Az indiai Repülés Fejlesztési Ügynökség (ADA) végezte a Tejas Mk.2 új verziójának előzetes tervezését. Egyes feltételezések szerint az indiai harci repülőgép új modifikációjánál felhasználnak olyan komponenseket, amelyeket eredetileg az orosz-indiai fejlesztésű ötödik generációs repülőgép, az FGFA (Fifth Generation Fighter Aircraft - Ötödik Generációs Vadászrepülőgép) építésénél kívánnak alkalmazni.
Napjainkban az ADA egy aktív fázisvezérelt fedélzeti lokátor fejlesztésével foglalkozik. Az új lokátor mellett a Tejas Mk.2 megújított pilótafülkét is kap új számítógépes rendszerekkel, többfunkciós, érintőképernyős kijelzőkkel. Ezeket a berendezéseket az indiai AMCA (Advanced Medium Combat Aircraft) fejlesztése során is alkalmazni kívánják. Az előzetes várakozások szerint az AMCA számára fejlesztendő repülési berendezések nagytöbbsége a következő két-három évben elkészül.
Ezen kívül konstrukciós változásokat is végrehajtanak a Tejas Mk.2 modifikáción. Az alapverzióhoz képest megnövelik a repülőgép fesztávolságát (aminek eredményeképpen nő a szárnyfelület is), ami több fegyverteher valamint üzemanyag befogadását teszi lehetővé. Az indiai védelmi minisztérium október elején hirdette ki a Tejas Mk.1 és Mk.2 hajtómütenderének győztesét. A gépbe beépítésre kerülő, amerikai General Electric által szállítandó F414 típusú hajtómüvek miatt megnövelik a repülőgép hajtómübeömlő nyílását is.
A tervek szerint amint a Tejas Mk.2 verziója rendszerbe áll az indiai légierő állományában, az ADA megkezdi az új, Tejas Mk.3 modifikációjának fejlesztését.
Év végi kötelékrepülést hajtottak végre az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár pilótái tíz JAS-39 Gripen vadászgéppel. A kötelék gépei közül nyolc kiképzési repülést hajtott végre, és hozzájuk csatlakozott a készültségi géppár is.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.