Üzemanyag problémák miatt egy NAVY komp fedélzetén kényszerült landolni az amerikai haditengerészet egyik F-14 Tomcat gépe. A gyakorlatilag lehetetlen manővert a rendkívűl erős, szinte orkánerejű szembeszél, a pilóta 7000 órás hajófedélzeti rutinja, és a Tomcat hihetetlenül erős futóműve tette lehetővé.
A pilóta felkészült a katapultálásra az átesét határán küzködő gépből, amikor észrevette a kompot maga alatt. Mivel pár méter választotta el az öböl vizétől, egy "Isten segítset" követően megemelte a gép órrát ami a sebességét elvesztve kb. 3 falábnyi* magasságból az üres komp fedélzetére zuhant a személyzetnek nem kis riadalmat okozva. A komp kezelő Tom Jones hadnagy csak ennyit mondott a New York Timesnak "Mit éreztem? Hát azt hogy becsináltam a félelemtől. Aztán bepisiltem a boldogságtól, hogy nyugdíj előtt végre leszállt egy repülő az én kis kompomra. Köszönöm Uram! A gatyámat formalinba teszem, soha nem fogom kimosni." A pilóta megrovásban részesült, majd törölték a megrovást a gép megmentése miatt. Nem vagyok büszke magamra, de Isten velem volt! Isten áldja Amerikát! - mondta Lazlo Istenes, a magyar származású pilóta.
A gépet a komp a közeli múzeumba szállította, ahol az ma zarándokhely lett. A Pápai Hivatal vizsgálja csoda történt-e. Fotó: Eric McCarthy
*A zuhanó gépek magasságát régi kalózhagyományok alapján, a szlengben falábban adják meg. Egy faláb egyenlő 3 lábbal, azaz kb. 1 m.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
2024 november első felében immár nyolcadik alkalommal tartották meg a CRUZEX-et. A legnagyobb latin-amerikai légierő gyakorlaton ezúttal 16 országból 3000 katona és 100 repülő eszköz vett részt.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.