2024. 09. 06. péntek
Zakariás
: 394 Ft   : 354 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Meghirdették az Aviation X pályázatait

Meghirdették az Aviation X pályázatait
JETfly  |  2019. 11. 07., 15:27

Az Emirates, az Airbus, a Collins Aerospace, a GE Aviation és a Thales által létrehozott, startupokat támogató inkubátor, az Aviation X Lab célja a repülés forradalmasítása, a jövő repülést segítő technológiáinak kifejlesztése. A 2017-ben indult kezdeményezéshez most csatlakozott a du telekommunikációs cég.

Az Arab Emirátusok gazdaságában kulcsfontosságú szerepet tölt be a légiközlekedés, hiszen 47.4 milliárd amerikai dollárral járul hozzá a GDP-hez. Ez az összeg az előrejelzések szerint 2037-re megháromszorozódik*. Az iparág már most 800 ezer embernek biztosít munkát. Az Aviation X létrehozásakor a szektor technológiai megújulását, és a fenntarthatóságot tartották szem előtt az alapítók.

Az Aviation X Lab 2020 elejéig várja az első ötleteket, projektjavaslatokat. A pályázóknak két cél elérésére kell javaslatokat benyújtani:  

1. cél: karbonnegatív repülés. A repülés mint iparág a világ szénkibocsátásának mindössze 2 százalékáért felel. A légitársaságok 115 gramm szén-dioxidot termelnek utaskilométerenként. Ez évente 859 millió tonna szén-dioxidot jelent. A cél, hogy 2030-ra ez a szám drasztikusan, 100 grammal, 87 százalékkal csökkenjen, vagyis egy utas egy kilométeren már csak 15 grammnyi szén-dioxid-kibocsátást jelentsen.

2. cél: a repülőterek újragondolása. Miközben a turizmus várhatóan a duplájára nő az elkövetkező 15 évben, ami további 3.4 milliárd utast jelent, a jelenlegi repülőterek nem lesznek képesek kezelni a megnövekedett forgalmat. A cél az, hogy az újratervezett repterek négyzetméterenként 10 utas befogadására legyenek képesek, és a biztonsági beléptetések hossza maximum 10 percre csökkenjen.

Az Aviation X Lab ezért startupokat, innovátorokat, tudományos kutatókat, civil szervezeteket, aktivistákat hív meg, hogy pályázzanak ötleteikkel. Az inkubátorcég a legjobb csapatokat Dubajba hívja, hogy közösen alkossanak, kísérletezzenek és fejlesszenek prototípusokat az erre kialakított speciális területen, az úgynevezett „Area 2071”-ben. Maximum négy csapatot választanak majd ki, akik további támogatást kaphatnak kockázatitőke-befektetőktől és más befektetőktől.

Az Aviation X Lab megnyitóján három újdonságot mutattak be – az egyiket a Thales-től, a másik kettőt az Emirates-től.

A Thales a Solo névre keresztelt virtuális asszisztensét hozta el, amely a repülés biztonságának további növeléséhez járul hozzá, és a kapitány munkáját segíti. Felhasználva az összes rendelkezésre álló adatot, a Solo folyamatosan javaslatokat tesz a gép személyzete számára a legideálisabb repülési útvonallal kapcsolatban, növelve ezáltal a repülés hatékonyságát és az utasok kényelmét.

Az Emirates két olyan megoldást mutatott be, amelyek a mesterséges intelligenciára épülnek. Az egyik ezek közül a fenntarthatósági célokat, nevezetesen az élelmiszer-pazarlás csökkentését segíti elő. A másik a Bahja névre keresztelt alkalmazás, amely valós időben, arcfelismeréssel elemzi az alkalmazottak boldogságszintjét. A fejlesztők szerint az alkalmazottak hangulata meghatározza az ügyfelek elégedettségét is, így ez az információ minden munkaadó számára fontos.

Az Aviation X Labet 2017 októberében alapították HH Sheikh Mohammed bin Rashid Al Maktoum, az Egyesült Arab Emírségek miniszterelnökének jelenlétében.

Az inkubátor cégről további információ a honlapján, illetve ebben a videóban található.

*az IATA adatai

Az Area 2071-ről

További információkért kérjük, látogasson el a http://area2071.ae/ oldalra.

Forrás: LOW PR

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 07. 30., 09:00
Bár napjainkban a szerepe már jelentősen csökken, a Panavia program során kifejlesztett repülőgép még mindig első vonalbeli csapásmérőnek számít. A prototípus fél évszázaddal ezelőtt emelkedett először a levegőbe.
2024. 08. 05., 09:15
Már korábban is hírt adtunk lapunkon arról, hogy hazánkhoz hasonlóan Hollandia és Ausztria is az Embraer új katonai szállító repülőgépét, a C-390-est szerezné be kiöregedő Hercules flottájuk cseretípusaként. A tervekből Farnborough-ban lett konkrétum.
2024-08-20 21:30:00
Augusztus 20-án már hagyomány, hogy az államalapítás ünnepének részeként - a tisztavatást követően - légiparádét rendeznek Budapesten. Nem volt ez másképp idén sem: a Magyar Légierő merev- és forgószárnyas típusai különböző kötelékekkel és szóló bemutatókkal készültek az eseményre.
2024-08-13 15:48:44
Hosszas előkészítő munkálatok után, idén ősszel elkezdik felújítani a kecskeméti MH Egészségügyi Központ Repülőorvosi, Alkalmasságvizsgáló és Gyógyító Intézet barokamrája műszaki vezérlését.
2024-08-06 12:54:34
A Puma vadászezred gyásznapjának 80. évfordulójára emlékezve, 2024. augusztus 7-én, szerda délelőtt, az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár 3 gépes Gripen köteléke tisztelgő repülést hajt végre a Kereki – Balaton – Balatonalmádi – Veszprém-Jutas repülőtér – Káld – Kenyeri repülőtér – Fertőszentmiklós – Sopron útvonalon.
   MÁSOK ÍRTÁK
2024. 09. 04., 10:14
A tegnapi napon a megszokott helyszínen, a Gyöngyös melletti pipishegyi repülőtéren kezdetét vette a Magyar Honvédség hagyományos őszi kutató-mentő gyakorlata, az Air Wolf Hunting.
2024. 09. 03., 11:32
Második alkalommal rendeztek sikeres reptérnapot a kiskunfélegyházi repülőtéren a napokban.
2024. 08. 30., 10:52
Ezekben a napokban célegyenesbe érkezik a 29. börgöndi repülőnap szervezése, a vármegye hosszú ideje legnépesebb rendezvénye szeptember 8-án, vasárnap várja látogatóit.
2024. 08. 28., 09:31
Az 1975 decemberében érkezett HA-YLR lajstromjelű Jak-40-es a típus első példánya volt Magyarországon, korábban magyar pilóta ilyen gépen nem repült.

  Legfrissebbek most

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A II. világháború csendes-óceáni hadszínterét kezdetben a japán flotta uralta. A Pearl Harbor utáni hónapok a nyugati szövetségesek számára valóságos vesszőfutást jelentettek, amelynek során számos hadihajót és tengerészek ezreit vesztették el.