2025. 01. 03. péntek
Benjámin,Genovéva
: 412 Ft   : 398 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Kerozingőzös fotópályázat!

JETfly  |  2011. 02. 01., 15:40

A Kerozingőzös Portál nyílt fotópályázatot hirdet azon fotósok számára, akik repüléssel kapcsolatos témákat mutatnak be kreatív és különleges nézőpontokon keresztül. Az alábbi három témában várjuk a pályaműveket:

Airport

Egy polgári vagy katonai repülőtér mindennapjaiból kiragadott pillanatok, életképek. Bármilyen fotót vagy sorozatot elfogadunk, mely közvetve vagy közvetlenül, de mindenképpen kapcsolódik a repülőtérhez. A kép készülhet pl. a Ferihegyi Repülőtér galériájáról is, de pályázni lehet légifotókkal, kerítésről készült csendélettel, vagy épp egy kis füves vidéki reptér hangárjáról vagy vitorla üzeméről készült képpel is.

A repülő ember

Olyan portrékat, emberábrázolásokat várunk ebbe a kategóriába, melyeken keresztül a fotós a repülésről, a repülés szeretetéről mesél. Nem kritérium, hogy a képeken bármilyen repülőgép szerepeljen, a készítőn múlik, hogy az alkotás illeszkedjen a kategóriába. Ha valaki lefényképezte a világ legszebb mosolyú légi utaskísérőjét, esetleg a legvagányabb vadászpilótáját, azon portrékat szintén ide várjuk! :)

On final

Ha a spotterkedés lelkes híve vagy, ez a Te kategóriád. Mutasd meg, hogy nem csak egy kaptafára készített, tizenkettő-egy-tucat stílusú spotterfotókat lehet készíteni, hogy a Tiéd más, szebb, jobb, esetleg olyan típusról készült, amelyik Magyarországon szökőévente egyszer fordul csak meg. Ebbe a kategóriába olyan képeket várunk, melyeken a repülőgép legalább egyik - vagy az összes - futómüve kinti helyzetben van. Spotterkedésre fel - irány a legközelebbi repülőtér!

A pályázat időtartama, a nevezés módja Pályázni 2011. február 1-jétől 2011. március 7. éjfélig lehet. A nevezett képeket emailben kell elküldeni. Egy pályázó akár mindhárom kategóriában indulhat, kategóriánként maximum három fotóval, vagy öt képes sorozattal. Sorozat indítása esetén mindenképpen szükséges valamilyen kapcsolat a képek között (pl. ugyanaz a repülőgép szerepel rajtuk, egyazon cselekmény megörökítése, ugyanarról a személyről/csoportról készültek stb).

A pályamüvekkel szemben támasztott technikai követelmények Minőség

Pályázni lehet analóg és digitális képekkel, előbbi esetben a fotót szkennelve kérjük beküldeni. A fényképezőgép fajtája nincs megkötve, szívesen fogadunk akár mobiltelefonnal vagy Camera Obscurával készített fotókat is, amennyiben azok egy minimálisan elvárt minőséget elérnek. A nyilvánvalóan rossz minőségü (pl. életlen, sérült, kivehetetlen részeket tartalmazó, indokolatlanul zajos, alul vagy túlexponált stb) képek előzetes értesítés nélkül törlésre kerülhetnek. Ez alól kivételt képez, ha nagyon különleges témáról vagy extrém körülmények között készült fotóról van szó.

A képek digitális utómunkái a következő mértékben engedélyzetettek: vágás, expozíció korrekció, élesítés, lágyítás, színegyensúly és színek módosítása (pl. fekete-fehér kép vagy a kép egy részletének szürkítése), szennyeződések, karcok kiretusálása. Egyéb korrekció nem lehetséges (pl. a kép tartalmi részeinek megváltoztatása, új képelem beillesztése, meglévő részletek eltüntetése). A pályázónak a zsüri kérésére be kell mutatnia a témáról készített eredeti, módosítás nélküli fotót.

Tartalom

Amennyiben a feltöltött képen a pályázat tematikájába nem illő tartalom látható, illetve bármely része vagy egésze jogszabályba vagy közerkölcsbe ütközik vagy ütközhet, úgy minden további értesítés nélkül töröljük a fotót!

Amennyiben a feltöltött kép nem illeszkedik a megjelölt kategóriába, azonban egy másikba igen, a zsüri megváltoztathatja a nevezést, és másik kategóriába emelheti át a képet.

A képek mérete, típusa

A feltöltendő képek méretére az alábbiakat határozzuk meg:

- a kép hosszabbik oldalának mérete minimálisan 1280 pixel legyen;

- a feltöltött fotó mérete maximum 2MByte lehet;

- használható fájlformátum kizárólag JPG/JPEG, ésszerü tömörítési rátával.

Egyéb

A pályázaton bárki részt vehet, nemre, korra való tekintet nélkül. A nyeremény jellegéből fakadóan, amennyiben 18. életévét még be nem töltött személy a nyertes, a nyeremény átvételéhez, igénybe vételéhez szülői hozzájárulás szükséges.

A pályázaton a részvétel ingyenes, nevezési díj vagy egyéb más anyagi kötelezettség nem terheli a pályázókat.

Pályázni kizárólag saját készítésü képpel lehet, amely más pályázaton még nem nyert díjat.

Kategóriánként egy-egy nyertest hirdetünk, melyeket a zsüri választ ki. A nyertes képek, valamint a legjobb hatvan fotó a Kerozingőzös Egyesület weboldalán (www.kerozingozos.hu) illetve az Egyesület Facebook oldalán (www.facebook.com/kerozingozos) is megjelennek.

A feltöltött képekkel a Kerozingőzös Egyesület a továbbiakban szabadon rendelkezhet, azokat egészében vagy részleteikben promóciós és dekorációs célokra külön értesítés nélkül felhasználhatja. A képek használatával kapcsolatban a pályázókat jogdíj nem illeti meg.

A képekkal kapcsolatos esetleges jogvitákban vagy egyéb más problémás kérdésekben a Kerozingőzös Egyesületet, a pályázat szervezőit illetve a zsürit semmilyen felelősség nem terheli.

A pályázaton történő indulással a nevező a pályázat feltételeit maradéktalanul elfogadja és tudomásul veszi, hogy azok ellen panasznak semmilyen formában nincs helye.

A nyeremény A kategóriák nyerteseinek a pályázat támogatója, a setarepules.kerozingozos.hu tulajdonosa egy fél órás sétarepülést ajánl fel a Dunakanyar felett.

A zsüri Hardy Mihály

Hardy MihályKét és fél évtizeden át dolgozott televíziós újságíróként. Pályáját a Magyar Televízióban kezdte 1980-ban, a Híradó külpolitikai hírszerkesztőjeként. Ezt követően 1985 és 1991 között a Magyar Televízió moszkvai tudósítójaként dolgozott, később többek között az Esti Egyenleg, a Híradó, a Hét és az Európa Magazin szerkesztő-müsorvezetője volt. Moszkvai tudósítóként az első külföldiek egyike volt, akiknek bemutatták a MiG-31 típusú elfogó vadászgépet, erről szóló fényképes beszámolója a Top Gun (jelenleg Aranysas) magazinban jelent meg.

Alelnöke a Magyar Újságírók Országos Szövetségének. Tagja a Magyar Szóvivők Egyesületének. Táncsics Mihály (1991) és Magyar Pulitzer Emlékdíjas (2000).

2006-ban kommunikációs igazgatója egy kereskedelmi áruházláncnak. 2008. február 1-jétől pedig a Budapest Airport vállalati és közkapcsolati igazgatója.

Gyermekkora óta kötődik a repüléshez. Repült már az Amerikai Haditengerészet F-18D vadászbombázójával, valamint a Svéd Légierő C-130 Hercules teherszállító gépével.

Strammer Zsaklin

Strammer Zsaklin"A gimnázium utolsó éveiben kezdtem el érdeklődni a fotózás iránt, ami inkább külső hatásoknak, élményeknek köszönhető. A fotózást autodidakta módon tanultam. Úgy gondolom a fotózás egyfajta önkifejezési mód, melynek végeredménye sok mindentől és sok mindenkitől függ. Egy kép megszületésénél soha nem egy emberé az érdem.

Szeretek olyan pillanatokat megörökíteni, amiket a hétköznapokban nem veszünk észre, különleges, izgalmas helyeken fotózni, nem szokványos nézőpontokból! Kihívást jelent számomra olyan emberekkel dolgozni, akik először állnak a gép előtt, és látom azt a folyamatot, ahogy szépen lassan feloldódnak, és merik megmutatni magukat.

Leginkább portré, divat és akt fotókat készítek, emellett vállalok még kismama, gyerek, esküvői, és bármi olyan jellegü fotózást, amiben látok kihívást...

Több magazinban, fotós könyvekben, albumban jelentek meg képeim, dolgozom modellügynökségeknek és magánmegrendelésekre is.Megjelent képeim, referenciák:Digitális Fotózás Tükörreflexes fényképezőgéppel címü könyv- 2010Digitális Fotózás Tükörreflexes fényképezőgéppel címü könyv- 2008FotoArt Magazin, Digitális Fotó Magazin, Fotózz címü könyv, Heti Frissítő, Topp Modell Magazin, Motorinfó, Elle, Cosmopolitan, Otthon Centrum,Napfény Íze Szolárium Stúdió, Signal Biztosító,South East Europe konferencia.

Együtt dolgoztam: Deti Picasso – Gaya Arutyunyan, Karen Arutyunyan, Kostenko Daria, Leila Estes"

Dr. Toperczer István

Dr. Toperczer István 1996 és 2005 között a Magyar Légierő „Kapos” Bázisrepülőterén szolgált a repülőorvostan szakorvosaként. Az alakulat felszámolása után 2006 januárjától az MH 59 „Szentgyörgyi Dezső” Repülőbázisán repülőorvosként valamint a honvéd- és katasztrófaorvostan szakorvosaként látja el feladatait.

A kilencvenes évek második felében háromszor járt Vietnamban, az amerikai-vietnami háború légiharcairól gyüjtött archív anyagot, amelyet amerikai és angol kiadóknál könyvekben publikált.

2002-ben adták ki „Felhőlovagok” címü fotóalbumát légierőnk egy évtizedének történetéről (1991-2001).

2003-ban Kambodzsában, 2004-ben Laoszban folytatta indokínai utazásait, majd 2005-ben Indokína címmel megjelenő fotóalbuma útikönyvként mutatta be az említett három országot.

A Magyar Újságírók Országos Szövetségének tagjaként hazai és külföldi repülési szaklapokban rendszeresen jelennek meg légifelvételei és cikkei, valamint turisztikai magazinok publikálják fényképeivel illusztrált útibeszámolóit.

2007. júniusában jelent meg a Felhőlovagok testvér könyve a „Forgószárnyas Huszárok”, légierőnk helikoptereiről és pilótáikról.

2009-ben adták ki „Ég-Szín-Tér” címü fotóalbumát a Magyar Légierő történetéről (1999-2009). Legújabb könyvét LégTérerő címmel találjuk a könyvesboltok polcain, amely a Gripenek hazai rendszeresítésének történetét mutatja be.

Jó fényeket, sok sikert kíván:A Kerozingőzös Egyesület Szerkesztősége és a Zsüri

A nevezés további részleteiért kattintson a Kerozingőzös Portálra.

Galéria: Kerozingőzös fotópályázat!

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 07., 20:15
Egy hely, ahol találkozik a legmodernebb haditechnika az örök klasszikusnak számítóval: a Nemzeti Közszolgálati Egyetem Hadtudományi és Honvédtisztképző Kar állami légiközlekedési szakán nem csak pilótákat képeznek, hiszen a merev- és forgószárnyasok üzemeltetése és karbantartása legalább annyira fontos, mint azok vezetése.
2024. 11. 29., 14:54
2024. szeptember 30 - október 11. között Görögország volt a házigazdája a NATO legnagyobb idei hadgyakorlatának. A hazai szuperszonikusokon kívül 11 légierő gépei érkeztek a mediterrán légtérbe - brit, kanadai, francia, svéd, magyar, lengyel, román, spanyol, olasz, portugál, és amerikai felségjellel -, hogy bebizonyítsák: a szövetség haderőnemeinek sikeres együttműködésével készen állnak egy lehetséges támadás elhárítására.
2024-12-19 23:22:08
Repülés szempontjából az év utolsó kiképzési napja nem a legbravúrosabb, mégis az egyik legfontosabb. „Számunkra morálisan fontos, hogy le tudjunk zárni egy hosszú évet” – szögezte le dr. Bali Tamás dandártábornok, az MH Kiss József 86. Helikopterdandár parancsnoka.
2024-12-19 11:16:58
Év végi kötelékrepülést hajtottak végre az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár pilótái tíz JAS-39 Gripen vadászgéppel. A kötelék gépei közül nyolc kiképzési repülést hajtott végre, és hozzájuk csatlakozott a készültségi géppár is.
2024-12-14 16:00:42
Kovács Krisztián ezredest nevezték ki az MH Kiss József 86. Helikopterdandár új parancsnokává 2025. január elsejei hatállyal. Elődje, dr. Bali Tamás dandártábornok az MH Összhaderőnemi Műveleti Parancsnokság parancsnokhelyetteseként folytatja katonai szolgálatát.
   MÁSOK ÍRTÁK
2025. 01. 02., 10:54
Lássuk hát őket és a többieket és, ha már a nyitóképen a kínai Air Central Boeing 747-ese van, kezdjük a tengerentúli, valaha szebb időket látott gyártó típusaival.
2024. 12. 19., 11:57
A két H225M helikopter megérkezése, azt jelenti, hogy a megrendelt 16-ból már 14 a Magyar Honvédségnél van – tette hozzá Szalay-Bobrovniczky Kristóf.
2024. 12. 17., 12:25
A keskenytörzsű, közepes hatótávolságú utasszállítóhoz a légitársaság az amerikai Azorra lízing- és vagyonkezelő cég közvetítésével jutott hozzá.
2024. 12. 15., 22:13
Annak idején, amikor a Lockheed a P-3 Orion tervezésébe fogott, nem is volt kérdéses, hogy az óceánnal körülvett Ausztrália légierejénél is megjelenik majd a típus, de hogy valamivel több, mint fél évszázadon át, 2023 végéig repül majd a kengurus felségjellel, azt talán ők sem gondolták.

  Legfrissebbek most

A NATO Görögországban megrendezett, a légi hadműveletek összehangolását célzó Ramstein Flag gyakorlatának különböző részterületeit az ARANYSAS decemberi számában - mintegy „felülnézetben” - bemutattuk. A végrehajtott repülésekbe és a gyakorlat „alulnézetébe” Tősér Péter alezredes, az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár megbízott parancsnok-helyettese avatja be az olvasókat.

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A II. világháború csendes-óceáni hadszínterét kezdetben a japán flotta uralta. A Pearl Harbor utáni hónapok a nyugati szövetségesek számára valóságos vesszőfutást jelentettek, amelynek során számos hadihajót és tengerészek ezreit vesztették el.