2025. 01. 20. hétfő
Fábián, Sebestyén
: 413 Ft   : 401 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Budapesten rendezték az első Air Cargo Day Hungary konferenciát!

Budapesten rendezték az első Air Cargo Day Hungary konferenciát!
Budapest Airport  |  2019. 05. 24., 13:07
Budapesten rendezték az első Air Cargo Day Hungary konferenciát!

Budapesten rendezték meg elsőként a cargo ellátási lánc szakembereit összehozó, Air Cargo Day Hungary elnevezésű konferenciát. A közép-kelet európai régióból több, mint 100 logisztikai szakember vett részt a nemzetközi szakmai napon, amelyen a légiszállítási szektor aktuális kérdéseit, különösen pedig az iparág digitalizációjának hatásait vitatták meg.

A Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér 1. Terminálja adott otthont az elsőként megrendezett Air Cargo Day Hungary konferenciának. A rendezvény szervezője a Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség (IATA) és a Budapest Airport volt. A szakmai napon az iparág minden szereplője – a hatóságoktól kezdve a fuvarozókon és a légitársaságokon keresztül a földi kiszolgáló cégekig – részt vett, hogy panelbeszélgetések keretében vitassák meg a szakma legfontosabb aktualitásait.

A konferencián olyan fontos kérdéseket jártak körül a résztvevők, mint az iparág digitalizációjának lehetőségei és a technológiai újítások hatása a cargo-üzletágra. Ez utóbbit az is alátámasztja, hogy légi teheráruszállítás esetén az átlagos szállítási idő hat nap, de ennek az időnek mintegy negyedét a határellenőrzések és a különböző bürokratikus folyamatok adják, épp ezért szükséges az olyan újítások bevezetése, amelyek ezeket a folyamatokat felgyorsíthatják és átláthatóbbá teszik.

Anca Apahidean, a IATA kelet-európai régiójának vezetője megnyitó beszédében kiemelte: „A nemzetközi áruszállítás egyharmada immár légi úton történik, a cargo szektor pedig összesen mintegy 65 millió munkahelyet támogat a világban. Ahhoz azonban, hogy az iparág meg tudja őrizni versenyképességét, a digitalizáció mellett a teheráru feldolgozás automatizálását is meg kell kezdeni, a légi teheráruszállítás folyamatai ugyanis az elmúlt húsz évben nem változtak.”

„Erős logisztikai közösségi háttér és hatékony együttműködés nélkül a Budapest Airport számára elképzelhetetlen lenne a növekedés. Ehhez a partnereink mellett a magyar kormány és a hatóságok támogatása is elengedhetetlen volt.” – mondta a megnyitón Jost Lammers, a Budapest Airport vezérigazgatója. A vezérigazgató azt is kiemelte, hogy habár a régióban a kezelt légi teheráru mennyisége csökkent, a magyar GDP 5 százalékot meghaladó emelkedése, valamint az autó- és gyógyszeripar növekedése bizakodásra ad okot. A Budapest Airportnál a kezelt áru mennyisége az év végére várhatóan eléri a 150 ezer tonnát, ami jól mutatja azt is, hogy a további növekedéshez szükség van az év végére elkészülő BUD Cargo City névre keresztelt logisztikai bázisra.

Veron Zsolt, az Innovációs és Technológiai Minisztérium felügyeleti főosztályának vezetője azt hangsúlyozta, hogy a Budapest Airport a régió egyik legjelentősebb és legerősebb áruszállítási központja lehet, és ebben a repülőtér vezetésének fontos szerepe van. „A kormány feladata az, hogy kiszámítható környezetet teremtsen a befektetésekhez, és egyszerűsítse az egyes folyamatokat.” – mondta a főosztályvezető. Hozzátette: „A Budapest Airport ugyanakkor lassan eléri áruszállítási kapacitásainak felső határát, ezért a már bejelentett fejlesztéseken túl újabb beruházásokra is szükség van.”

A konferencia zárásaképp a résztvevők meglátogatták a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren épülő BUD Cargo City-t, amely a Budapest Airport 15 milliárd forintos saját finanszírozásból (kb. 46 millió forint) megvalósuló logisztikai bázisa. Az év végére elkészülő létesítmény lehetőséget biztosít majd a légi teheráruszállítással foglalkozó cégek számára a hatékonyabb együttműködésre. A légi teheráru szállítás mintegy 2000 embernek ad munkát közvetlenül a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren, míg további 10 000 logisztikai munkahelyet jelent a repülőtér vonzáskörzetében.

Forrás: https://www.bud.hu/

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2025. 01. 02., 10:24
A NATO Görögországban megrendezett, a légi hadműveletek összehangolását célzó Ramstein Flag gyakorlatának különböző részterületeit az ARANYSAS decemberi számában - mintegy „felülnézetben” - bemutattuk. A végrehajtott repülésekbe és a gyakorlat „alulnézetébe” Tősér Péter alezredes, az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár megbízott parancsnok-helyettese avatja be az olvasókat.
2024. 12. 17., 12:44
Az Olasz Haditengerészet zászlóshajója az új, ötödik generációs harci gépeivel, az F-35B-kkel együtt mérföldkőnek számító bevetésre indult. A különleges gyakorlat sorozat részeként többek között Ausztráliába és Japánba is eljutott.
2024-12-23 13:27:57
A JETfly magazin 2000 óta szolgáltatja a friss hazai és nemzetközi híreket a katonai repülés világából! A töretlen bizalmat megköszönve kívánunk Olvasóinknak Kellemes Karácsonyi Ünnepeket és Repülős Élményekben Gazdag, Boldog Új Évet!
2024-12-19 23:22:08
Repülés szempontjából az év utolsó kiképzési napja nem a legbravúrosabb, mégis az egyik legfontosabb. „Számunkra morálisan fontos, hogy le tudjunk zárni egy hosszú évet” – szögezte le dr. Bali Tamás dandártábornok, az MH Kiss József 86. Helikopterdandár parancsnoka.
2024-12-19 11:16:58
Év végi kötelékrepülést hajtottak végre az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár pilótái tíz JAS-39 Gripen vadászgéppel. A kötelék gépei közül nyolc kiképzési repülést hajtott végre, és hozzájuk csatlakozott a készültségi géppár is.
2024-12-14 16:00:42
Kovács Krisztián ezredest nevezték ki az MH Kiss József 86. Helikopterdandár új parancsnokává 2025. január elsejei hatállyal. Elődje, dr. Bali Tamás dandártábornok az MH Összhaderőnemi Műveleti Parancsnokság parancsnokhelyetteseként folytatja katonai szolgálatát.
   MÁSOK ÍRTÁK
2025. 01. 16., 15:12
Negyvenkét évnyi szolgálat után január 5-én, vasárnap a brit Jet2 légitársaság indította az egységállam utolsó Boeing 757-es utasszállító járatát.
2025. 01. 13., 11:37
A helikopteres emlékmű megálmodásától a kivitelezésig nagyon hosszú, több mint 6 év telt el.
2025. 01. 08., 09:43
1974. december 11-én a Magyar Néphadsereg (MN) egyik Kamov Ka-26-os helikoptere a légvédelmi tüzérek drégelypalánki lőteréről indult vissza börgöndi bázisára.
2025. 01. 03., 09:48
Börgöndön is indul az Ifjúsági Pilóta Program

  Legfrissebbek most

Az ázsiai e-kereskedelem növekedése az egyik motorja a légi teherszállításban tapasztalható keresletnövekedésnek. Ennek kielégítése érdekében az Emirates SkyCargo két új teherszállító gépet állít forgalomba és 15 százalékkal növeli szállítókapacitását.

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A II. világháború csendes-óceáni hadszínterét kezdetben a japán flotta uralta. A Pearl Harbor utáni hónapok a nyugati szövetségesek számára valóságos vesszőfutást jelentettek, amelynek során számos hadihajót és tengerészek ezreit vesztették el.