Egy-egy nemzetközi gyakorlat céljai között szerepel a másik nemzetek repülőgépeinek megismerése kívülről-belülről. Ha lehetőség kínálkozik levegőbe is emelkedik vele az érdeklődő külföldi pilóta.
Pénteken délelőtt a megszokottnál is mosolygósabb volt Helen White százados, a Dragon Nest 04 gyakorlat női pilótája. Általában egy Tornado F3 első ülésében található, de most egy hátsó üléses repülés lehetőségére várt. A várakozás nem véletlen, délután egy MiG-29-essel emelkedhet el Kecskemét betonjáról. Az időjárás változó, de a COMEO feladatra felszálló gépek után már ők következnek. Gárdus Tibor alezredes vezetése alatt gurul ki a 26-os oldalszámú gép. A felszállás után közel egy órát repülnek. Kíváncsi szakemberek veszik körül a gépből kiszálló pilóta hölgyet, és élményeiről kérdezgetik.
- Hihetetlenül lenyügöző volt a MiG-29-en repülni, nagy tapasztalatot jelentett számomra.A felszállásnál esett az eső, de a légtérben jó idő volt.A Tornado-val összehasonlítva a MiG-29 sokkal jobban manőverezhető, sokkal nagyobb túlterhelés hozható vele létre, gyorsabban fordul. A sebesség tartomány és a felgyorsulás hasonló mint a Tornado-é.A gyakorlat első napján légiharcoltunk a MiG-29 ellen, a második napon a Gripenek ellen.Nagyon érdekes volt, a Fulcrum nagyon jó a légiharcban.
A rövid repülés láthatóan nagy élményt jelentett Helennek és biztos, hogy már más szemmel néz az orosz gyártmányú vadászgépre ettől a naptól kezdve.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Mi történt azon a napon? Ha a Nap egy bizonyos szögből sütött a kecskeméti légibázis betonjára, sokáig egy ezüstös csík emlékeztetett a 2008. április 17-i repülésre.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.