Néhány Lockheed Martin F-35 Lightning II továbbra is a földön vesztegel, 1 héttel azt követően, hogy a típus egyik példányával kényszerleszállást kellett végrehajtani a hajtóműolaj szivárgása miatt.
Június 10-én kiképzési repülést hajtott végre az Amerikai Tengerészgyalogság egyik F-35B típusú vadászrepülőgépe, amikor is a repülőgép fedélzeti hibaérzékelő rendszere figyelmeztetést adott a pilótának arról, hogy szivárog a hajtómüből az olaj. A hiba észlelése után a pilóta sikeresen leszállt az Arizona államban található Yuma repülőbázisra. Az F-35-ös programért felelős iroda nyilatkozata szerint a pilóta a földet érés után azonnal leállította a hajtómüvet. A hiba okának elemzése továbbra is folyamatban van, de úgy tünik, hogy a Pratt&Whitney F135 olajfolyásának közvetlen kiváltó oka egy olajátfolyást vezérlő szelep meghibásodása.
A június 10-én történt incidenst követően leállították az összes F-35-ös repülését, de a teljes flottára vonatkozó tiltást feloldották 3 nap múlva, miután minden repülőgép átesett egy 90 perces, az ominózus szelepet érintő vizsgálaton. A vizsgálat során ugyanakkor további 3 darab repülőgépen találták nyomát az olajátfolyást szabályzó szelep hibájának, tehát ezen repülőgépek továbbra is a földhöz vannak szögezve. A hajtómüvet gyártó Pratt&Whitney cég nyilatkozata szerint jelenleg az adatgyüjtési és elemzési fázisban vannak, amelynek célja, hogy meghatározzák a szelep meghibásodását kiváltó okot. Az elmúlt 18 hónapban ez már a harmadik olyan meghibásodás volt az F-35-ös flotta repülőgépein, amely az F135 típusú hajtómühöz köthető.
Év végi kötelékrepülést hajtottak végre az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár pilótái tíz JAS-39 Gripen vadászgéppel. A kötelék gépei közül nyolc kiképzési repülést hajtott végre, és hozzájuk csatlakozott a készültségi géppár is.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.