a pápai bázison.

A diákok örömmel fogadták a lehetőséget. „Emlékszem, középiskolás koromban mindig néztem, ahogy a C-17A-k megérkeznek Pápára, és arról álmodoztam, milyen lenne ezekkel a gépekkel dolgozni” – mondta Gergely György. „Most itt vagyok, és minden pont olyan fantasztikus, amilyennek elképzeltem. Mindenki sok időt és energiát fordít arra, hogy a lehető legtöbbet tanuljunk.” „Nagyszerű látni, hogyan működnek a gyakorlatban azok a technológiák, amelyekről az egyetemen tanultunk” – tette hozzá Grünvald Szabolcs. Gulyás Gergely szintén elégedett. „Egyetlen nap sem múlik el anélkül, hogy ne tanulnánk valami újat, és fantasztikus látni, hogyan dolgozik együtt a csapat. Mindenki nagyon segítőkész velünk.”

A 2008-ban létrehozott Stratégiai Légiszállítási Képesség (Strategic Airlift Capability, SAC) többnemzeti program, amely12 partnernemzetének biztosítja a hozzáférést a katonai légiszállítási képességhez, három Boeing C–17 Globemaster III nagy hatótávolságú szállító repülőgép tulajdonlása és működtetése révén. A SAC-program a Magyar Honvédség Pápa Bázisrepülőtéren települ. A SAC tagnemzetei a NATO-tagsággal rendelkező Magyarország (a program befogadó nemzete), Bulgária, Észtország, Litvánia, Hollandia, Norvégia, Lengyelország, Románia, Szlovénia és az Egyesült Államok, továbbá a NATO Partnerség a Békéért (Partnership for Peace, PfP) programjában részt vevő két nemzet, Finnország és Svédország.

A SAC szervezetébe egyrészt a műveleti egység, azaz a Nehéz Légiszállító Ezred (Heavy Airlift Wing, HAW) tartozik, másrészt a NATO Légiszállítást Kezelő (NATO Airlift Management, NAM) Programiroda – a NATO Támogató és Beszerzési Ügynökség (NATO Support and Procurement Agency, NSPA) szerves része –, amely a SAC program C–17-esei fegyverrendszerének beszerzéséért és fenntartásáért felelős hatóság. A SAC-programmal szerződött Boeing cég a külföldi katonai értékesítési (Foreign Military Sales, FMS) megállapodás alapján nyújt műszaki támogatást a C–17-es repülőgépekhez.

Forrás: honvedelem.hu

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2025. 04. 07., 17:00
Az F-35-ös program partnerországai között Norvégia lett az első, melynek teljessé vált az ötödik generációs harci repülőgép flottája: a két utolsó példányt a napokban adta át az amerikai gyártó.
2025. 04. 01., 18:00
Svédország - novemberben aláírt szándéknyilatkozatának folytatásaként - hivatalosan is megerősítette, hogy a brazil Embraer C-390 típusával modernizálja szállító repülőgép flottáját, búcsút intve a kiöregedő C-130H Herculeseknek.
2025. 03. 31., 09:15
Február 6-án tette közzé az ukrán védelmi minisztérium az első képet egy, már hazai felségjelzéseket viselő Mirage 2000-5F-ről. A kétüléses változatot ábrázoló kép felirata szerint ráadásul az első példány már Ukrajnában van.
2025. 03. 21., 09:15
2006. március 21-én nagyszabású eseményre, a Magyar Légierő első öt JAS 39 Gripenjének (3 C és 2 D változat) érkezésére várták a sajtó képviselőit a Kecskeméti Repülőbázison. A repülőgépeket a Magyar Légierő négy, illetve a Svéd Légierő három hajózója repülte hazánkba. A kétórás út a Svéd Védelmi Beszerzések Hivatalának linköpingi területéről indult.  
   MÁSOK ÍRTÁK
2025. 04. 10., 09:43
Az amerikai haditengerészet utolsó hagyományos meghajtású repülőgép-hordozóját, az egykori USS John F. Kennedyt – becenevén Big Johnt - 2007-ben vonták ki a hadrendből.
2025. 04. 09., 21:11
Kovács Krisztián ezredest 2025. január elsejei hatállyal nevezték ki az MH Kiss József 86. Helikopterdandár élére.
2025. 04. 07., 23:10
Az űrkutatás iránt érdeklődő fiatalok körében méltán népszerű CanSat Verseny kétnapos döntőjét idén is az MH Böszörményi Géza Csapatgyakorlótér Parancsnokság tatárszentgyörgyi gyakorlóterén rendezték meg.
2025. 04. 02., 12:29
Bócsa szélén a Kukla Csárdához tartozó területen látható egy szovjet gyártású Li-2-es repülőgép.

  Legfrissebbek most

Mi történt azon a napon? Ha a Nap egy bizonyos szögből sütött a kecskeméti légibázis betonjára, sokáig egy ezüstös csík emlékeztetett a 2008. április 17-i repülésre.

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A II. világháború csendes-óceáni hadszínterét kezdetben a japán flotta uralta. A Pearl Harbor utáni hónapok a nyugati szövetségesek számára valóságos vesszőfutást jelentettek, amelynek során számos hadihajót és tengerészek ezreit vesztették el.