2025. 02. 21. péntek
Eleonóra
: 405 Ft   : 386 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

A MiG-31

JETfly  |  2002. 05. 08., 15:13

A MiG –31-es két üléses, szuperszónikus, vékony profilú, két függőleges vezérsíkkal ellátott, együtt és külön mozgatható stabilizátorral szerelt vadászrepülőgép.

Teljes fém építésü, oldalsó szívócsatornákkal.Az üzemanyag hét tartályban van elhelyezve.Négy szárny és két vezérsíkban elhelyezett tartály van. Két szárny alatti póttartály függeszthető a gépre. A tartályok térfogata 5000 liter. Rendszer feltőltés egy ponton keresztül tőrténik. A szárnyon felhajtó erő növelő eszközök vannak, mint a fékszárnyak, csürők, orr-segéd szárnyak. Mindkét szárny négy szekciós orr-segédszárnnyal van szerelve.A repülőgép jobb manőverező képessége érdekében a csürők együtt mozognak a fékszárnyakkal. Kettő darab D-30F6 tipusú kétáramú hajtómüvel rendelkezik, hajtómüvenként 15,500N tolóerővel.A hajtómüre utánégető rendszer van szerelve ,szabályozható gázkiáramlás sebesség fokozóval. A MiG –31 képes leküzdeni az ellenséges légi célokat minden időjárási viszonyok között, nappal és éjjel, földi irányítással, vagy anélkül tekintet nélkül a cél tárgy védelmi képességére. A személyzet a beépített fedélzeti rendszerek segítségével képes a lokátor vezérlésü és az infravörös vezérlésü rakétákat használni. A fedélzeti rendszerek , és a repülőgép paraméterei biztosítják, hogy a repülőgép felülmúlja a hazai és külföldi hasonló célu repülőgépeket, a következők miatt:

- A cél repülőgép magassága és sebessége nem befolyásolja a megsemmisítést

- Tömeges légicsapás esetén, harchelyzetben, biztosított a rakétafegyverzet alkalmazása egy támadás alkalmával,

- A fél autonóm rendszer lehetővé teszi az egyszeri cél információ alkalmazását ,amikor nincs lehetőség a folyamatos lokátoros információ gyüjtésre.

- Amikor a repülőgép adat-átviteli rendszerrel van felszerelve lehetőség van a földi célok támadására, meghatározott koordináták betáplálásával, a csoportok között, vagy a támadó csoport vezetőjétől kapott utasítás alapján.

- A szuperszónikus repülőgép leszállítható másik repülőtéren.

repülőgép alapvető jellemzői:

Felszálló súly (normál/maximál)

22,500/33,000kg

Harci terhelhetőség: 1400/6,000kg

Hatótávolság

Földközelben : 1250km

Nagy magasságban: 3200km

Maximális repülési sebesség

Földközelben: 1300km/h

Nagy magasságban: 2450km/h

Szolgálati csúcsmagasság: 17500m

Maximális túlterhelhetőség: 9g

Geometriai adatok

Hossz: 31,9m

Magasság: 6,36m

Szárny fesztávolság: 14,7m

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2025. 02. 04., 15:48
A Kínai Népköztársaság repülőiparának legkomolyabb seregszemléjét kétévente rendezik meg. A hivatalos nevén Kínai Nemzetközi Légi- és Űrkutatási Kiállítás a ritka alkalmak egyike, amikor a messze földről érkezők is megismerhetik a helyi fejlesztéseket, és véleményt alkothatnak a közeli - vagy távolabbi elképzelésekből.
2025. 01. 29., 12:12
Repülőműszaki szakmai héten vett részt január 21. és 24. között a pápai MH 47. Bázisrepülőtér repülést biztosító századának teljes állománya, hogy felkészüljön a repülőműszaki és a speciális repüléskiszolgálási feladatok szakszerű végrehajtására a 2025-ös kiképzési évben.
2025-02-17 13:29:58
A Magyar Honvédség KC-390 Millennium típusú szállító repülőgépének éves karbantartását a pápai légibázison települő nemzetközi Stratégiai Légiszállító Képesség program egyedülálló C-17-es hangárjában végzi a kecskeméti repülődandár repülőműszaki állománya.
2025-02-10 10:33:12
Alig hat héttel az évkezdés után ismét új légitársasággal bővül a VINCI Airports hálózat részeként működő Budapest Airport menetrendje. A Budapest és a kazahsztáni Simkent városa között induló új, közvetlen összeköttetést a SCAT Airlines üzemelteti május 27-től, teljesen új célállomást adva hozzá a Budapest Airport folyamatosan bővülő desztinációs kínálatához.
   MÁSOK ÍRTÁK
2025. 02. 17., 09:48
A Gulfstream Aerospace hamarosan átadja a megrendelőjének az utolsó G650(ER) business jetet. A jövő a G800-asoké, a váltómodell még az első félévben megkapja az amerikai Szövetségi Légügyi Hivataltól a szükséges tanúsítványokat.
2025. 02. 13., 09:18
A négynapos tanfolyam február 10-én kezdődött, a Kalkar-i Német Légierő Műveleti Parancsnokság NATO Allied Command Transformation (ACT) által akkreditált kiképzőközpontja, valamint az MH ÖMP Légierő Hadműveleti és Kiképzési Főnökség fegyvernemi részlege közös szervezésében.
2025. 02. 06., 10:02
Decemberben egy, akkor a nyilvánosság előtt még nem ismert megrendelő jelentette be az igényét nyolc, a gyártási fázis utolsó szakaszához érkezett Boeing 767F-re. Most kiderült: az ügyfél a UPS.
2025. 01. 31., 09:56
Beszélgetés Könczöl Ferenc ezredessel, aki 2025. január 1-től tölti be az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár parancsnoki beosztását.

  Legfrissebbek most

2024 november első felében immár nyolcadik alkalommal tartották meg a CRUZEX-et. A legnagyobb latin-amerikai légierő gyakorlaton ezúttal 16 országból 3000 katona és 100 repülő eszköz vett részt.

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A II. világháború csendes-óceáni hadszínterét kezdetben a japán flotta uralta. A Pearl Harbor utáni hónapok a nyugati szövetségesek számára valóságos vesszőfutást jelentettek, amelynek során számos hadihajót és tengerészek ezreit vesztették el.