2024. 12. 22.
Zénó
: 414 Ft   : 399 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Bővülő kapacitások, növekvő cargo-forgalom Budapesten

JETfly  |  2015. 05. 07., 14:27

Dinamikus növekedés indult a légi teheráru szállítás (air cargo) területén az év elején Budapesten, ráadásul egyre újabb kapacitásokat kínálnak a magyar főváros repülőterén a légitársaságok. Hosszú évek stagnálása után a gazdasági fellendülés felszálló pályára állította a légi teheráru szállítást is, bár a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér nemcsak a magyar gazdaság cargo-igényeit szolgálja ki. 

2015 márciusában nem kevesebb, mint 10 %-al haladta meg a légi teheráru forgalom (air cargo) az előző év hasonló időszakának adatait. Az abszolút számok is a fejlődés tényét támasztják alá: a márciusban megmozgatott 8 300 tonna árú tömege rekordnak számít az elmúlt három év adataival összehasonlítva. A budapesti repülőtér ideális cargo-központtá válhat, hiszen jelentős fejlesztési potenciállal, kiváló közúti és vasúti összeköttetési lehetőséggel rendelkezik, méghozzá úgy, hogy 20 európai ország érhető el a repülőtér közúti vonzáskörzetének számító 1000 kilométeres sugarú körben.

Bővülő kapacitások, növekvő cargo-forgalom Budapesten

A cargo-forgalom fellendüléséhez az is hozzájárult, hogy számos új légitársaságot lehet igénybe venni a nagy értékü áruk szállításához. Tavaly március óta például olyan mértékben nőt az azeri Silk Way West légitársaság gépei iránt az igény, hogy a Boeing 767-300 típusú gépek helyett a legújabb Boeing 747-8F típusú gépeket állították szolgálatba a Budapest-Baku útvonalon. A naponta közlekedő Emirates-járat akár 12 tonnányi árut is képes elszállítani ún. belly cargo-ként, azaz az utasszállító gép alsó rakterében. A török Turkish Cargo heti 2-ről háromra emelte budapesti járatai számát, amiket általában Airbus A 310 illetve A 330-200 típusú gépekkel teljesít. A cargo-kínálatot bővíti az idén május elejétől induló heti négy Peking-Budapest Air China járat, amelynek fedélzetén szintén járatonként akár 10 tonnányi áru is szállítható.

Bővülő kapacitások, növekvő cargo-forgalom Budapesten

„Kitartóan dolgozunk azon, hogy egyre több cargo-légitársaság válassza Budapestet célpontjául, hiszen a nagy nyugat-európai repülőterek túlzsúfoltak és egyre nehezebb szabad kapacitást találni náluk.” – emlékeztetett René Droese, a Budapest Airport ingatlangazdálkodási igazgatója. Hozzátette: „Budapesten minden feltétel adott ahhoz, hogy Közép-Európa vezető cargo-elosztó repülőterét fejlesszük ki, hiszen egyre több gép landol nálunk a Távol-Keletről, ahová a magyar elektronikai- és gyógyszeripar, a gépgyártás és más területek világszínvonalú termékeit szállítják vissza. A „keleti nyitás” gazdasági útvonalai a budapesti repülőtéren keresztül vezetnek.”

Éppen a teheráru-elosztó szerep erősítését szolgálja az is, hogy a Budapest Airport cargo-fejlesztésért felelős vezetői a héten részt vettek a müncheni Air Cargo Europe kiállításon és szakmai vásáron, ahol a légi szállítmányozás 62 országból érkezett 2 050 kiállítója ad egymásnak randevút. A kétévenként megrendezett müncheni szakmai fórumon 110 országból várnak vendégeket. A Budapest Airport vezetői számos potenciális fuvarozóval folytattak megbeszéléseket Münchenben.

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 07., 20:15
Egy hely, ahol találkozik a legmodernebb haditechnika az örök klasszikusnak számítóval: a Nemzeti Közszolgálati Egyetem Hadtudományi és Honvédtisztképző Kar állami légiközlekedési szakán nem csak pilótákat képeznek, hiszen a merev- és forgószárnyasok üzemeltetése és karbantartása legalább annyira fontos, mint azok vezetése.
2024. 11. 29., 14:54
2024. szeptember 30 - október 11. között Görögország volt a házigazdája a NATO legnagyobb idei hadgyakorlatának. A hazai szuperszonikusokon kívül 11 légierő gépei érkeztek a mediterrán légtérbe - brit, kanadai, francia, svéd, magyar, lengyel, román, spanyol, olasz, portugál, és amerikai felségjellel -, hogy bebizonyítsák: a szövetség haderőnemeinek sikeres együttműködésével készen állnak egy lehetséges támadás elhárítására.
2024-12-14 16:00:42
Kovács Krisztián ezredest nevezték ki az MH Kiss József 86. Helikopterdandár új parancsnokává 2025. január elsejei hatállyal. Elődje, dr. Bali Tamás dandártábornok az MH Összhaderőnemi Műveleti Parancsnokság parancsnokhelyetteseként folytatja katonai szolgálatát.
2024-11-18 16:45:23
Idén októberben megállapodás született arról, hogy különleges mentéseknél segédkezik egymásnak az EUFOR (European Union Force) és a konjici Prenj Hegyimentő Szolgálat. Az együttműködés aláírásakor a nemzetközi haderőt dr. Sticz László vezérőrnagy, az EUFOR Althea művelet parancsnoka, míg a bosnyák felet Almir Mahmutović, az önkéntes szervezet igazgatótanácsának elnöke képviselte.
   MÁSOK ÍRTÁK
2024. 12. 19., 11:57
A két H225M helikopter megérkezése, azt jelenti, hogy a megrendelt 16-ból már 14 a Magyar Honvédségnél van – tette hozzá Szalay-Bobrovniczky Kristóf.
2024. 12. 17., 12:25
A keskenytörzsű, közepes hatótávolságú utasszállítóhoz a légitársaság az amerikai Azorra lízing- és vagyonkezelő cég közvetítésével jutott hozzá.
2024. 12. 15., 22:13
Annak idején, amikor a Lockheed a P-3 Orion tervezésébe fogott, nem is volt kérdéses, hogy az óceánnal körülvett Ausztrália légierejénél is megjelenik majd a típus, de hogy valamivel több, mint fél évszázadon át, 2023 végéig repül majd a kengurus felségjellel, azt talán ők sem gondolták.
2024. 12. 13., 10:46
Az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandárnál tett látogatást dr. Böröndi Gábor vezérezredes, a Honvéd Vezérkar főnöke.

  Legfrissebbek most

Év végi kötelékrepülést hajtottak végre az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár pilótái tíz JAS-39 Gripen vadászgéppel. A kötelék gépei közül nyolc kiképzési repülést hajtott végre, és hozzájuk csatlakozott a készültségi géppár is.

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A II. világháború csendes-óceáni hadszínterét kezdetben a japán flotta uralta. A Pearl Harbor utáni hónapok a nyugati szövetségesek számára valóságos vesszőfutást jelentettek, amelynek során számos hadihajót és tengerészek ezreit vesztették el.