2025. 03. 26. szerda
Emánuel
: 399 Ft   : 369 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

A Wizz Air elnyerte az év fenntartható légitársasága díjat

A Wizz Air elnyerte az év fenntartható légitársasága díjat
JETfly  |  2024. 11. 05., 18:30

A Wizz Air nyerte el idén a CAPA (Centre for Aviation) által megítélt Év Fenntartható Légitársasága elismerést az európai, közel-keleti és afrikai régióban (EMEA’s Environmental Sustainability Airline Group for 2024), amit a légitársaság Hongkongban, a CAPA díjkiosztóval egybekötött légi közlekedési csúcstalálkozóján vehetett át. Ez már a harmadik alkalom, hogy a Wizz Air fenntarthatósági díjban részesült az évente megrendezett CAPA eseményen.

A CAPA környezeti fenntarthatósági kiválósági díjaival azokat a légitársaságokat, repülőtereket és beszállítókat ismerik el, amelyek a klímaváltozás elleni küzdelmet az üzletstratégiájuk központi elemévé tették. A díjakat a CAPA elemzőinek és az Envest Global karbonkibocsátás csökkentésre szakosodott stratégáinak független kutatásai, a CAPA és az Envest Global által közösen jegyzett „Globális légitársasági fenntarthatósági benchmarking jelentés” (CAPA Envest Global Airline Sustainability Benchmarking Report) alapján ítélik oda. Ez az átfogó kutatás fontos hivatkozási pont a teljes légiipar számára, jól áttekinthető képet nyújtva az iparág károsanyag-kibocsátásáról, amely egy független fenntarthatósági minősítési rendszer alapjául is szolgál.

A Wizz Air továbbra is a légiközlekedés élén jár a CO2-intenzitás csökkentésében, a teljesítményét ezen a téren a legjobbak között tartják számon az iparágon belül. A mostani, mérföldkő jelentőségű elismerést a légitársaság a 224 újonnan beszerzett és kiemelkedő hatékonyságú repülőgépből álló flottájának is köszönheti. A járművek 60%-a az ultrahatékony kategóriába tartozó Airbus A321neo típusú repülőgép, amellyel akár 20%-os üzemanyagfelhasználás, és 50%-os zajkibocsátás csökkenést is el lehet érni minden egyes repülőúton. Ezek a fejlesztések összhangban állnak a Wizz Air ambiciózus, 2030-ra 25%-os karbon-intenzitás csökkentést előirányzó célkitűzésével. A flotta megújítása mellett, a Wizz Air 2030-ra 10%-ra tervezi emelni a fenntartható légi-üzemanyag (SAF) használatát a járatai üzemeltetésében. Ennek érdekében a légitársaság jelentős beruházásokat fordított a SAF-ot gyártó vállalatokba, illetve előzetes átvételi megállapodásokat kötött stratégiai partnereivel a jövőben gyártandó mennyiségekre.

Az Európai Unió RefuelEU rendeletében előírt céloknak elébe menve, a Wizz Air a közelmúltban jelentette be két SAF-fel hajtott utasszállító járat indítását Budapest-Barcelona, illetve Budapest-Brüsszel Charleroi között. Emellett a légitársaság az utasok véleményét is felméri a fenntartható légi közlekedésről szóló kérdőíve segítségével.

Váradi József, a Wizz Air vezérigazgatója elmondta“A CAPA elismerése azt bizonyítja, hogy mind a 8100 munkatársunk elkötelezett egy megfizethetőbb, mindenki számára elérhető és fenntarthatóbb légiközlekedés mellett. A Wizz Air magabiztosan élen jár abban az átalakulásban, amelynek eredményeként jelentősen csökkeni fog a légiközlekedés átlagos szén-dioxid-kibocsátása. Ebben jelentős szerepet játszanak a ma elérhető legmodernebb és környezetvédelmi szempontból legjobban teljesítő repülőgépeink. Önmagában azzal, hogy a flottánkban a 180 férőhelyes repülőgépeket 239 férőhelyesekkel váltottuk fel, a 2024-es pénzügyi évben figyelemre méltó, 52 gramm CO2-kibocsátás csökkenést valósítottunk meg utaskilométerenként. Ezt a nagyszerű eredményt a világ egyik legfiatalabb flottájával értük el, amelyben a járművek átlagos életkora 4,43 év és több mint 60%-uk a kiemelkedően üzemanyagtakarékos neo hajtóművel rendelkezik.

Kizárólag repülőgépekkel azonban nem lehet elérni a zéró-kibocsátást: a teljes iparágunknak, a légiközlekedési ökoszisztéma minden egyes szereplőjének – az üzemanyag szolgáltatóknak, a repülőtereknek, a repülőgépek gyártóinak és minden érintettnek – hozzá kell ehhez járulnia. Ahhoz, hogy a károsanyag-kibocsátás nullára csökkenjen, az egész iparágunkra kiterjedő összefogásra van szükség, a kormányok és döntéshozók által is felkarolt stratégiai beruházásokra az alacsony kibocsátású technológiák terén, valamint a megfelelő jogszabályok megalkotására és érdemi ösztönzőkre.”

Marco Navarria, a CAPA - Centre for Aviation, Content & Marketing igazgatója elmondta: “A CAPA fenntartható légiközlekedést elismerő díjai azokra az iparági szereplőkre irányítják rá a figyelmet, amelyek vezető szerepet töltenek be, hogy fenntarthatóbbá tegyék a légiközlekedést. A független forrásból származó adatoknak, a mélyelemzésnek és a bírálati folyamatnak köszönhetően ezek a díjak egy mércét jelentenek, amellyel elismerjük azokat, akik a környezetvédelmi teljesítményt stratégiájuk meghatározó részévé teszik. A 2024-es év nyertesei jelentős elkötelezettséget mutattak saját fenntarthatósági kezdeményezéseik iránt, miközben az iparág átfogó céljait is támogatják tevékenységükkel – hiszen mindannyiunk közös célja a károsanyag-kibocsátás csökkentése, hosszútávon pedig a zéró-kibocsátás elérése.”

Forrás: Wizz Air

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2025. 02. 25., 11:36
Február 24-től elindult az Ifjúsági Pilóta Program (IPP) 2025-ös jelentkezési időszaka, amely országos lefedettséggel kínál lehetőséget a repülés iránt érdeklődő fiatalok számára. A program célja, hogy a 14–18 éves korosztály számára biztosítson egy átfogó, több lépcsős képzési rendszert, amelynek során a résztvevők vitorlázórepülő-képzésben vehetnek részt.
2025. 02. 25., 08:45
Hozott is változást meg nem is a sokáig várt-követelt Lockheed Martin F-16AM/BM Fighting Falconok megjelenése Ukrajna felett. A sajtócikkek és a politikusok nyilatkozatai a végletekig felkorbácsolták a várakozásokat - ehhez képest persze csalódást okoz az eddig nyilvános forrásokból ismerhető eredmény.
2025-03-14 15:10:30
A legmodernebb technológiákkal gazdagodott a honvéd tisztképzés – jelentette ki Vargha Tamás, a Honvédelmi Minisztérium (HM) parlamenti államtitkára Szolnokon, a Nemzeti Közszolgálati Egyetem (NKE) Hadtudományi és Honvédtisztképző Kar campusán, ahol szimulátorokat és speciálisan a légi közlekedésre fókuszáló kibővített valóságlaboratóriumot (XR-labor) adtak át.
2025-03-14 14:37:45
„A szabadság nem ajándék, hanem örökségbe kapott kincs, amit meg kell védeni. Önök az elmúlt években bizonyították, hogy készen állnak a magyar égbolt védelmére” – fogalmazott Szalay-Bobrovniczky Kristóf honvédelmi miniszter Kecskeméten, az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár március 15-ei ünnepi állománygyűlésén.
2025-03-12 15:37:17
A C-17 Globemaster III már csak óriási méretei miatt is a stratégiai légi szállítás egyik legfontosabb és legsokoldalúbb repülőgépe, mondják a Nehéz Légiszállító Ezred katonái. A légi jármű Kenyeri fölött a kivételes teherdobó képességét bizonyíthatta.
2025-03-10 09:31:05
A Wizz Air különleges nőnapi járatokkal ünnepelte női dolgozóit. A 2221-es, Budapestről London-Gatwickre tartó Airbus A321neo kizárólag női személyzettel szállt fel a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtérről, a járaton Gombkötő Gabriella kapitány és Nyers Szabina első tiszt mellett Fanny, Anna, Csenge, Ivett és Nikolett légiutas-kísérők teljesítettek szolgálatot.
2025-03-06 12:26:06
Március 5-én Szolnokról indult útnak az MH Kiss József 86. Helikopterdandár egyik Airbus H145M típusú forgószárnyasa Pristinába, hogy a NATO koszovói békefenntartó erő (KFOR) kötelékében részt vegyen annak műveletében.
   MÁSOK ÍRTÁK
2025. 03. 21., 14:24

(Forgó)szárnyas életmentő

Beszélgetés Dajka Attila őrnaggyal, az MH Kiss József 86. Helikopterdandár helikoptervezetőjével.
2025. 03. 19., 09:32
Ez a bejegyzés az előző folytatásának is tekinthető, de nem az SH-3 Sea Kingről, mint típusról, és nem is a pilótákról lesz szó, hanem azokról, akik hátul, a tehertérben dolgoztak.
2025. 03. 18., 15:11
Elindult a Magyar Honvédség „Embert a vasra!” toborzókampányának következő fázisa.
2025. 03. 17., 12:09
A TV2 katonai sport-realityjének számtalan kihívása után egy újabb kaland várt A Kiképzés győzteseire, ugyanis a döntőt nyerő Kinizsi raj tagjainak egyik jutalma egy Gripen repülés volt.

  Legfrissebbek most

2006. március 21-én nagyszabású eseményre, a Magyar Légierő első öt JAS 39 Gripenjének (3 C és 2 D változat) érkezésére várták a sajtó képviselőit a Kecskeméti Repülőbázison. A repülőgépeket a Magyar Légierő négy, illetve a Svéd Légierő három hajózója repülte hazánkba. A kétórás út a Svéd Védelmi Beszerzések Hivatalának linköpingi területéről indult.  

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A II. világháború csendes-óceáni hadszínterét kezdetben a japán flotta uralta. A Pearl Harbor utáni hónapok a nyugati szövetségesek számára valóságos vesszőfutást jelentettek, amelynek során számos hadihajót és tengerészek ezreit vesztették el.