2025. 02. 21. péntek
Eleonóra
: 405 Ft   : 386 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

A Szu-30-as vadászrepülőgép

JETfly  |  2002. 05. 08., 15:16

Szu-30-as repülőgép fő feladata, támogatni a csoportos légicsapásokat. Kialakítása a Szu-27 kétüléses változatából történt. Alap feladata is megegyezik ezzel.

Behatolni a terület fölé

- Megtörni és megsemmisíteni az ellenséges pilóta-nélküli vagy pilóta által vezetett repülőgépeket

- Fenn tartani a légi fölényt

- Fedezni a saját csapatokat a front vonalon

- Megsemmisíteni a légi szállítású csapatokat

- Légi felderítés

- Földi célok megsemmisítése

A Szu-30-as képes a légi harcra teljes radarzavarás mellett, elektronikus hadviselés eszközeinek használata mellett, minden időjárási viszonyok között, éjjel és nappal.

Integrált törzs és szárny szerkezet biztosítja a magas aerodinamikai jellemzőket. A sárkányszerkezet feépítése együtt a felhajtó-erő növelő berendezések segítségével biztosítják a repülőgép manőverező képességét nagy állás-szögü repülés esetén. Beépített légi-utántöltő berendezés biztosítja a repülés hosszát, amelynek csak a pilóta fizikai állóképessége szab határt. A repülőgép mozgatását AL-S1F típusú hajtómüvekkel oldották meg, melyek egyenként 12500N tolóerőt biztosítanak. A hajtómüvek levegő ellátását hosszú szívócsatornákkal oldották meg.

Fedélzeti rendszerek:

- Kereső és tüzvezető lokátor

- Opto-elektronikai tüzvezető rendszer

- Integrált navigációs és repülésirányító rendszer

- Elektronikus számítógép egység

- Kommunikációs eszközök

Ezek a berendezések biztosítják a légi célok teljes körü felderítését, célkövetést, ezek megsemmisítését "levegő-levegő"rakétákkal, földi célok megsemmisítését "levegő-föld" nem irányítható fegyverzet segítségével. Fegyverzet ellenőrzés a hátsó fülkéből történik.

A fegyverzet széles körben változtatható, beleértve a következőket:

- "levegő-levegő"közepes és kis hatótávolságú légiharc rakéták

- nem irányított rakéták, bombák

- 30mm-es gépágyú

A repülőgép fő célja a magas manőverező képesség, nagy távolságú cél felderítés, több cél egyidejü lefedése A Szu-30 általános képességeiben felülmúlja az F-15-t, vagy azzal egyenértékü.

A repülőgép alapvető jellemzői

Személyzet: 2fő

Felszálló súly: (normál/maximum) 22500/33000kg

Harci terhelhetőség: 1400/6000kg

Hatótávolság

Föld közelben: 1300km/h

Nagy magasságban: 2450km/h

Szolgálati csúcsmagasság: 17500m

Maximális túlterhelés: 9g

Geometriai adatok:

Hossz: 31,9m

Magasság: 6,36m

Fesztávolság: 14,7m

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2025. 02. 04., 15:48
A Kínai Népköztársaság repülőiparának legkomolyabb seregszemléjét kétévente rendezik meg. A hivatalos nevén Kínai Nemzetközi Légi- és Űrkutatási Kiállítás a ritka alkalmak egyike, amikor a messze földről érkezők is megismerhetik a helyi fejlesztéseket, és véleményt alkothatnak a közeli - vagy távolabbi elképzelésekből.
2025. 01. 29., 12:12
Repülőműszaki szakmai héten vett részt január 21. és 24. között a pápai MH 47. Bázisrepülőtér repülést biztosító századának teljes állománya, hogy felkészüljön a repülőműszaki és a speciális repüléskiszolgálási feladatok szakszerű végrehajtására a 2025-ös kiképzési évben.
2025-02-17 13:29:58
A Magyar Honvédség KC-390 Millennium típusú szállító repülőgépének éves karbantartását a pápai légibázison települő nemzetközi Stratégiai Légiszállító Képesség program egyedülálló C-17-es hangárjában végzi a kecskeméti repülődandár repülőműszaki állománya.
2025-02-10 10:33:12
Alig hat héttel az évkezdés után ismét új légitársasággal bővül a VINCI Airports hálózat részeként működő Budapest Airport menetrendje. A Budapest és a kazahsztáni Simkent városa között induló új, közvetlen összeköttetést a SCAT Airlines üzemelteti május 27-től, teljesen új célállomást adva hozzá a Budapest Airport folyamatosan bővülő desztinációs kínálatához.
   MÁSOK ÍRTÁK
2025. 02. 17., 09:48
A Gulfstream Aerospace hamarosan átadja a megrendelőjének az utolsó G650(ER) business jetet. A jövő a G800-asoké, a váltómodell még az első félévben megkapja az amerikai Szövetségi Légügyi Hivataltól a szükséges tanúsítványokat.
2025. 02. 13., 09:18
A négynapos tanfolyam február 10-én kezdődött, a Kalkar-i Német Légierő Műveleti Parancsnokság NATO Allied Command Transformation (ACT) által akkreditált kiképzőközpontja, valamint az MH ÖMP Légierő Hadműveleti és Kiképzési Főnökség fegyvernemi részlege közös szervezésében.
2025. 02. 06., 10:02
Decemberben egy, akkor a nyilvánosság előtt még nem ismert megrendelő jelentette be az igényét nyolc, a gyártási fázis utolsó szakaszához érkezett Boeing 767F-re. Most kiderült: az ügyfél a UPS.
2025. 01. 31., 09:56
Beszélgetés Könczöl Ferenc ezredessel, aki 2025. január 1-től tölti be az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár parancsnoki beosztását.

  Legfrissebbek most

2024 november első felében immár nyolcadik alkalommal tartották meg a CRUZEX-et. A legnagyobb latin-amerikai légierő gyakorlaton ezúttal 16 országból 3000 katona és 100 repülő eszköz vett részt.

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A II. világháború csendes-óceáni hadszínterét kezdetben a japán flotta uralta. A Pearl Harbor utáni hónapok a nyugati szövetségesek számára valóságos vesszőfutást jelentettek, amelynek során számos hadihajót és tengerészek ezreit vesztették el.