2024. 09. 06. péntek
Zakariás
: 393 Ft   : 354 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Zsukovszkijban marad a MAKSz

Zsukovszkijban marad a MAKSz
JETfly  |  2017. 10. 05., 12:02
Zsukovszkijban marad a MAKSz

Személyesen Vlagyimir Putyin engedélyezte, hogy a Nemzetközi Repülőszalon (MAKSz) továbbra is az eddigi helyszínen, Zsukovszkijban kerüljön megrendezésre és ne telepítsék át a kubinkai légibázisra.

Az áttelepítés költsége egyébként elérte volna a 100 milliárd rubelt, mivel hatalmas infrastrukturális beruházásra lett volna szükség az új helyen.

A hírt Putyin közvetlen környezetéből is megerősítették, valóban személyesen ő döntötte el, hogy maradjon minden a régiben – az ötlet egyébként már 2016 februárjában pattant ki a Védelmi Minisztérium hivatalnokainak a fejéből. Még abban az évben, szeptember hivatalosan is bejelentették, hogy a MAKSz költözni fog.

Az idei légiszalon megnyitója után azonban többen – közöttük nagy nevű bemutató- illetve berepülő pilóták – megkeresték Vlagyimir Vlagyimirovicsot és vázolták neki a helyzetet, azaz felhívták a figyelmét arra, hogy hatalmas pénzkiadással járna a költözés, gyakorlati haszon nélkül. Putyin pedig lépett és utasította helyettesét, Dimitrij Rogozint, hogy alaposan vizsgálja meg a költözés körülményeit. Ennek eredményeképpen elkészült egy utasítás, amelyet Putyin szeptember 28-án alá is írt, és a MAKSz marad a régi helyén.

A dokumentum szerint a kétévente megrendezett MAKSz közötti évben a Védelmi Minisztérium megtartaná az „Armija” Nemzetközi Haditechnikai Fórumot. Ezt a „Rosztech” támogatná és cserében Zsukovszkijban maradna a MAKSz is.

Vannak azonban olyan nemzetközi követelmények, amelyeknek meg kell tudni felelni. Ilyen például, hogy legalább 80 bemutató standnak kell lennie, a nézők részére 300 ezer négyzetméteres látogatóteret kell biztosítani, a repülő eszközök számára 140 ezer négyzetméteres zónát, legalább 200 kiszolgáló állóhellyel és legalább 3200 méteres felszállópálya szükséges. A kubinkai helyszín több szempontból sem felel meg ezeknek a feltételeknek, a kiállító pavilonoktól például 15 km-re van, a felszállópálya pedig csak 2500 méteres, ráadásul csupán 30 cm-es a betonborítása – ugyanez Zsukovszkijban 5600 méter és a beton 1 m(!) vastag, azaz korlátozás nélkül alkalmas a legnehezebb repülőgépek fogadására is.

A jelentésben kitérnek arra is, hogy a hatnapos rendezvény alatt 4-500 ezer látogató közlekedését kell biztosítani, amihez Kubinkára autópályát kellene építeni – ez pedig nem szerepel az állami útépítési tervekben. A már meglévő M-1-es autópályát fel kellene újítani – a tervekben ezt 2020-ra tették és a költségeket is akkorra tervezték be hozzá. A szállításhoz 95 vonatszerelvény és 220 autóbusz terven felüli beállítása is szükséges lenne, ezek átcsoportosítása is jelentős problémát okozna.

A Kubinkára történő közlekedés és szállítás körülményeinek szükséges mértékű fejlesztése 78,9 milliárd rubelt vinne el, a további, kihagyhatatlan fejlesztések még legalább18,5 milliárdba fájnának - parkolót kellene építeni 40 ezer gépkocsinak, ellenőrző pontokat kialakítani az autók és napi 150 ezer látogató biztonsági átvizsgálásához és még számos egyéb beruházás is szükségessé válna.

A jelentés kiemeli a tényt, mely szerint Zsukovszkij alapból megfelel az elvárásoknak, ráadásul az állami költségvetést egy kopejkával sem terheli, mivel a bemutató cégek állnak minden költséget. A MAKSz az elmúlt években jelentős nemzetközi rendezvénnyé forrta ki magát, a világ minden tájáról érkeznek kiállítók és látogatók az egyre népszerűbb eseményre.

Fotók: Vitalij V. Kuzmin

Forrás: www.kommersant.ru

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 07. 30., 09:00
Bár napjainkban a szerepe már jelentősen csökken, a Panavia program során kifejlesztett repülőgép még mindig első vonalbeli csapásmérőnek számít. A prototípus fél évszázaddal ezelőtt emelkedett először a levegőbe.
2024. 08. 05., 09:15
Már korábban is hírt adtunk lapunkon arról, hogy hazánkhoz hasonlóan Hollandia és Ausztria is az Embraer új katonai szállító repülőgépét, a C-390-est szerezné be kiöregedő Hercules flottájuk cseretípusaként. A tervekből Farnborough-ban lett konkrétum.
2024-08-28 10:30:49
Megérkezett a KLM amszterdami bázisára a holland királyi légitársaság első Airbus A321neo típusú repülőgépe. A keskenytörzsű, főként európai járatokat teljesítő repülőgép a legújabb technológiát képviseli, alacsonyabb fogyasztású és károsanyag-kibocsátású, mint az eddigi repülőgépek.
2024-08-26 13:42:43
Az olimpikonok után, augusztus 28. és szeptember 8. között a paralimpikonoké lesz a főszerep Párizsban, ahol 39 magyar sportoló képviseli hazánkat 13 sportágban. Őket a Wizz Air menetrend szerinti járatával, a Team Hungary dizájnt viselő repülőgéppel repíti a francia fővárosba augusztus 25-én és 26-án, majd a játékok után vissza Budapestre.
2024-08-20 21:30:00
Augusztus 20-án már hagyomány, hogy az államalapítás ünnepének részeként - a tisztavatást követően - légiparádét rendeznek Budapesten. Nem volt ez másképp idén sem: a Magyar Légierő merev- és forgószárnyas típusai különböző kötelékekkel és szóló bemutatókkal készültek az eseményre.
   MÁSOK ÍRTÁK
2024. 09. 04., 10:14
A tegnapi napon a megszokott helyszínen, a Gyöngyös melletti pipishegyi repülőtéren kezdetét vette a Magyar Honvédség hagyományos őszi kutató-mentő gyakorlata, az Air Wolf Hunting.
2024. 09. 03., 11:32
Második alkalommal rendeztek sikeres reptérnapot a kiskunfélegyházi repülőtéren a napokban.
2024. 08. 30., 10:52
Ezekben a napokban célegyenesbe érkezik a 29. börgöndi repülőnap szervezése, a vármegye hosszú ideje legnépesebb rendezvénye szeptember 8-án, vasárnap várja látogatóit.
2024. 08. 28., 09:31
Az 1975 decemberében érkezett HA-YLR lajstromjelű Jak-40-es a típus első példánya volt Magyarországon, korábban magyar pilóta ilyen gépen nem repült.

  Legfrissebbek most

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A II. világháború csendes-óceáni hadszínterét kezdetben a japán flotta uralta. A Pearl Harbor utáni hónapok a nyugati szövetségesek számára valóságos vesszőfutást jelentettek, amelynek során számos hadihajót és tengerészek ezreit vesztették el.