A repülőtér város a városban: 1500 hektáron elterülő, éjjel-nappal működő létesítmény, amely teljes infrastruktúrával, saját rendőrséggel és tűzoltósággal, saját ivóvízkutakkal, és még saját kazánházzal is rendelkezik. A kazánházból mintegy 16 kilométeres csőrendszeren keresztül jut el a melegenergia a repülőtér 85 hőközpontjába. Ez a rendszer felel a repülőtéri épületek fűtéséért, melegvízellátásáért, sőt, még a repülőgépek jégtelenítésére használt melegvízkiadó működéséért is.
A Budapest Airport a közelmúltban megkezdte a hőközpontok korszerűsítését annak érdekében, hogy a környezetvédelmi szempontokat szem előtt tartva jelentős energiamennyiséget takarítson meg. A nyár végéig a szakemberek összesen 2551 szerelvényt hőszigeteltek, üveggyapottal bélelt hőszigetelő paplanok segítségével. A több, mint 2500 szerelvény 370 kW-os fűtési teljesítménnyel működik, amely 180 olajradiátor teljesítményének felel meg. A hő kiszökését megakadályozó „kabátok” mintegy 170.000 m3 földgáz megtakarítását eredményezik, amely KSH adatai alapján 165 háztartás éves földgázfogyasztásával egyezik meg. Emellett a fejlesztésnek köszönhetően 340 tonnával kevesebb szén-dioxid kibocsátás keletkezik évente – ilyen nagy mennyiséget körülbelül 15 500 db fa lenne képes megkötni.
A repülőtér távhőrendszere több mint száz épületet lát el: irodaházakat, hangárakat, logisztikai csarnokokat, a tűzöltó és mentőállomásokat, a rendőrség épületeit és természetesen az utasterminálokat is.
Egy hónap alatt két fenntarthatósági díj a Budapest Airportnak
A Budapest Airport számára kiemelten fontos a fenntarthatóság: a vállalat immár harmadik éve töretlenül fenntartja karbonsemleges minősítését, és vállalta, hogy 2050-ig nullára csökkenti a repülőtér működéséből adódó szén-dioxid kibocsátást. Az elmúlt másfél hónapban a repülőtér-üzemeltető két nemzetközi környezetvédelmi elismerést is átvehetett: októberben a fenntartható vásárlás terén bevezetett újításért, novemberben a repülőteret érintő közlekedés környezetterhelésének csökkentéséért díjazták a légikikötőt.
ASQ felmérés: az utasok is visszaigazolják a repülőtéri fejlesztéseket
A nemzetközi utaselégedettségi felmérés (ASQ) minden negyedévben a legfontosabb mutató a Budapest Airport számára, mivel lehetőséget biztosít az utasoknak, hogy visszajelzést adjanak az utasszolgáltatásokra vonatkozóan. Épp ezért a Budapest Airport úgy döntött, hogy – mivel az utasszám elérte a felméréshez szükséges mértéket - elvégzi az elégedettségi felmérést, lehetőséget biztosítva az utasoknak arra, hogy 2020 harmadik negyedévében is értékelhessék a repülőtéri környezettel kapcsolatos benyomásaikat.
A megkérdezett utasok általános elégedettségi szintje az 5-ös skálán 4,00 pontot ért el – ilyen magas elégedettségi pontszámot legutóbb 2017-ben regisztrálhatott a repülőtér. Az elmúlt évek fejlesztéseinek egy része az utasforgalmi területeket is érintette: a 2020 harmadik negyedévében mért 4,00 pontos eredmény maradéktalanul visszaigazolja az utasszolgáltatások és a repülőtéri környezet színvonalának folyamatos emelkedését.
Kiemelkedően jónak, 4 pont felett értékelték az utasok a személyzet segítőkészségét és udvariasságát, a repülőtéren tapasztalt biztonságérzetet, a biztonsági ellenőrzés alaposságát, a mosdók tisztaságát. A felmérés eredményei alapján az utasok kényelmesnek ítélték az utasvárókat és kiemelkedően jóra értékelték a terminálok tisztaságát is. Mindez az eredmény összecseng a repülőtér által elvégzett idei közvéleménykutatásokkal is, melynek során a megkérdezettek megbízhatónak, modernnek, jól szervezettnek és folyamatosan fejlődőnek jellemezték a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőteret.
Repüléstörténeti ereklyéket adományozott a Budapest Airport a Közlekedési Múzeumnak
A Budapest Airport és a Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeum év elején létrejött együttműködésének köszönhetően a polgári repülés történetének legizgalmasabb ereklyéi a jövőben a múzeum közgyűjteményét gazdagítják majd. A repülőtér üzemeltetője tavaly év végén döntött úgy, hogy több ritkaságnak számító repülőtéri eszközt, műszereket és műalkotásokat a múzeumnak adományoz.
A megállapodás értelmében a Budapest Airport a napokban a régi exkluzív repülőtéri várók hangulatát meghatározó díszítőelemeket átadta a múzeum számára, beleértve a valamikori kormányvárót díszítő tapétát és különböző műalkotásokat, sőt még a 2. Terminál mennyezetét díszítő nevezetes madárraj installáció fennmaradt részletei is a múzeum tárlatát gazdagítják majd. A most átadott díszítőelemek mellett a múzeum a közeljövőben szakmai felügyelete alá veszi egyebek mellett Ferihegy első telefonközpontját, egy hetvenes évekbeli tűzbelépő ruhát, a jól ismert régi „lapozós” járatinformációs táblákat és más, egyedi és egyben nagyon értékes repülőtéri relikviákat is. A repülőtér-üzemeltető emellett különböző mérőeszközöket, az irányítótorony valamikori rádiós műszereit, valamint egy használatból kivont tűzoltóautót és egyéb érdekes ritkaságokat adományozott a múzeum részére.
Forrás: https://www.bud.hu/
Mint ahogy arról korábban már lapunkon is beszámoltunk, Portugália a brazil Embraer A-29N Super Tucano típusával modernizálná légierejét. A szándékból mára valóság lett, a két fél aláírta a beszerzéshez kapcsolódó szerződést.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.