A kínai Chengdu repülőgépgyár befejezte a J-20 (Fekete Sas) ötödik generációs repülőgép, negyedik prototípusának összeszerelését. Információk szerint a négy gép közül napjainkban mindössze kettő – a 2001 és 2002 jelű ‑ hajt végre repülési teszteket, míg a másik két repülőgép a földi teszteket teljesíti.
Az egyik repülési teszteket végrehajtó prototípusba két különböző hajtómü van beépítve, amelyik közül az egyik valószínüleg orosz gyártmányú: vagy az AL-31F vagy pedig az AL-41F típus. A másik hajtómü a kínai fejlesztésü és gyártású WS-10A típus. A másik repülő prototípus a kínai WS-10A hajtómüvekkel hajtja végre tesztjeit, amelyek gyártását a Liming Aeroengine Manufacturing Corporation cég végzi.
A J-20 fejlesztése lassan és nehézkesen halad. A Jane’s által idézett ukrán és orosz szakértők véleménye szerint a kínai szakembereknek ezidáig nem sikerült olyan szintre fejleszteni a WS szériájú hajtómüveket, hogy azokat az új vadászbombázó repülőgépben alkalmazni tudják. A hajtómüvek jelenleg megbízhatatlanok és a tolóerejük sem éri el a korábban tervezett értékeket.
Mindamellett úgy tünik a kínai szakemberek még kísérletez(get)nek, hiszen a gépek orr-része, a pilótakabin, valamint az orr-segédszárnyak (kacsaszárnyak) mind a négy prototípuson eltérőek. Ez nagy valószínüséggel azt jelenti, hogy a Chengdu mérnökeinek még nem sikerült megtalálniuk az arany középutat az aerodinamikai tulajdonságok és a „láthatatlanság” között. Hivatalos technikai adatok mindeddig nem kerültek napvilágra.
A JETfly magazin 2000 óta szolgáltatja a friss hazai és nemzetközi híreket a katonai repülés világából! A töretlen bizalmat megköszönve kívánunk Olvasóinknak Kellemes Karácsonyi Ünnepeket és Repülős Élményekben Gazdag, Boldog Új Évet!
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.