A hadműveleti területen ténykedő, vagy oda akár kontinenseket is átívelő áttelepüléssel érkező repülőgépek számára a szó szoros értelmében életbevágó, hogy a megadott időben és helyen találkozzanak az „égi benzinkúttal”, a légi utántöltő repülőgéppel.
A navigációs precizitást, első osztályú repülőgép-vezetői tudást igénylő müveletet nem lehet elégszer gyakorolni, hiszen egy „lekésett randevú” vagy egy rossz manőver emberéleteket követelhet, valamint hatalmas anyagi károkat okozhat. Éppen ezért az MH Pápa Bázisrepülőtéren települt C–17 Globemaster III-asok is rendszeresen gyakorolják ezt a müveletet. A közelmúltban végrehajtott feladatuk azonban több tekintetben is unikum volt. Egy felszállás során gyakorolták ugyanis a légi utántöltést, a „touch and go”-t (átstartolást), valamint a teherdobást. S az igazi különlegesség: a Nehéz Légi Szállító Ezred (HAW) ezúttal a fedélzetre invitálta a katonai sajtó képviselőit is, hogy első kézből szerezzenek benyomásokat erről a roppant bonyolult feladatról.
Forrás: Magyar Honvéd 2015. június
A NATO Görögországban megrendezett, a légi hadműveletek összehangolását célzó Ramstein Flag gyakorlatának különböző részterületeit az ARANYSAS decemberi számában - mintegy „felülnézetben” - bemutattuk. A végrehajtott repülésekbe és a gyakorlat „alulnézetébe” Tősér Péter alezredes, az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár megbízott parancsnok-helyettese avatja be az olvasókat.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.