2024. 12. 19. csütörtök
Viola
: 410 Ft   : 391 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

325 millió eurós, zöld finanszírozás alapú megállapodást kötött a Budapest Airport

325 millió eurós, zöld finanszírozás alapú megállapodást kötött a Budapest Airport
Budapest Airport  |  2021. 12. 20., 13:27
325 millió eurós, zöld finanszírozás alapú megállapodást kötött a Budapest Airport

A Budapest Airport Zrt. megkötötte az első ESG-alapú, azaz környezeti, társadalmi és vállalatirányítási szempontból egyaránt felelős finanszírozási megállapodását, amely nem csupán a régióban, de Európában is egyedülálló a repülőterek között. A budapesti repülőtér üzemeltetője maximálisan elkötelezett a fenntartható működés mellett, és aktívan cselekszik a közvetlen üvegházhatású gázkibocsátásai csökkentése érdekében. A derivatíva megállapodás 325 millió euró névleges összegű kamatlábcseréről szól.

Az ESG az „environmental” (környezeti), „social” (társadalmi) és „governance” (irányítási) angol szavak rövidítése; egy olyan keretrendszert jelöl, amely lehetővé teszi, hogy a befektetők, finanszírozók nem csupán pénzügyi, hanem fenntarthatósági szempontból is megítélhessék a különböző szervezetek tevékenységét. Az ESG pénzügyi termékekre való jogosultság az adott vállalat elkötelezettségét mutatja a fenntarthatóság, valamint egyéb, társadalmi szempontból fontos kérdések mellett a mindennapi működés során. Az ESG-alapú eszközök alacsonyabb pénzügyi költségek (azaz „greenium,” vagyis zöld prémium) formájában biztosítanak előnyöket az ambiciózus ESG-célokat teljesítő szervezetek számára.

A Budapest Airport Zrt. által most megkötött, 325 millió euró értékű kamatlábcsere-megállapodás futamideje 2,5 év. A vállalat partnerei a BNP Paribas Hungary, amely koordinátorként működött és 200 millió eurót jegyzett, valamint a Credit Agricole CIB. Tanácsadóként a Rothschild & Co segítette az előkészületeket és a végrehajtást. A szerződések létrejöttének pénzügyi célja a kamatláb-csere, azaz a társaság szenior hitelein fizetendő változó kamat fixre cserélése, amely a vállalat számára kiszámíthatóvá teszi a kamatszolgálatát. A Budapest Airport számára azonban a megállapodásból származó pénzügyi előny kevésbé fontos szempont volt, mint hogy hosszú távon hátteret teremtsen a repülőtér környezetbarát működéséhez. E fenntarthatósági vállalások költségei messze meghaladják a derivatíva megállapodás pénzügyi előnyeit. A Budapest Airport várakozással tekint a további, jövőbeni zöld finanszírozási lehetőségek elé.

Chris Dinsdale, a Budapest Airport vezérigazgatója kiemelte: „A most aláírt, ESG-alapú swap megállapodással ismét egy újabb lépést tettünk azon célunk felé, hogy 2035-re elérjük a repülőtér nettó zéró karbonkibocsátását. A Budapest Airport az elmúlt tíz évben a közvetlen szén-dioxid kibocsátását a felére, az egy utasra jutó kibocsátását pedig a harmadára csökkentette. A mostani megállapodás keretében vállaltuk, többek között, hogy a villamosenergia-szükségletünket teljes mértékben megújuló forrásokból fedezzük majd, minimum 5 MW teljesítményű napenergia-erőművet fejlesztünk, továbbá legalább 100 új elektromos töltőpontot alakítunk ki a repülőtéren.” Hozzátette: „Munkatársaim folyamatosan dolgoznak azon, hogy újabb és újabb lehetőségeket térképezzenek fel a társadalmi kötelezettségvállalásunk továbbfejlesztése érdekében, hogy a Budapest Airport működése és finanszírozása során fenntartható döntéseket hozhassunk.”

A Budapest Airport 2019-ben csatlakozott a Repülőterek Nemzetközi Tanácsa (ACI) „NetZero by 2050” kezdeményezéséhez, amely egy vállalás a társaság számára, hogy legkésőbb 2050-re eléri a működéséből fakadó nettó zéró karbonkibocsátást. A vállalat azonban a közelmúltban bejelentette, hogy nettó kibocsátáscsökkentési ütemterve segítségével keményen dolgozik azon, hogy nettó emisszióját a jelenlegi 2050-es céldátumnál akár 15 évvel korábban, legkésőbb 2035-re nullára csökkentse.

November végén a repülőtér üzemeltetője negyedszerre is megkapta az ACI „3+” karbonsemleges minősítést, így továbbra is egyike annak a mindössze 43 európai repülőtérnek, amelyik elérte a karbonsemlegességet, és felelősen, környezettudatosan, a működése során keletkező szén-dioxid kibocsátást teljes mértékben ellensúlyozva működik, ezzel a karbonsemlegességi szint szigorú követelményeit is teljesítve. A Budapest Airport az új finanszírozási formákban azt is vállalta, hogy 2023 végére megszerzi az ACI 4+ maximális szintű karbonsemleges minősítését, amellyel jelenleg csupán 9 repülőtér rendelkezik a világon.

Forrás: https://www.bud.hu/

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 11. 29., 14:54
2024. szeptember 30 - október 11. között Görögország volt a házigazdája a NATO legnagyobb idei hadgyakorlatának. A hazai szuperszonikusokon kívül 11 légierő gépei érkeztek a mediterrán légtérbe - brit, kanadai, francia, svéd, magyar, lengyel, román, spanyol, olasz, portugál, és amerikai felségjellel -, hogy bebizonyítsák: a szövetség haderőnemeinek sikeres együttműködésével készen állnak egy lehetséges támadás elhárítására.
2024-11-18 16:45:23
Idén októberben megállapodás született arról, hogy különleges mentéseknél segédkezik egymásnak az EUFOR (European Union Force) és a konjici Prenj Hegyimentő Szolgálat. Az együttműködés aláírásakor a nemzetközi haderőt dr. Sticz László vezérőrnagy, az EUFOR Althea művelet parancsnoka, míg a bosnyák felet Almir Mahmutović, az önkéntes szervezet igazgatótanácsának elnöke képviselte.
2024-11-16 13:42:57
„A légierő szervezeti kultúrája olyan értékeket és hagyományokat őriz, amelyek egyedülállóak – hangsúlyozta dr. Kutnyánszky Zsolt, a Honvédelmi Minisztérium védelmi stratégiáért és humánpolitikáért felelős államtitkára a 101. honi Puma Vadászrepülő Osztály megalapításának 80. évfordulója alkalmából szervezett bemutató rendezvényen, november 15-én, pénteken, Budapesten, a Bálna Honvédelmi Központban.
   MÁSOK ÍRTÁK
2024. 12. 17., 12:25
A keskenytörzsű, közepes hatótávolságú utasszállítóhoz a légitársaság az amerikai Azorra lízing- és vagyonkezelő cég közvetítésével jutott hozzá.
2024. 12. 15., 22:13
Annak idején, amikor a Lockheed a P-3 Orion tervezésébe fogott, nem is volt kérdéses, hogy az óceánnal körülvett Ausztrália légierejénél is megjelenik majd a típus, de hogy valamivel több, mint fél évszázadon át, 2023 végéig repül majd a kengurus felségjellel, azt talán ők sem gondolták.
2024. 12. 13., 10:46
Az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandárnál tett látogatást dr. Böröndi Gábor vezérezredes, a Honvéd Vezérkar főnöke.
2024. 12. 11., 23:31
A MEDEVAC (Medical Evacuation) egy egészségügyi kiürítési/evakuálási eljárás, amely során a sérült vagy beteg személyeket sürgősségi orvosi ellátásra szállítanak - gyakran helikopterrel.

  Legfrissebbek most

Mint ahogy arról korábban már lapunkon is beszámoltunk, Portugália a brazil Embraer A-29N Super Tucano típusával modernizálná légierejét. A szándékból mára valóság lett, a két fél aláírta a beszerzéshez kapcsolódó szerződést.

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A II. világháború csendes-óceáni hadszínterét kezdetben a japán flotta uralta. A Pearl Harbor utáni hónapok a nyugati szövetségesek számára valóságos vesszőfutást jelentettek, amelynek során számos hadihajót és tengerészek ezreit vesztették el.