2025. 01. 02. csütörtök
Ábel
: 412 Ft   : 398 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Kína jobbnak tartja saját vadászbombázó repülőgépét, mint az eredeti oroszt

JETfly  |  2012. 12. 10., 09:17

A kínai People´s Daily Online az ország védelmi minisztériumának egy képviselőjére, Geng Yanshengre való hivatkozással azt közölte 2012. december 6-án, hogy a kínai Shenyang J-15 „Flying Shark” hajófedélzeti vadászbombázó több jellemzőben felülmúlja a Szu-33 típust, és nem klónja az orosz repülőgépnek.

A J-15 vadászbombázó fejlesztésénél a kínai mérnökök „nagyon sok” megoldást felhasználtak a Szu-33 prototípusából – T-10K-3 – amelyet Ukrajnától vásároltak a 2000-es évek első felében. Az külsőre egyértelmüen látszik, hogy a J-15 kialakításánál az orosz gép sárkányszerkezetét vették alapul. Geng Yansheng úgy nyilatkozott ezzel kapcsolatban, hogy a külső „hasonlóság” még nem jelenti azt, hogy az „egyik” repülőgép másolata egy másiknak.

J-15 vs. Szu-33

A People´s Daily Online által leírtak szerint a J-15 tökéletesebb fedélzeti elektronikával, valamint kétirányú nagysebességü adatátviteli rendszerrel rendelkezik, mint a Szu-33 típus.

A kínai cikk arról is ír, hogy a J-15 az orosz Szu-33 típussal ellentétben nem csak légi célok elfogására alkalmas, hanem földfelszíni célok megsemmisítésére is. A J-15 az alkalmazott modern anyagoknak köszönhetően könnyebb, mint a Szu-33.

Végezetül a cikk kiemeli, hogy a J-15-öst saját fejlesztésü, Taihang (WS-10) típusú hajtómüvekkel látták el, amely lényeges nagyobb hajtóerejü, mint az orosz AL-31F. A Peoples Daily Online a technikai jellemzőket tekintve úgy fogalmaz, hogy a J-15 az amerikai F/A-18 Super Hornet és a francia Rafale hajófedélzeti változataihoz hasonlítható.

2012 novemberében a J-15 vadászbombázó sikeresen landolt, majd felszállt a kínai CV-16 Liaoning repülőgép-hordozó fedélzetéről.

 

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 07., 20:15
Egy hely, ahol találkozik a legmodernebb haditechnika az örök klasszikusnak számítóval: a Nemzeti Közszolgálati Egyetem Hadtudományi és Honvédtisztképző Kar állami légiközlekedési szakán nem csak pilótákat képeznek, hiszen a merev- és forgószárnyasok üzemeltetése és karbantartása legalább annyira fontos, mint azok vezetése.
2024. 11. 29., 14:54
2024. szeptember 30 - október 11. között Görögország volt a házigazdája a NATO legnagyobb idei hadgyakorlatának. A hazai szuperszonikusokon kívül 11 légierő gépei érkeztek a mediterrán légtérbe - brit, kanadai, francia, svéd, magyar, lengyel, román, spanyol, olasz, portugál, és amerikai felségjellel -, hogy bebizonyítsák: a szövetség haderőnemeinek sikeres együttműködésével készen állnak egy lehetséges támadás elhárítására.
2024-12-23 13:27:57
A JETfly magazin 2000 óta szolgáltatja a friss hazai és nemzetközi híreket a katonai repülés világából! A töretlen bizalmat megköszönve kívánunk Olvasóinknak Kellemes Karácsonyi Ünnepeket és Repülős Élményekben Gazdag, Boldog Új Évet!
2024-12-19 23:22:08
Repülés szempontjából az év utolsó kiképzési napja nem a legbravúrosabb, mégis az egyik legfontosabb. „Számunkra morálisan fontos, hogy le tudjunk zárni egy hosszú évet” – szögezte le dr. Bali Tamás dandártábornok, az MH Kiss József 86. Helikopterdandár parancsnoka.
2024-12-19 11:16:58
Év végi kötelékrepülést hajtottak végre az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár pilótái tíz JAS-39 Gripen vadászgéppel. A kötelék gépei közül nyolc kiképzési repülést hajtott végre, és hozzájuk csatlakozott a készültségi géppár is.
   MÁSOK ÍRTÁK
2025. 01. 02., 10:54
Lássuk hát őket és a többieket és, ha már a nyitóképen a kínai Air Central Boeing 747-ese van, kezdjük a tengerentúli, valaha szebb időket látott gyártó típusaival.
2024. 12. 19., 11:57
A két H225M helikopter megérkezése, azt jelenti, hogy a megrendelt 16-ból már 14 a Magyar Honvédségnél van – tette hozzá Szalay-Bobrovniczky Kristóf.
2024. 12. 17., 12:25
A keskenytörzsű, közepes hatótávolságú utasszállítóhoz a légitársaság az amerikai Azorra lízing- és vagyonkezelő cég közvetítésével jutott hozzá.
2024. 12. 15., 22:13
Annak idején, amikor a Lockheed a P-3 Orion tervezésébe fogott, nem is volt kérdéses, hogy az óceánnal körülvett Ausztrália légierejénél is megjelenik majd a típus, de hogy valamivel több, mint fél évszázadon át, 2023 végéig repül majd a kengurus felségjellel, azt talán ők sem gondolták.

  Legfrissebbek most

A NATO Görögországban megrendezett, a légi hadműveletek összehangolását célzó Ramstein Flag gyakorlatának különböző részterületeit az ARANYSAS decemberi számában - mintegy „felülnézetben” - bemutattuk. A végrehajtott repülésekbe és a gyakorlat „alulnézetébe” Tősér Péter alezredes, az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár megbízott parancsnok-helyettese avatja be az olvasókat.

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A II. világháború csendes-óceáni hadszínterét kezdetben a japán flotta uralta. A Pearl Harbor utáni hónapok a nyugati szövetségesek számára valóságos vesszőfutást jelentettek, amelynek során számos hadihajót és tengerészek ezreit vesztették el.