A MiG-29 front-vadász alkalmas az ellenséges légi célok megsemmisítésére a saját lokátorának hatótávolságán belül, és alkalmas a földi célok támadására a vizuális látótávolságon belül, nem irányított fegyverzet segítségével.
A nagy méretü szárnyak és az azokon elhelyezett mozgatható belépő-él biztosítja a gép jó repülési jellemzőit fel és leszálláskor, valamint a manőverezőképességet, és ellenőrizhetőséget szubszonikus sebesség tartományban, beleértve a nagy állás-szöggel való repülést. A MiG-29 a világon a legelső repülőgép, amelynek a szívócsatornája két féle képpen müködik. A levegőben a nyitott szívócsatornán keresztül a levegő a hajtómüvekhez jut. Földön történő gurulásnál a levegő a szárnyak felső részén kiképzett beömlőnyíláson keresztül jut a hajtómüvekhez, ezáltal megakadályozandó az idegen anyagnak a hajtómübe történő bejutását, különös tekintettel a nem megfelelő minőségü felszálló pályával rendelkező repülőterekre. A repülőgépbe kettő darab RD-33 típusu kétáramú hajtómü van építve. A MiG-29 az első olyan front-vadász repülőgép, amelynél a tolóerő-súly viszony 1 fölötti, ezzel biztosítva a rendkívüli manőverező képességet minden magassági és sebességi tartományban.
A repülőgépen elhelyezett berendezések:
- N-019 tüzvezérlő lokátor
- Optikai kereső, felderítéshez, azonosításhoz, automatikus célkövetéshez, Az optikai lokátor magába foglalja az infra vörös kereső és követő rendszert, mint távolságmérő és a sisakcélzó érzékelője.
- A tüzvezérlő lokátor és az optikai felderítő egység együttes alkalmazásával egy kivételes képességü rendszert alkotnak.
- A sisak-célzó berendezés, gyorsan befogja a céltárgyat, melyet a pilóta vizuálisan észlel a fülketető üvegén keresztül. A rendszer lehetővé teszi a célzást 15km távolságon belül, úgy hogy a rendszer a jeleket továbbítja a rakéták vezérlő egységéhez, ezálltal növelve a fegyverzet hatékonyságát.
- A repülőgép az ellenséges légicélokat "levegő-levegő" rakétákkal, míg a földi célokat bombákkal és nem-irányított rakétákkal küzdi le.
- Az R-27 típusu, különféle vezérlésü rakétákat a nagy távolságú légiharcnál alkalmazzuk.
A MiG-29 fegyverzeti rendszere hét külső függesztési pontból áll:
- "Levegő-levegő" közepes hatótávolságú légiharc rakéta: R-27
- "Levegő-levegő" kis hatótávolságú légiharc rakéta: R-73
- Nem irányított rakéták: S-5, S-8, S-24
- Légibombák 3000 kg súlyhatárig
- Egy 30mm-es egycsövü gépágyú 150db lőszerrel
Az optimálisan alkalmazott rendszer, felszerelés és fegyverzet, párosulva a tökéletes tervezéssel és a magas értékü hajtómü teljesítménnyel, biztosítja hogy a MiG-29 felülmúlja az olyan repülőgépeket, mint az F-15C vadász, 15%-kal jobb, mint az F-16, és 40%-kal mint a Francia Mirage 2000.
Nagy hatótávolságú légiharcot figyelembe véve a MiG-29 mint egy 20%-kal teljesíti túl a Mirage2000 teljesítményét, és teljes fölényt élvez az F-16-sal szemben.
A légi célok elleni harci alkalmazhatóságot figyelembe véve, a negyeik generációs MiG-29 eléri azt a kívánt szintet, amely a világ legjobb front-vadász repülőgépévé teszi, mely jóval felülmúlja az előző legtöbb számban gyártott harmadik generációs MiG-23M vadászrepülőgépet.
A repülőgép alapvető jellemzői
Felszálló súly
Normál: 14750kg
Maximum: 17720kg
Súly adatok
Fegyverzeti terhelés: 3000kg
Üzemanyag súly: 4300 l
Hajtómüvek száma,teljesítmény: 2X8300 N
Maximális sebesség
Földközelben: 1500km/h
Nagy magasságban: 2400km/h
Szolgálati csúcsmagasság: 18000m
Tolóerő-súly viszony felszálláskor: 1,12
Maximális túlterhelés: +9g
Légicélok észlelési távolsága : 60km
Geometriai adatok
Hossz: 17,32m
Magasság: 4,73 m
Fesz.táv.: 11,36m
Az új év mindig az új lehetőségekről is szól. Aki 2025-ben olyan karrierre vágyik, amely szakmai fejlődést és életre szóló élményeket kínál, most megteheti az első lépést álmai megvalósítása felé. Az Emirates január 12-én Budapesten tartja következő nyílt napját, ahol légiutas-kísérőnek lehet jelentkezni.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.