2025. 04. 23. szerda
Béla
: 409 Ft   : 358 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Makett bemutató - Amodel An-26

JETfly  |  2005. 03. 25., 09:57

Az Amodel választékában szereplő An-26-os makettből könnyen elkészíthető a Magyar Légierő egyik ilyen típusú repülőgépe is, így nagy érdeklődésre tarthat számot a hazai makettezők körében.

Huhh 44x30x8 cm! Ez az Amodel An-26-osának a doboz mérete. Egyértelmüen marketing okokból ekkora, ugyanis a doboztetőt leemelve egy mindössze 20x13 cm-re csomagolt müanyaghalmot találunk. Ez lenne az An-26-os? Minden alkatrész megvan? A válasz igen, ugyanis a törzset két részre vágták, a szárnyat pedig háromra, a svanc szintén külön elem. Az alkatrészek 20 öntőkereten találhatóak. Kapunk még egy 10 oldalas összeállítási és festési útmutatót, egy extra lapot egy lengyel LOT-os festésü szállítógéphez, valamint két matricát, egyet az említett extra lengyel géphez és egy másikat, amiből két lengyel és két orosz (szovjet) gép díszíthető fel. A színes LOT-os és a három szürke mellett az igazán érdekes a negyedik terepszínü, Afganisztánban használt gép.

Ezen a linken megtekinthető a kész makett. Az afganisztáni festés:http://vif2ne.ru/smf/forum/2/gallery/Kasatka/000006542B9EA082/getEgy szürke változat nem a dobozban található matricával:http://www.aircraftresourcecenter.com/Gal3/2901-3000/Gal2987_An-26_Dedigurov/gal2987.htm

Fontos kérdés, hogy vajon elkészíthető-e a Magyar Légierőben használt változat. Igen is meg nem is. A frissen vásárolt ukrán gép, dobozból nem, mert az egy újabb változat, de a korábbiak igen. A két változat a sugárhajtómü levegőbeömlőjének elhelyezésében különbözik legfeltünőbben. Míg a korábbi gépeken ez a jobboldali hajtómü gondola oldalán, a későbbi változatoknál a tetején került kialakításra.

Képek a magyar gépekről:

Temesvári Péter képei.http://aviatika.rkk.hu/an26.htmlIszonyat jó képek a Takács Zoltántól.http://www.makettinfo.hu/?jobb=anyagok/pics/an-26/index.htmToperczer István képei.http://archivum.jetfly.hu/rovatok/jetfly/hirek/an-26kotelek/Jetflyhttp://archivum.jetfly.hu/rovatok/galeria/fotok/katonai/an26/http://archivum.jetfly.hu/rovatok/galeria/fotok/katonai/ancsa_030604/

Sövegjártó Zoltán fotói.http://archivum.jetfly.hu/rovatok/galeria/fotok/katonai/an-26_030220/http://archivum.jetfly.hu/rovatok/galeria/fotok/an26_040317/Tőrös “Aranysas” István élménybeszámolója.http://archivum.jetfly.hu/rovatok/repules/katonai/legierok/2004090601/

A részletek

A makett meglehetősen sorjás, a finom, szinte alig látszó panelvonalakat (hogy ez hiba-e vagy pozitívum mindenki döntse el maga), egy gyenge csiszolással akaratlanul is eltüntethetjük. Csiszolni pedig kell! Mivel a törzs két darabból áll a ragasztásnál ügyeljünk rá, hogy ne csavarjuk el egymáshoz képest a két törzsfelet. A darabok pontos összeragasztása nem könnyü, ugyanis semmilyen illesztő bütyök vagy egyéb hasonló elem nincs kialakítva. A helyzetet nehezíti, hogy a ragasztandó felületek is sorjásak. Ha nem sikerül egymással párhuzamosra csiszolni a ragasztandó felületeket, akkor különösen a függőleges illesztésnél kellemtelen meglepetésként a törzsben könnyen egy törést készíthetünk, ami a hosszúság miatt nagyon feltünő lesz. Egy milliméteres eltérés a függőlegestől az illesztésnél, kb. 3-5 mm-t jelent a gép végénél. A makett lehetőséget ad, a nyitott rámpával való elkészítésre is. A belső térhez kapunk padlólapot, lehajtható padsort. Aki díjat akarna nyerni az An-26-os makettjével annak azért illik egy pár plusz órát rászánni a belső részletezésre. Érdekes extra, hogy a kerekeket gyárilag lapították, azaz imitálták a gép súlya miatt lelapuló gumikat. Mivel sok a nagyméretü alkatrész, hosszú és nagy ragasztási felületekkel, nagy súllyal, különösen figyeljünk a ragasztásnál a száradási időre. A kapkodás miatt az illesztések könnyen deformálódhatnak. Tervezzük meg előre a törzs összeillesztését, tegyünk több szárazpróbát, találjuk ki, hogy mivel tudjuk a törzsfeleket egymáshoz szorítani, majd alátámasztani. Ha nem nyitjuk ki a rámpát, alkalmazzunk segédfelületeket a törzsillesztésnél.Az oldal ablakok beragasztására nagyon figyeljünk oda, vagy használjunk valamilyen nem maró ragasztót. A szárazpróbát itt is végezzük el.

Összességében egy izgalmas makett az Amodel An-26-osa. Ha nem akarunk magyar gépet készíteni több tucatnyi ország civil és katonai gépe közül, tudunk választani.

Antonov makettek.http://archivum.jetfly.hu/rovatok/jetfly/honap/05marcius/antonov_05.03.17/HAD matrica.http://www.had.hu/an26webm1.htm

A bemutatott makettet a VPP internetes webáruházában lehet megvásárolni: www.soviet-airforce.com

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2025. 04. 01., 18:00
Svédország - novemberben aláírt szándéknyilatkozatának folytatásaként - hivatalosan is megerősítette, hogy a brazil Embraer C-390 típusával modernizálja szállító repülőgép flottáját, búcsút intve a kiöregedő C-130H Herculeseknek.
2025. 03. 31., 09:15
Február 6-án tette közzé az ukrán védelmi minisztérium az első képet egy, már hazai felségjelzéseket viselő Mirage 2000-5F-ről. A kétüléses változatot ábrázoló kép felirata szerint ráadásul az első példány már Ukrajnában van.
2025. 03. 21., 09:15
2006. március 21-én nagyszabású eseményre, a Magyar Légierő első öt JAS 39 Gripenjének (3 C és 2 D változat) érkezésére várták a sajtó képviselőit a Kecskeméti Repülőbázison. A repülőgépeket a Magyar Légierő négy, illetve a Svéd Légierő három hajózója repülte hazánkba. A kétórás út a Svéd Védelmi Beszerzések Hivatalának linköpingi területéről indult.  
2025-04-09 17:00:19
Ramstein Flag 2025 - A dániai Skrydstrup légibázisra látogatott el dr. Böröndi Gábor vezérezredes, a Honvéd Vezérkar főnöke, ahol a többnemzeti repülő harcászati gyakorlatról és az azon részt vevő magyar állomány feladatairól tájékozódott.
   MÁSOK ÍRTÁK
2025. 04. 23., 10:29
A NASAMS rendszer rakétatöltése precizitást és összehangolt csapatmunkát igényel.
2025. 04. 22., 15:23
Délutáni és esti kiképzési gyakorlatot tart a kecskeméti repülődandár kedden, szerdán és csütörtökön - közölte a Magyar Honvédség vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár a közösségi oldalán.
2025. 04. 22., 14:00
Világszerte több tucatnyi olyan telep található, ahol kiérdemesült, vagy leállított repülőgépeket tárolnak alkatrészbányaként, illetve a légiforgalomba visszatérés reményében.
2025. 04. 10., 09:43
Az amerikai haditengerészet utolsó hagyományos meghajtású repülőgép-hordozóját, az egykori USS John F. Kennedyt – becenevén Big Johnt - 2007-ben vonták ki a hadrendből.

  Legfrissebbek most

Április első hetének egyik fő repülős híre volt Kolumbia elnökének közösségi médiában tett bejelentése, melynek értelmében a svéd Saab Gripen E/F típusával korszerűsítenék az ország légierejét.

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A II. világháború csendes-óceáni hadszínterét kezdetben a japán flotta uralta. A Pearl Harbor utáni hónapok a nyugati szövetségesek számára valóságos vesszőfutást jelentettek, amelynek során számos hadihajót és tengerészek ezreit vesztették el.