A lengyel PZL Warszawa-Okêcie vállalat a napokban mutatta be az első modernizált PZL-130 Orlik típusú kiképzőgépet, melyet Orlik TC-II névre kereszteltek. Tervek szerint az összes lengyel PZL-130-as Orlikot átépítik az Orlik TC-II-es verzióra. A modernizált repülőgépekbe az amerikai Pratt & Whitney által fejlesztett PT6-25C típusú hajtóművek kerültek, lecserélve ezzel a kiöregedett Walter M601T erőforrásokat.
Ezen kívül a lengyel gép új szárnyakat, valamint a Garmin vállalat által fejlesztett avionikát kapott. Az Orlik TC-II-es berepülései alatt a gép sebességét maximálisan 456 km/h-ban állapították meg, melynek során kiderült, hogy a gép manőverező képessége 40%-kal lett jobb, valamint közel 20%-kal kevesebb üzemanyagot fogyaszt. Az új képességekkel a gép üzemidejét 10-12 ezer repült órára növelték. A PZL vállalat szerint az átalakítással a lengyel kormány a 28 darab TC-II-es Orlik-kal 30 év alatt megközelítőleg 84 millió dollárt tudna megspórolni.
2010 januárjában került nyilvánosságra, hogy a lengyel kormány szerződést kötött az Airbus Military-val (melynek a PZL fő részvényese) 16 darab Orlik TC-II-es verzióra való átépítéséről, az üzlet ellenértéke megközelítőleg 50 millió dollár. Vélhetően a közeljövőben megszületik a szerződés az Orlikok TC-III-as verzióra való átépítéséről is, azonban ez a verzió még a fejlesztés stádiumában van. Jelenleg a lengyel légierő 28 darab PZL-130 Orlik kiképzőgépet üzemeltet.
A JETfly magazin 2000 óta szolgáltatja a friss hazai és nemzetközi híreket a katonai repülés világából! A töretlen bizalmat megköszönve kívánunk Olvasóinknak Kellemes Karácsonyi Ünnepeket és Repülős Élményekben Gazdag, Boldog Új Évet!
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.