A Szuhoj Szu-27 Flanker típuscsalád kétségtelenül a szovjet/orosz katonai repülőgépgyártás egyik, ha nem a legjobb produktuma, mely napjainkban is az orosz légierő legpotensebb, rendszerben álló vadászgépe. Az ukránok azonban a közelmúltban – kijátszva az oroszokat - eladták egy amerikai magáncégnek két repülőképes Szu-27UB gépüket, melyeket egy Antonov szállítógép segítségével már el is szállítottak az Egyesült Államokba. Bár hivatalosan a gép magántulajdonba került, nem kell nagy fantázia ahhoz, hogy elhiggyük, hamarosan amerikai katonai pilóták is repülnek majd a kétüléses géppel, az oroszok nem kis bosszúságára…
Az alap Szu-27A is kiváló vadászgép, ugyanakkor a konstrukció rendkívül jól továbbfejleszthető, ezt mi sem bizonyítja jobban, mint az 1980-as évek eleje óta megjelent számtalan új alváltozat, például a Szu-30-as vadászbombázó család, vagy a Szu-34-es csapásmérő, illetve a legújabb fejlesztés, a Szu-35. A konstrukció ugyan immár három évtizede ismert, azonban mégsem szerencsés az oroszok szemszögéből, hogy az amerikaiak kezére kerülnek repülőképes példányok. Ezeket ugyanis innentől kezdve szabadon tudják majd alkalmazni különféle tesztelésekre, illetve akár a Red Flag hadgyakorlaton valósághü légiharcokban is kipróbálhatják ellene az amerikai vadászgépeket.
A gépeket leszerelt vezérsíkokkal egy Antonov An-124-es szállítógéppel vitték az Egyesült Államokba
Az ukránok lépése a kínaiak számára is bosszantó, hiszen a Kínai Népi Felszabadítási hadsereg légiereje is több száz különféle Szu-27-es és Szu-30-as harci géppel rendelkeznek, akárcsak India.Az amerikaiak kezére került Szu-27-esekre némi átalakítás vár, hiszen a cirill betüs feliratokkal ellátott és metrikus müszerekkel felszerelt pilótafülkét „amerikanizálni” kell. Feltehetően számos pótalkatrész és hajtómü is érkezik a gépekhez, hiszen ezek nélkül megoldhatatlan lenen a hosszú távú üzemeltetés. Ugyancsak kellenek müszaki szakemberek és képzett, nagy tapasztalatú oktatópilóták is.
Ukrajna az egykori szovjet légierő hagyatékából örökölt Szu-27 Flanker harci gépeket, melyek napjainkban is szolgálatban állnak
Hivatalosan a gépeket egy magáncég vásárolta meg és repülőnapokon kívánja használni, illetve pénzért utasokat repültetni velük, azonban ez feltehetően csak a „fedő sztori”, a háttérben vélhetően amerikai kormányzati szervek, esetleg a CIA áll.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
A C-17 Globemaster III már csak óriási méretei miatt is a stratégiai légi szállítás egyik legfontosabb és legsokoldalúbb repülőgépe, mondják a Nehéz Légiszállító Ezred katonái. A légi jármű Kenyeri fölött a kivételes teherdobó képességét bizonyíthatta.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.