Az európai repülőgépgyártó konszern, az Airbus nyugdíjazta az első A400M-et, mely 2009 decemberében kezdte a berepülési programot. A konszern nyilatkozata szerint, az MSN1 jelzésű szállítógépet kiállítják a nagyközönség számára. A repülőgép 2013. november 4-én teljesítette utolsó repülését, amikor vészhelyzetet szimulálva, nyitott állapotban lévő rámpával és tehertérajtóval történő leszállást vizsgálták.
Az A400M MSN1 utolsó repülése során közel 1 órát töltött a levegőben. Érdekesség, hogy a repülést ugyanazon személyzet hajtotta végre, mely az első repülést is teljesítette (Ed Strongman vezető tesztpilóta, Nacho Lombo tesztpilóta, Eric Isorce, az A400M tesztprogram vezetője, Gerard Leskerpit, Didier Ronceray és Jean-Philippe Cottet fedélzeti mérnökök).
Az első A400M (Fotó: Airbus)
A repülőgép a tesztelési program 4 éve alatt, 475 tesztrepülést hajtott végre, mondhatni szélsőséges körülmények között, ez idő alatt 1 448 órát és 25 percet töltött a levegőben. Információk szerint, az MSN3 jelzésü gép is hasonló sorsra jutott, azt lekonzerválják, azonban ha később szükség lenne rá, ismét bekapcsolódhat a programba. Az MSN2 továbbra is aktív résztvevője lesz a tesztprogramnak, ugyanis a fedélzetién lévő berendezések és müszerek segítsége nélkül nem lehetne folytatni a programot.
A NATO Görögországban megrendezett, a légi hadműveletek összehangolását célzó Ramstein Flag gyakorlatának különböző részterületeit az ARANYSAS decemberi számában - mintegy „felülnézetben” - bemutattuk. A végrehajtott repülésekbe és a gyakorlat „alulnézetébe” Tősér Péter alezredes, az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár megbízott parancsnok-helyettese avatja be az olvasókat.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.