2025. 02. 21. péntek
Eleonóra
: 405 Ft   : 386 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Csúszik az F/A-22 és az F-35 tesztprogram

JETfly  |  2004. 02. 04., 09:01

A Pentagon Harcialkalmazási Teszt és Elemző Igazgatóságának (DOT&E) egy új jelentése szerint csúsznak a Légierő F/A-22 Raptor és a Védelmi minisztérium F-35 Joint Strike Fighter tesztjei a menetrendhez képest.

Az F/A-22 kezdeti harcialkalmazási tesztjei (IOT&E) márciusban kezdődnének, de ez az időpont valószínüleg nem biztosít elegendő időt a Légierő számára az előző tesztfázisban felmerült problémák megoldására, mondja a jelentés.

 A dokumentumban az is szerepel, hogy a Raptor továbbra is avionikai szoftver problémákkal küszködik, ami régóta gyötri a programot. „Az Igazgatóság tőle telhetően felméri a technikai és a menetrendet érintő kockázati tényezőket,” áll a jelentésben. Greg Caires, az F/A-22 fővállalkozójának, a Lockheed Martinnak a szóvivője elmondta, hogy ugyan még nem látta a jelentést, de hiszi, hogy „úgy tünik, minden a legjobb úton halad” a harcialkalmazási tesztek elkezdéséhez. Ami az avionikát illeti, Caires elmondta, hogy az avionikai berendezések meghibásodása közti idő mostanra négy óra körül alakul, ami elég közel jár a harcialkalmazási tesztek elkezdéséhez meghatározott öt órához. A programnak még két hónapja van, hogy elérje az öt órás célkitüzést, mondja.

 A jelentés szerint további problémák is késleltethetik az F/A-22 hadrendbe állítását, ami a légierő reményei szerint 2005. végén kezdődne. A DOT&E szerint például gond lehet az avionika, valamint a levegő-levegő, és a levegő-föld fegyverzet integrációja során. Caires szerint azonban, ugyan az F/A-22 még nem tüzelt levegő-föld fegyverrel, de a repülőgép már sikeresen hajtott végre légiharc rakétaindítást.

 A JSF esetében, amit várhatóan szintén a Lockheed Martin fog gyártani, a jelentés azt állítja, hogy a repülőgép 2005. végére tervezett első felszállásának végrehajtásához igen nagy kihívások várnak a Védelmi minisztériumra. A jelentés szerint igen feszített a fejlesztés ütemterve, és a többlet tömeg okozat problémák leküzdése már eddig is a rendelkezésre álló fejlesztési idő jelentős hányadát emésztette fel.

 A jelentés azt állítja, hogy az extra kilók okozta problémák megoldása különösen a rövid felszállású-helyből leszálló (STOVL) változat esetében ütközik nehézségekbe, amit a Tengerészgyalogság kíván beszerezni. Az F-35 súlyproblémái oda vezettek, hogy a Védelmi minisztérium nemrégiben elhalasztotta néhány repülőgép beszerzését, de Donald Rumsfeld védelmi miniszter kitart amellett, hogy az ilyen dolgok megszokottak egy új fegyverrendszer fejlesztése során és nincs ok a vészharangok kongatására.

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2025. 02. 04., 15:48
A Kínai Népköztársaság repülőiparának legkomolyabb seregszemléjét kétévente rendezik meg. A hivatalos nevén Kínai Nemzetközi Légi- és Űrkutatási Kiállítás a ritka alkalmak egyike, amikor a messze földről érkezők is megismerhetik a helyi fejlesztéseket, és véleményt alkothatnak a közeli - vagy távolabbi elképzelésekből.
2025. 01. 29., 12:12
Repülőműszaki szakmai héten vett részt január 21. és 24. között a pápai MH 47. Bázisrepülőtér repülést biztosító századának teljes állománya, hogy felkészüljön a repülőműszaki és a speciális repüléskiszolgálási feladatok szakszerű végrehajtására a 2025-ös kiképzési évben.
2025-02-17 13:29:58
A Magyar Honvédség KC-390 Millennium típusú szállító repülőgépének éves karbantartását a pápai légibázison települő nemzetközi Stratégiai Légiszállító Képesség program egyedülálló C-17-es hangárjában végzi a kecskeméti repülődandár repülőműszaki állománya.
2025-02-10 10:33:12
Alig hat héttel az évkezdés után ismét új légitársasággal bővül a VINCI Airports hálózat részeként működő Budapest Airport menetrendje. A Budapest és a kazahsztáni Simkent városa között induló új, közvetlen összeköttetést a SCAT Airlines üzemelteti május 27-től, teljesen új célállomást adva hozzá a Budapest Airport folyamatosan bővülő desztinációs kínálatához.
   MÁSOK ÍRTÁK
2025. 02. 17., 09:48
A Gulfstream Aerospace hamarosan átadja a megrendelőjének az utolsó G650(ER) business jetet. A jövő a G800-asoké, a váltómodell még az első félévben megkapja az amerikai Szövetségi Légügyi Hivataltól a szükséges tanúsítványokat.
2025. 02. 13., 09:18
A négynapos tanfolyam február 10-én kezdődött, a Kalkar-i Német Légierő Műveleti Parancsnokság NATO Allied Command Transformation (ACT) által akkreditált kiképzőközpontja, valamint az MH ÖMP Légierő Hadműveleti és Kiképzési Főnökség fegyvernemi részlege közös szervezésében.
2025. 02. 06., 10:02
Decemberben egy, akkor a nyilvánosság előtt még nem ismert megrendelő jelentette be az igényét nyolc, a gyártási fázis utolsó szakaszához érkezett Boeing 767F-re. Most kiderült: az ügyfél a UPS.
2025. 01. 31., 09:56
Beszélgetés Könczöl Ferenc ezredessel, aki 2025. január 1-től tölti be az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár parancsnoki beosztását.

  Legfrissebbek most

2024 november első felében immár nyolcadik alkalommal tartották meg a CRUZEX-et. A legnagyobb latin-amerikai légierő gyakorlaton ezúttal 16 országból 3000 katona és 100 repülő eszköz vett részt.

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A II. világháború csendes-óceáni hadszínterét kezdetben a japán flotta uralta. A Pearl Harbor utáni hónapok a nyugati szövetségesek számára valóságos vesszőfutást jelentettek, amelynek során számos hadihajót és tengerészek ezreit vesztették el.