2024. 12. 21. szombat
Tamás
: 414 Ft   : 399 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Budapest Airport: tovább folytatódnak a nagyszabású építkezések

Budapest Airport: tovább folytatódnak a nagyszabású építkezések
Budapest Airport  |  2024. 05. 14., 11:09
Budapest Airport: tovább folytatódnak a nagyszabású építkezések

A Budapest Airport 2019 tavaszán nagyszabású fejlesztéssorozatot kezdett el, és az elmúlt 5 év alatt a repülőtér-fejlesztések értéke a 130 milliárd forintot is meghaladta. Idén tavasszal újabb, 17 milliárd forint értékű beruházás-sorozat indul, amelynek keretében felújítják a műemlékvédelem alatt álló 1. Terminált és a 2. Terminálhoz kapcsolódóan is több infrastrukturális, kapacitásnövelő és minőségfejlesztő beruházás kezdődik. A Budapest Airport célja, hogy a folyamatosan növekvő utasforgalom mellett, hosszú távon tovább emelje a szolgáltatások színvonalában elért magas minőséget.

2024 első negyedévében a Budapest Airport több mint 3,4 millió utast kezelt, 10,2%-kal többet, mint a járvány előtti rekordévben, és a növekedés áprilisban sem állt meg; az ország legfontosabb légikikötője 1,4 millió utast fogadott. A folyamatos felívelés tükrében kijelenthető, hogy az éves utasforgalom várhatóan túlszárnyalja majd a 2019-ben regisztrált 16,2 millió főt, 2030-ra pedig a 30 milliót is meghaladhatja. A Budapest Airport évek óta folyamatosan fejleszti a repülőtéri szolgáltatások minőségét és az utasélményt; májusban is több olyan nagy volumenű építési munkálat kezdődik a repülőtéren, amely hosszú távon szolgálja majd a bővülést és a folyamatosan növekvő utasforgalom magas színvonalú kiszolgálását. A repülőtér-üzemeltető elkötelezett a légikikötő fejlesztése mellett, ahogyan azt az elmúlt években is bizonyította, hozzásegítve ezzel a budapesti repülőteret, hogy a régió legjobbjává váljon, az is maradjon, illetve Európa egyik legjobbjává is váljon.

„Az elmúlt évben összesen 24 nemzetközi és hazai díjat nyert a budapesti légikikötő, ami a teljes repülőtéri közösség elhivatott munkájának eredménye. Az elmúlt öt évben 130 milliárd forintot fektettünk a légikikötő fejlesztésébe, amelyet a repülőtér minősítésének négycsillagosra emelése, a tavaly elnyert Európa legjobb repülőtere díj és az idén tizenegyedik alkalommal megszerzett Kelet-Európa legjobb légikikötője elismerés is visszaigazol. Ráadásul az első negyedév utaselégedettségi felmérése alapján kijelenthetjük, hogy idén a repülőtéri szolgáltatások minősége soha nem látott magasságokba emelkedett” – mondta Kam Jandu, a Budapest Airport vezérigazgatója. Az idén tavasszal kezdődő munkálatokkal kapcsolatban a vezérigazgató hangsúlyozta: - „A minőségből a jövőben sem engedhetünk. Ehhez a jelenlegi kapacitásaink bővítése és a 2. Terminál szolgáltatásainak folyamatos fejlesztése szükséges. Májusban jelentős munkálatok kezdődnek, számos területen megteremtve a kapacitásnövekedés alapjait, ami hosszú távon szolgálja majd az utaselégedettséget és azt, hogy a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér a jövőben is a régió legjobb légikikötője maradjon.”

A 2. Terminál közvetlen közelében, a bejárattól rövid sétatávolságra található többemeletes parkolóház tervezése már folyamatban van. A Relax parkoló az első fázisban három emeleten 2000 parkolóhellyel várja majd a járműveket. Emellett május 13-án számos projekt kivitelezési munkái megkezdődnek: átalakítják a repülőtér csatornahálózatát, valamint bővítik a vízelvezető rendszert, amely évtizedekig szolgálja majd a légikikötő igényeit. Ezzel párhuzamosan új bekötőút épül a BUD Cargo City-hez, ami javítani fogja a cargo kiszolgálást, illetve közvetlen és gyors elérhetőséget biztosít majd a légiáru-kezelő komplexum és az M4-es autópálya között, tehermentesítve a gyorsforgalmi utat.

A repülőtér kerítésén belül is jelentős munkálatok indulnak májusban; a növekvő forgalom miatt megkezdődnek a repülőgépek földi kiszolgálásának helyet biztosító új forgalmi előtér kiépítéséhez szükséges földfeltöltési munkák. A jövőben megvalósítandó forgalmi előtérbővítés 12 légijármű egyidejű kiszolgálását teszi majd lehetővé, és egy jelentős előtérfejlesztés első fázisát képezi. Emellett a Budapest Airport repülőtéren tevékenykedő partnerei hamarosan új, modernebb és kényelmesebb irodaházba költözhetnek; azok a bérlők, akik jelenleg ideiglenes telephelyen dolgoznak, egy kétemeletes, 3000 négyzetméter összterületű épületben kapnak új helyet, aminek építése 2024 júniusában kezdődik meg.

A 2. Terminálon található, 2020-ban átadott 1. mólón az eddigi három helyett hamarosan hat beszállítókapunál lesz elérhető az utasok busszal történő beszállításának lehetősége. A 2A Terminál indulási csarnokát szolgáló légkezelő rendszer fő elemeit kicserélik, jelentősen javítva a terület levegőminőségét, különös tekintettel a galériaszintre.

A Repülőtéri Üzemanyag Kiszolgáló Kft. flottája négy új tankerautóval bővül, a Repülőtéri Létesítményi Tűzoltó-parancsnokság – amely tavaly októberben hivatalosan is csatlakozott a BUD-csoporthoz - pedig megújult gyakorlópályát kap.

Hamarosan befejeződik a 2. Terminál A oldalán a poggyászkiadó csarnok megújításának újabb üteme is. Az előző fázisban átadott új, jelentősen meghosszabbodott két körszalag mellett most további kettő új, a régieknél hosszabb és modernebb szalagot helyeznek üzembe, mivel a hosszú távú járatok folyamatosan térnek vissza, és meghaladják a járvány előtti szintet. Emellett a repülőtér-üzemeltető a T2A oldalon lévő 4 mozgólépcsőt is modernebb típusra cserélte, amelyek így már jobb energiahatékonysággal működnek. A felújítási munkákat a földi és a légi oldali területeken is lényegesen világosabb megjelenést biztosító burkolatcsere egészítette ki.

A műemléki védettséget élvező, ikonikus 1. Terminál is megújul. Az épület homlokzatát részlegesen felújítják, az üveg előtetők és felülvilágítók állapotát javítják, a terminál főbb belső tereit és a mellékhelyiségeket felújítják és az épületben használt világítást LED-es megoldásra cserélik. A biztonsági rendszereket is fejlesztik, hogy bármikor ki tudják szolgálni az utasokat: a B porta környéki, valamint a Kisgépes Termináltól a 4-es útig terjedő kerítésszakaszt felújítják, a korábbinál is több kamerát helyeznek ki és a terminál felügyeleti rendszere a jövőben teljes mértékben digitális lesz. Az épület környezete is megszépül; az 1. Terminál környékén kertészeti munkák kezdődnek.

Nemcsak műszakilag újul meg a repülőtér. A kiskereskedelmi kínálat is nagyban kibővült az elmúlt hónapokban, számos népszerű magyar és nemzetközi márka boltja nyílt meg a 2. Terminálon. Immár a WHSmith, az Obsentum, a CandyTo Go és a Heinemann Sunglasses Multibrand Shop üzleteiben is vásárolhatnak a Budapestről repülők. Gasztro vonalon is találkozhatnak újdonságokkal az utasok; az A oldalon található Bottega Prosecco Bar mellett két új street food kioszk is nyílt az 1. utasmólón. Ezeket a légikikötőből indulók és az ide érkezők egyaránt elérik.

A Budapest Airport utasok általi megítélése az elmúlt egy év elismeréseinek és felméréseinek tanúsága alapján soha nem látott magasságokat ért el. A BUDfolyamatosan azon dolgozik, hogy a növekvő utasszám mellett magas színvonalú szolgáltatásokat nyújtson, és nagy hangsúlyt fektet a minőségre és az utasélményre. A Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér jelentős változáson ment keresztül az elmúlt 5 évben; következetes stratégia mentén a minőséget és az utasélményt fókuszba helyezve több mint 130 milliárd forint értékű fejlesztés-sorozatot valósított meg. A fejlődést a legfrissebb független felmérés alapján az utasok is nagyra értékelik: a vizsgált húsz hasonló repülőtér között a budapesti légikikötő az első helyen végzett, megelőzve például a prágai, az alicantei és a barcelonai légikikötőket. A repülőtér története során ez az első alkalom, hogy az üzemeltetőnek sikerült ezt az előkelő pozíciót elérnie.

Forrás: https://www.bud.hu/

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 07., 20:15
Egy hely, ahol találkozik a legmodernebb haditechnika az örök klasszikusnak számítóval: a Nemzeti Közszolgálati Egyetem Hadtudományi és Honvédtisztképző Kar állami légiközlekedési szakán nem csak pilótákat képeznek, hiszen a merev- és forgószárnyasok üzemeltetése és karbantartása legalább annyira fontos, mint azok vezetése.
2024. 11. 29., 14:54
2024. szeptember 30 - október 11. között Görögország volt a házigazdája a NATO legnagyobb idei hadgyakorlatának. A hazai szuperszonikusokon kívül 11 légierő gépei érkeztek a mediterrán légtérbe - brit, kanadai, francia, svéd, magyar, lengyel, román, spanyol, olasz, portugál, és amerikai felségjellel -, hogy bebizonyítsák: a szövetség haderőnemeinek sikeres együttműködésével készen állnak egy lehetséges támadás elhárítására.
2024-12-14 16:00:42
Kovács Krisztián ezredest nevezték ki az MH Kiss József 86. Helikopterdandár új parancsnokává 2025. január elsejei hatállyal. Elődje, dr. Bali Tamás dandártábornok az MH Összhaderőnemi Műveleti Parancsnokság parancsnokhelyetteseként folytatja katonai szolgálatát.
2024-11-18 16:45:23
Idén októberben megállapodás született arról, hogy különleges mentéseknél segédkezik egymásnak az EUFOR (European Union Force) és a konjici Prenj Hegyimentő Szolgálat. Az együttműködés aláírásakor a nemzetközi haderőt dr. Sticz László vezérőrnagy, az EUFOR Althea művelet parancsnoka, míg a bosnyák felet Almir Mahmutović, az önkéntes szervezet igazgatótanácsának elnöke képviselte.
   MÁSOK ÍRTÁK
2024. 12. 19., 11:57
A két H225M helikopter megérkezése, azt jelenti, hogy a megrendelt 16-ból már 14 a Magyar Honvédségnél van – tette hozzá Szalay-Bobrovniczky Kristóf.
2024. 12. 17., 12:25
A keskenytörzsű, közepes hatótávolságú utasszállítóhoz a légitársaság az amerikai Azorra lízing- és vagyonkezelő cég közvetítésével jutott hozzá.
2024. 12. 15., 22:13
Annak idején, amikor a Lockheed a P-3 Orion tervezésébe fogott, nem is volt kérdéses, hogy az óceánnal körülvett Ausztrália légierejénél is megjelenik majd a típus, de hogy valamivel több, mint fél évszázadon át, 2023 végéig repül majd a kengurus felségjellel, azt talán ők sem gondolták.
2024. 12. 13., 10:46
Az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandárnál tett látogatást dr. Böröndi Gábor vezérezredes, a Honvéd Vezérkar főnöke.

  Legfrissebbek most

Év végi kötelékrepülést hajtottak végre az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár pilótái tíz JAS-39 Gripen vadászgéppel. A kötelék gépei közül nyolc kiképzési repülést hajtott végre, és hozzájuk csatlakozott a készültségi géppár is.

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A II. világháború csendes-óceáni hadszínterét kezdetben a japán flotta uralta. A Pearl Harbor utáni hónapok a nyugati szövetségesek számára valóságos vesszőfutást jelentettek, amelynek során számos hadihajót és tengerészek ezreit vesztették el.