Súlyos alkatrészhiánnyal küszködnek az Indiai Légierőnél, ugyanis kiderült, hogy a Hawk gyakorlógépek 25 százaléka a földön vesztegel új alkatrészre várva. Ezt A.K. Antony védelmi miniszter is elismerte, elmondása szerint a probléma jelenleg 16 gépet érint.
A dolog meglepőnek tünhet, ugyanis a Hawk flotta viszonylag új, az első gépek 2008-ban kerültek az országba. A típusból jelenleg 66 darab áll szolgálatban, és a pilótanövendékek kiképzésére használják, azon belül is az utolsó fázisban kerülnek Hawk-ra a kadétok a kiképzési program szerint. Ennek ellenére a helyzet jelenleg bonyolultabb, mivel két évvel ezelőtt a HPT 32 típust kivonták a szolgálatból, így az ország alapkiképző repülőgép nélkül maradt, a Hawk-ok leállása így különösen érzékenyen érinti a légierőt.
A védelmi miniszter a probléma ismertetése mellett azt is elmondta, hogy már folyamatban van a tartalék alkatrészek beszerzése, azonban részleteket nem közölt. Hasonló problémákkal egyébként már meglepően korán, a rendszeresítés évében is találkoztak az indiaiak. Akkor, 2008 májusában egy gép balesetet is szenvedett, ami a hivatalos információk szerint pilótahiba miatt következett be, ugyanakkor a légierő panaszkodott a tartalékeszközök problémáira, és az alacsony, 40 százalékos rendelkezésre állásra.
A JETfly magazin 2000 óta szolgáltatja a friss hazai és nemzetközi híreket a katonai repülés világából! A töretlen bizalmat megköszönve kívánunk Olvasóinknak Kellemes Karácsonyi Ünnepeket és Repülős Élményekben Gazdag, Boldog Új Évet!
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.