2015. május 26-án a Brazil Haditengerészet átvette az első modernizált Skyhawk gépét az Embraertől. A korábban AF-1 jelzéssel futó együléses gépek AF-1B jelzést, míg az AF-1A kétülésesek AF-1C jelzést kapnak, és várhatóan 2028-ig maradnak hadrendben. A 2009-ben kötött szerződés értelmében összesen kilenc harci és három kétüléses gép modernizációja és leszállítása van tervben a VF-1 haditengerészeti vadászrepülő század számára, amely São Pedro da Aldeia-ban települ.
Az A-4BR elnevezésü program vezetője a hazai Embraer, amely az Elbit brazíliai leányvállalatával, az AEL Sistemas céggel dolgozik együtt a modernizáción, utóbbi az analóg pilótafülke „glass cockpit”rendszerüre történő cseréléséért felel. A szerződés értelmében megtörténik a repülőgép szerkezetének felülvizsgálata és megerősítése, továbbá új, Elta EL/M-2032 többfunkciós radar, besugárzásjelző rendszer (RWR), egy harmadik magas frekvenciás (VHF) rádió, új datalink rendszer, fedélzeti oxigénellátó rendszer (OBOGS), HOTAS rendszer, fejmagasságú kijelző (HUD), két színes multifunkciós kijelző, taktikai légi navigáció (TACAN), és radaros magasságmérő telepítése is. A most modernizálásra kerülő gépeket eredetileg Kuvait gyártotta még 1976 és 1978 között A-4KU Skyhawk II néven és 1997-ben került 23 példány Brazíliába belőlük.
Az első modernizált Skyhawk (Fotó: Embraer)
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
A Gripen-felhasználók meglehetősen szűkkörű csoportjának talán legegzotikusabb tagja Thaiföld. A Délkelet-Ázsiában fekvő alkotmányos monarchia katonai vezetői még 2008-ban választották ki a Saab cég negyedik generációs vadászbombázóját. Jól tették.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.