India külföldi segítséget keres az állami Hindustan Aeronautics Ltd (HAL) által fejlesztett katonai kiképző repülőgép tömegének csökkentéséhez. A HJT-36 Sitara fejlesztését technikai akadályok és három esemény késlelteti, egyetlen vásárlója az Indiai Légierő még nem állíthatta hadrendbe.
A cég egy globális tenderen keresi a partnert, akinek a segítségével elérhető lenne a HJT-36 tömegének lehető legnagyobb csökkentése, illetve optimalizálása. Jelenleg a típus a normál konfigurációval, két pilótával, teljes feltöltéssel, külső póttartályok nélkül mintegy 4150 kg-ot nyom. Először 2003-ban repült, azonban a két prototípussal eddig három repülőesemény is történt, melyek hatéves csúszást eredményeztek a program számára. A légierő első körben nyolc példányt rendelt, és ha minden rendben megy, akkor ez a szám tovább emelkedik majd. A HAL szerint 85 legyártása biztosan megtörténik, szolgáltba állítás esetén pedig továbbiakra is van esély.
A légierő egyik korábbi parancsnoka szerint a jelenlegi HAL tender nem vet jó fényt a projekt menedzsmentjére. Kíváncsi, hogy ki, és hogyan fogja végül megoldani a tömegcsökkentést, és furcsának tartja, hogy korábban miért nem foglalkoztak az illetékesek a problémával.
Év végi kötelékrepülést hajtottak végre az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár pilótái tíz JAS-39 Gripen vadászgéppel. A kötelék gépei közül nyolc kiképzési repülést hajtott végre, és hozzájuk csatlakozott a készültségi géppár is.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.